• 05-06-2023, 16:48:02
    #1
    Merhabalar,

    Ortalama 6 yıldır Antalya'da kirada oturuyoruz. Ev sahibi yıl başında 1.000TL olan kirayı 2.000TL %100 zam yaptı fakat normal olarak karşıladığımızdan dolayı bu konuda bir şey söyleyemedik.

    Şuanda güncel kira 2.000TL, ev sahibi yıl başından başına kiraya zam yaparken şimdi 6. ayda tekrar zam yapacağını ve maximum 4.000TL yapabileceğini söyledi.

    Değerli hocalarım, ilk girdiğimiz zaman yapılan bir kontrat var ve bu kontratta bitiş tarihi yer almıyor. Öncelikle bu kontrat hala geçerlimidir? Bu konuda ne yapabiliriz?

    Ayrıca ödemeyi elden yapıyoruz herhangi bir IBAN ile gönderim söz konusu değil. Bu konuda sizin düşüncelerinizi ve yorumlarınızı merak ediyorum yardımcı olursanız mutlu olurum.
  • 05-06-2023, 16:49:31
    #2
    Benim düşüncem yasanın verdiği kurala uyun
  • 05-06-2023, 16:49:48
    #3
    Hocam ev sahibinin elinde senet vb. birşey yoksa ve ödemeleri kanıtlandırabilirseniz sıkıntı olmaz. Zam konusunda ise %25'ten fazla zam uygulayamaz zammı da sözleşme bitiş tarihinde yeni sözleşmeyle uygulayabilir.
  • 05-06-2023, 16:49:55
    #4
    6. Ayda zam yapamaz.
    10 Yıla kadar çıkaramaz.
    5. seneden sonra kira tespit davası açarsa sizin çevrenizde oturanların kirasıyla eşitlenir.
  • 05-06-2023, 16:50:20
    #5
    Kirayı muhakak banka hesbına gönderin kiramı ödemedi diyip sizi evden çıkartmaya kalkabilir yakın zamanda haberlerde bununla ilgil bir olay gördüm hocam. Kira kontratı bildiğim kadarıyla 10 yıl geçerli oluyor.
  • 05-06-2023, 16:50:29
    #6
    önce kira ödemelerinizi resmi hale getirin. Kendinizi garantiye alın.
  • 05-06-2023, 16:50:33
    #7
    merhabalar elden yapıyorsanız kanıtlamanız lazım yoksa size noterden tahliye ihtarı çekip 15gün içinde çıkartabilir.
  • 05-06-2023, 16:51:48
    #8
    Evden çıktığınızda daha ucuza biryer bulamayacağınızı düşünüyorsanız ev sahibinin teklifini kabul edin derim . İbana da göndermemissiniz her türlü iş size patlar zararlı çıkarsınız
  • 05-06-2023, 16:52:21
    #9
    Ortada bi kontrat söz konusuysa ödemeyi de ibanla yapın belgeleyin.Bu devirde herşeyi belgelemek şart