• 20-05-2023, 20:25:15
    #46
    Senturk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bankaların faizlerinin yükseltilmesi ile ürün fiyatları düşüp, TL değer kazanacak. Bence bu hamle 2 sene önce devlet tarafından yapılmalıydı. Fakat maalesef ben bir kriz öngörüyorum.
    TL değer kazanırsa ithalat daha da coşar, ihracat iyice biter.
    TL'nin değer kaybetmesi kaçınılmaz.
    Faize gelince... Şahsi fantezilerle ülke ekonomisinin imhası için kullanılmıştır maalesef. Rezil olduk.
  • 20-05-2023, 20:26:16
    #47
    Abdullah07 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Soruyorum merak etmeyin.2 turda sandığa gitmem diyen bütün dostlarımı ikna ettim.Biz hesabını sormaya soruyoruz da ya sormayanlar ?
    Yalnızca köleler efendisinin Sarayı ve servetiyle gurur duyar..
    Onlar da hesap soruyor aslında da zihinsel kapasiteleri artan fiyatların kaynağını çözmeye yetmiyor.
  • 20-05-2023, 20:31:04
    #48
    siz öyle diyorsanız öyle olsun
  • 20-05-2023, 20:31:41
    #49
    mener adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    TL değer kazanırsa ithalat daha da coşar, ihracat iyice biter.
    TL'nin değer kaybetmesi kaçınılmaz.
    Faize gelince... Şahsi fantezilerle ülke ekonomisinin imhası için kullanılmıştır maalesef. Rezil olduk.
    TL dolar paritesi elbette 1 lere kadar düşmeyecek. Enflasyonun düşmesiyle daha stabil bir ekonomiye kavuşacağız. İthalat ihracat dengeside buna bağlı olarak rayına oturacak. Toptan ürün ithalatçısı olarak düzensiz kurdan sürekli zarar ediyorum. Doların sabit 30TL de olması benim için daha iyi.
    Değişken dolar kuru yüzünden %20 lik kar marjını bir çok firma zarar etmemek adına %50 lere kadar çıkartıyor.
  • 20-05-2023, 20:35:49
    #50
    Senturk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    TL dolar paritesi elbette 1 lere kadar düşmeyecek. Enflasyonun düşmesiyle daha stabil bir ekonomiye kavuşacağız. İthalat ihracat dengeside buna bağlı olarak rayına oturacak. Toptan ürün ithalatçısı olarak düzensiz kurdan sürekli zarar ediyorum. Doların sabit 30TL de olması benim için daha iyi.
    Değişken dolar kuru yüzünden %20 lik kar marjını bir çok firma zarar etmemek adına %50 lere kadar çıkartıyor.
    Katılıyorum, aynı noktadayız, aynı şeyi söylüyoruz.
    Dolar 1,5 katına çıksın, pahalı olsun, ithalat da pahalı olsun ama kurda istikrar olsun, bir yıl sonra 31 TL olsun. Sen de işini yap. İhracatçı da kurda istikrarı görsün, işine odaklanabilsin.
    Kurda istikrar, faizin olabildiğince düşük ve istikrarlı olması, yurtiçinde fiyat istikrarı (=düşük enflasyon)...
    Zaten bunlar devletin görevleri ama devletin görevlilerin bu görevlerini yapması yıllardır engelleniyor bilerek istenerek.
    Nereden biliyorsun bunca şeyi demeyin, biliyorum işte; siz faydalanmaya bakın.

    Ya Allah rızası için sesini çıkarmadan okuyanlar... Allah rızası için kimseye karanlığa oy verdirtmeyin artık ya. Siz de vermeyin, verene de mani olun. Milleti sandığa getirin. Karanlık hepimizi çarpacak!
  • 20-05-2023, 20:36:08
    #51
    mener adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Onlar da hesap soruyor aslında da zihinsel kapasiteleri artan fiyatların kaynağını çözmeye yetmiyor.
    Bence bu konu maxigeyige taşınmalıdır yazacaktım ama trajikomik bile olmayacak kadar kötü.10 yaşındaki çocuklar bile ekonominin ne zamandır kötü olduğunu farkında ama toplumu kandırmışlar global kriz dış güçler vs vs saçmalıklarla.
  • 20-05-2023, 20:39:20
    #52
    Abdullah07 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bence bu konu maxigeyige taşınmalıdır yazacaktım ama trajikomik bile olmayacak kadar kötü.10 yaşındaki çocuklar bile ekonominin ne zamandır kötü olduğunu farkında ama toplumu kandırmışlar global kriz dış güçler vs vs saçmalıklarla.
    Ekmek Mushaf çarpsın şu çocuk ekonominin başında olsa, ülke daha iyi bir noktada olurdu.
    Bir uzman olarak yazıyorum bunu...

    https://www.odatv4.com/guncel/sokak-...ucize-14926140
  • 20-05-2023, 20:42:51
    #53
    Bunlara oy veren 1 Allah'ın kulu yok mu şurada hakikaten? Biri de çıkıp haksızsın çünkü... demiyor. Nasıl %50 aldılar anlamadım.

    Gelin bildiklerimizi ortaya koyalım, belki ikna oluruz, belki ikna olursunuz.

    İnsanlar konuşa konuşa anlaşır.
  • 20-05-2023, 20:52:14
    #54
    eksi rezervimiz var. dediğin olması için üretim gerekiyor ama o biz de yok.