10 yıllık kiracı sorunsalı
43
●2.304
- 07-07-2023, 20:03:01Neyin kafasında olduğumu yan yana olsak gösterirdim ancak klavye başında olduğun için şimdilik mümkün değil. Kiracı kanuni hakkını aramamış ise çıkmıştır. Evi satmadıkça kendin oturacağını garanti etmedikçe çıkaramazsın. O kadar kolay değil o işler. Hayal dünyanı gerçek gibi yansıtma boşunaCoderMaN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 07-07-2023, 20:05:08yarısını elden yarısını bankadan alamaz. tamamı bankaya yatırılmak zorunda. Kira kontratına göre bu yıl ödenmesi gereken kira miktarı ne ise hesaplayın onu bankadan yatırın. elinizde güzel bir koz varmış. iyi bir Avukatınız var ise güzel sonuçlar elde edebilirsinizKKiper adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 07-07-2023, 20:08:04Ev sahibi kirayı elden alsa bile vergisini senin aylık kira giderin olarak tam gösterip yatırıyorsa yine bir şey olmaz. aksi durumsa ise senin lehine işler bu durum.KKiper adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 07-07-2023, 20:08:06bak işte bu suç ama şu demek değil ki beni yinede evden çıkartamaz.KKiper adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bak dostum öncelikle şunu net olarak söyleyeyim sonra vay evsiz kaldım deme. 10 sene dolmuş zaten, takip eden her sene için sana sebep göstermeksizin 3 ay öncesinden haber vererek seni evden çıkartabilir. Muhtemelen emsal bölgedeki kiralara göre çok uygun oturduğun için sende bir çözüm arıyorsun. Senin için en iyi çözüm şu olur, 5bin veriyorsun 15 bin istiyor, emsal kiralara bak,araştır misal 13 bin, kalkıp ona 9-10 civarı bir teklif yapabilirsin orta yolu bulmaya çalış.
Diğer soruna gelince kira sözleşmesinde yazan rakam ile senin ödediğin rakam farklıysa bunun vergisel suçları olur ki o da yine senin evden çıkmaman için bir sebep değil, koz aramak,sistemde açık bulmak, yok dava 3-5 sene sürer vs diye olmaz işler arayacağına anlaşma yoluna gitmeye çalış.
Annenizin evi için ise 5 seneden sonra emsal kira bedeli davası açar, evet işte o zaman dava belki 1-2 sene sürer ama sonuca gelince yine istediğini alır.
Ki ekstra bir durum var, kirayı elden verdiğini sen iddia ediyorsun, adam kalksa dese yok kardeşim ne eli ne parası var mı bir ispatın?dogaleczane bunu beğendi.1 kişi bunu beğendi. - 07-07-2023, 20:12:39ben zaten herşeyin farkındayım gerekirse 15 de vericem ama işler düşündüğümüzMisafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Gibi gitmezse hangi senaryolarla karşılaşabilirim nasıl davranmalıyım onu anlamak istiyorum. Yani uzlaşmadık diyelim her türlü çıkartacak beni o zaman tahliye davası sonuçlanana kadar şu an ki kirama yüzde 25 zam yapıp otururum çıkana kadar ama başka arkadaşta abukatlık ve dava masraflarını kiracıya yükledim yazmış bu davaya ve hakimin insiyatifine göre değişir diye biliyorum - 07-07-2023, 20:14:29Sözleşme 5.000₺dogaleczane adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
3.000₺'yi bankadan 2.000₺'yi elden veriyorsa ev sahibi avantajlı konumda. Kirayı eksik yatırıyor der geçer karşıya.
Sözleşme 5.000₺ ama 6.000₺
5.000₺'yi bankadan 1.000₺'yi elden verdiyse yine ev sahibini etkilemez. Kanıt var mı? Yok. Konu kapanır. - 07-07-2023, 20:15:15Anlaşılmayan nokta şu, sana tahliye davası açmak ZORUNDA DEĞİL, ÇIK KARDEŞİM DEDİĞİ AN ÇIKTIN. Sen 3-4 yıllık kiracı değilsin, kirani geciktirsen 3-4 yıllık kiracı olsan,haksız zam yapsa o zaman dava var. Senin yapacağın en mantıklı iş anlaşıp orta yol bulmak,ha bulamadın mı o 15 istediğine göre emsal kiralar 10-15 arası, bulur daha temiz bir ev geçersin, üstüne sıfırdan kiracı olduğun için herhangi bir usülsüzlük yapmadığın sürece yeni evinde 10 sene paşa paşa oturursun.KKiper adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 07-07-2023, 20:15:50Değişmez davayı kaybeden taraf öder masrafları hocam. Hakim insiyatif kullanamaz hukuk da insiyatif diye bir şekil yok. %25 vererek oturmaya devam edebilirsin belki gecici süre ama diğer arkadaşın dediği gibi 10 yılı dolan kiracılara tahliye için davaya gerek yok. 1 ay içerisinde boşaltmanı talep edebilirler.KKiper adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle