• 04-07-2023, 14:19:18
    #1
    Merhabalar,

    Şuanda yurtdışında çalışıyorum, Türkiye'de gözüken herhangi bir gelirim yok.
    Hem sanal pos hemde normal konularda yardımcı olması adına Şahıs şirketi kurmayı düşünüyorum. Fakat şuan için planlama yaptığımda 2-3aylık başarılı olcağını düşünmüyorum. Normal sadece al-sattan gelen gelir-gider olacak yani.
    Bu ay sonu türkiyede olacağım fakat bir sonraki gelişim en erken 6ay sonra olacak bu şimdiden kurmalı mıyım şirketi?
  • 04-07-2023, 14:21:36
    #2
    aynı durumda olsam kesinlikle geldiğimde kurardım
  • 04-07-2023, 14:21:55
    #3
    fâni editör.
    Kur ve 6 ay geçin daha iyi. Gelince sicil kaydı yapıp ticari kredi alırsın. Çünkü ilk bilançon çıkmadan ticari kredi alamazsın.
  • 04-07-2023, 14:23:23
    #4
    sunucuoptimizasyon.com
    Şahıs şirketi açmakta bir zorluk yok 1-2 günde açılış olur.

    Şirket açılışı yaptığınız anda borçlanmaya başlarsınız, sigorta otomatik başlar, her ay kdv'nin damga vergisi, 3 ayda bir geçici verginin damga vergisi işlemeye başlar. Muhasebeciye ödemeye başlarsınız v.s v.s. şu an aktif olarak ticarete başlamayacaksanız erken açmanın bir faydası yok.

    Ayrıca yaşınız tutuyorsa ve daha önce Türkiye'de ticari bir iş yapıp hesabınıza ticari ödemeler almadıysanız genç girişimciliği de düşünülebilirsiniz hem sigorta hem vergisel olarak bazı avantajları mevcut. Bir smm'den detaylı bilgi almanızı öneririm.
  • 04-07-2023, 14:24:19
    #5
    scaggii adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    aynı durumda olsam kesinlikle geldiğimde kurardım
    NymO adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kur ve 6 ay geçin daha iyi. Gelince sicil kaydı yapıp ticari kredi alırsın. Çünkü ilk bilançon çıkmadan ticari kredi alamazsın.
    Doğru düzgün bir hareket olmadan bir faydası olur mu peki hocam?
    Aslında şöyle şuan aldığım maaş'ı fatura kesme imkanım mevcut fakat o kadar gider göstermem mümkün değil, şuan için normal script alımı&domain alımı vs konularda giderler oluşur. Gelir zor
  • 04-07-2023, 14:27:31
    #6
    Elazığlı168 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şahıs şirketi açmakta bir zorluk yok 1-2 günde açılış olur.

    Şirket açılışı yaptığınız anda borçlanmaya başlarsınız, sigorta otomatik başlar, her ay kdv'nin damga vergisi, 3 ayda bir geçici verginin damga vergisi işlemeye başlar. Muhasebeciye ödemeye başlarsınız v.s v.s. şu an aktif olarak ticarete başlamayacaksanız erken açmanın bir faydası yok.

    Ayrıca yaşınız tutuyorsa ve daha önce Türkiye'de ticari bir iş yapıp hesabınıza ticari ödemeler almadıysanız genç girişimciliği de düşünülebilirsiniz hem sigorta hem vergisel olarak bazı avantajları mevcut. Biz smm'den detaylı bilgi almanızı öneririm.
    Yani ticari ödemeler bu forumdaki çoğu kişi gibi, domain al-sat. Hesap al sat vs vs gibi konular. Özellikle son 1-2senede bunlar yavaşladığı için problem olmaz gibi. fakat en fazla 5-6günlük vaktim olucak ek başvuru veya ek bir yoklama vs gerekiyorsa normal şahıs şirketi kurulumundan ayrı o zaman problem olabilir.

    Kredi-Sicil olayı hariç bir faydası olmaz o zaman bana şuanda,
  • 04-07-2023, 14:27:55
    #7
    fâni editör.
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Doğru düzgün bir hareket olmadan bir faydası olur mu peki hocam?
    Aslında şöyle şuan aldığım maaş'ı fatura kesme imkanım mevcut fakat o kadar gider göstermem mümkün değil, şuan için normal script alımı&domain alımı vs konularda giderler oluşur. Gelir zor
    Hocam az olması daha iyi zaten. Yani ilk bilançonda 2-3 bin kâr göstermen yeterli. Formalite bu. Zaten yüksek kazanç olunca kobi sınıfına doğru geçiyor. O işler karışık. 1 tl - 10 bin tl arası bir bilanço, 500 bin liralık kredinin kapısını açar. Nache kodu yani faaliyet kodu önemli ama her nacheye kredi vermiyor esnaf kefalet. Onu muhasebecine danış.
  • 04-07-2023, 14:33:55
    #8
    sunucuoptimizasyon.com
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yani ticari ödemeler bu forumdaki çoğu kişi gibi, domain al-sat. Hesap al sat vs vs gibi konular. Özellikle son 1-2senede bunlar yavaşladığı için problem olmaz gibi. fakat en fazla 5-6günlük vaktim olucak ek başvuru veya ek bir yoklama vs gerekiyorsa normal şahıs şirketi kurulumundan ayrı o zaman problem olabilir.

    Kredi-Sicil olayı hariç bir faydası olmaz o zaman bana şuanda,
    Kredi sicili için bankalar şirketin en az 5 yıllık geçmişine bakıyor, 1.5 yıllık şahıs şirketim varken bankaların hiçbiri kredi için iplemezken 6 yıldan sonra bankalar kredi vermek için sıraya girmişti ki şirketim 1.5 yıllık iken kredi puanım da daha yüksekti. O yüzden 3-5 aylık şirketin banka gözünde kredi sicili açısından herhangi bir önemi yoktur. Limited veya anonim şirket olsaydı o zaman 2 yıllık temiz bir sicil yetiyordu, şahıs şirketi olunca şartlar biraz daha zor.

    O nedenle işe başlayacağınız zaman şirketi açın geçin, 5 günde 2 kez açılır şirket sorun olmaz sadece güvenilir iyi bir muhasebeci bulun gerisi kolay.
  • 04-07-2023, 14:39:42
    #9
    merhabalar şahıs şirketi ve vergilendirme için yardımcı olabiliriz dilerseniz