• 05-06-2023, 17:02:28
    #10
    Arkadaşlar bir konuya açıklık getireyim. Bende kiracıyım geçtiğimiz günlerde benimde 1.senem doldu ve kiraya zam yapıldı. Eski kiram 3000tl idi yeni kirada ev sahibi 6000tl istedi fakat ortayı bularak 5000e bağladık. (Şuan da oturduğum yerde ev kiraları 8000tl'den başlıyor.) Neyse herkes diyorki %25den fazla zam yapamaz falan filan yok 10 seneden önce çıkaramaz falan diye hikaye bunlar. En fazla ihtar gönderir 6 ay süre verir. Yada evi satar yada sattı olarak gösterir gene çıkartır. Mantıklı hesap yapın. Yeni ev tutsan 8000 depozito + 8000 ilk kira + 8000de emlakçı komisyonu ve taşınma masrafları cabası. Bu yüzden mantıklı hareket etmek lazım. Dava açın falan filan diyen olacak ev sahibi oturtmak istemezse her türlü rahatsızlığı vererek bir şekilde huzurunuzu bozar. Bu yüzden mantıklı düşünerek orta yolu bulmak gerekiyor.
  • 05-06-2023, 17:14:50
    #11
    kabul etmezsin mahkemelik olunur en fazla 1 yıl sürer sonra çıktığını varsay. Şuan ev kirası antalya da en düşüğü 10k civarın da 1 yıl mahkemen sürdü çıktın en düşük her halde 15k dan aşağı ev bulamazsın bu gidişle. İyi düşün karar ver bence hocam
  • 05-06-2023, 19:49:50
    #12
    mehmetunlu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar,

    Ortalama 6 yıldır Antalya'da kirada oturuyoruz. Ev sahibi yıl başında 1.000TL olan kirayı 2.000TL %100 zam yaptı fakat normal olarak karşıladığımızdan dolayı bu konuda bir şey söyleyemedik.

    Şuanda güncel kira 2.000TL, ev sahibi yıl başından başına kiraya zam yaparken şimdi 6. ayda tekrar zam yapacağını ve maximum 4.000TL yapabileceğini söyledi.

    Değerli hocalarım, ilk girdiğimiz zaman yapılan bir kontrat var ve bu kontratta bitiş tarihi yer almıyor. Öncelikle bu kontrat hala geçerlimidir? Bu konuda ne yapabiliriz?

    Ayrıca ödemeyi elden yapıyoruz herhangi bir IBAN ile gönderim söz konusu değil. Bu konuda sizin düşüncelerinizi ve yorumlarınızı merak ediyorum yardımcı olursanız mutlu olurum.
    1- Ödemeyi bankadan yapmak yasal mecburiyet.
    2- 5 yılı geçtiği için kirayı %100 artırması doğal.
    3- 6. ayda zam yapamaz. Yıl dönümlerinde yapabilir.
    4- Sonlandırılmamış belirli süreli kira sözleşmesi, belirsiz süreli kira sözleşmesine dönüşüyor. Dolayısıyla kontrat geçerlidir.
  • 05-06-2023, 19:53:17
    #13
    bariscelik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar bir konuya açıklık getireyim. Bende kiracıyım geçtiğimiz günlerde benimde 1.senem doldu ve kiraya zam yapıldı. Eski kiram 3000tl idi yeni kirada ev sahibi 6000tl istedi fakat ortayı bularak 5000e bağladık. (Şuan da oturduğum yerde ev kiraları 8000tl'den başlıyor.) Neyse herkes diyorki %25den fazla zam yapamaz falan filan yok 10 seneden önce çıkaramaz falan diye hikaye bunlar. En fazla ihtar gönderir 6 ay süre verir. Yada evi satar yada sattı olarak gösterir gene çıkartır. Mantıklı hesap yapın. Yeni ev tutsan 8000 depozito + 8000 ilk kira + 8000de emlakçı komisyonu ve taşınma masrafları cabası. Bu yüzden mantıklı hareket etmek lazım. Dava açın falan filan diyen olacak ev sahibi oturtmak istemezse her türlü rahatsızlığı vererek bir şekilde huzurunuzu bozar. Bu yüzden mantıklı düşünerek orta yolu bulmak gerekiyor.
    Zammın %25'i aşamayacağı bir söylenti değil, yasa hükmüdür.
  • 05-06-2023, 20:50:31
    #14
    mener adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Zammın %25'i aşamayacağı bir söylenti değil, yasa hükmüdür.
    Ben söylenti diye bir şey demek istemedim . Ev sahipleri yasaya uymuyor diye belirmek istedim.
  • 06-06-2023, 00:50:15
    #15
    bariscelik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben söylenti diye bir şey demek istemedim . Ev sahipleri yasaya uymuyor diye belirmek istedim.
    Benimki uyuyor. Ben de kiracıma %25 yaptım.