Arkadaşlar bir konuya açıklık getireyim. Bende kiracıyım geçtiğimiz günlerde benimde 1.senem doldu ve kiraya zam yapıldı. Eski kiram 3000tl idi yeni kirada ev sahibi 6000tl istedi fakat ortayı bularak 5000e bağladık. (Şuan da oturduğum yerde ev kiraları 8000tl'den başlıyor.) Neyse herkes diyorki %25den fazla zam yapamaz falan filan yok 10 seneden önce çıkaramaz falan diye hikaye bunlar. En fazla ihtar gönderir 6 ay süre verir. Yada evi satar yada sattı olarak gösterir gene çıkartır. Mantıklı hesap yapın. Yeni ev tutsan 8000 depozito + 8000 ilk kira + 8000de emlakçı komisyonu ve taşınma masrafları cabası. Bu yüzden mantıklı hareket etmek lazım. Dava açın falan filan diyen olacak ev sahibi oturtmak istemezse her türlü rahatsızlığı vererek bir şekilde huzurunuzu bozar. Bu yüzden mantıklı düşünerek orta yolu bulmak gerekiyor.
Zammın %25'i aşamayacağı bir söylenti değil, yasa hükmüdür.