• 06-03-2023, 03:40:48
    #1
    Merhabalar, Bazı sitelerde elektronik sözleşme gördüm, Selectbox a Onaylıyorum işaretledikten sonra diğer adıma ya da yönlendirilmesi gereken sayfaya yönlendiriliyor.

    Sormak istediğim, Bu tür sözleşmelerin hukuki geçerliliği varmıdır?

    Örnek : bir Dijital hizmeti almak istiyor, Kullanımdan kaynaklı doğacak tüm sorumluluklar bana aittir, Kabul ediyorum.. seçeneğine ya da onaylıyorum'a tıkladı. Olası bir hukuki durumda Site sahibini kendini savunabilir mi? Onayladığına daire bilgileri nasıl sunabilir? Ya Sonradan site sahibi vertabanında oynama yaparak kendi ekledi diye bir iddia da bulunursa..

    Umarım meramımı anlatabilmişimdir biraz karışık olmuş olabilir.
  • 06-03-2023, 04:12:51
    #2
    onaylanan sözleşmenin pdf cıktısı alınıp gönderilerek sorun çözülür.
  • 06-03-2023, 04:16:23
    #3
    kadirtas1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    onaylanan sözleşmenin pdf cıktısı alınıp gönderilerek sorun çözülür.
    Islak imza olmadığı için sorun teşkil etmez mi? göndermek zaman alacak bir durum yani extra iş yükü, bunun yerine Sitede, Sözleşmelerim bölümünde yer alsa ve kişi kendisi indirse?
  • 06-03-2023, 04:17:29
    #4
    Takip
  • 06-03-2023, 04:28:00
    #5
    yani dostum trendyolda aynı şekılde yapıyor adama gonderırsın ıslak ımzalamasını ıstersın pdf'i sonra fotografını alırsın bırcok kışı böyle çalışıyor.
  • 06-03-2023, 04:38:33
    #6
    kadirtas1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yani dostum trendyolda aynı şekılde yapıyor adama gonderırsın ıslak ımzalamasını ıstersın pdf'i sonra fotografını alırsın bırcok kışı böyle çalışıyor.
    bir çok kişinin bu şekilde yaptığını biliyorum fakat hukuki süreci nasıl ilerliyor. varsayımlarla ilerlemek yerine hukuki sürecini merak ediyorum. ayrıca ilgi ve vaktiniz için teşekkür ederim.
  • 06-03-2023, 10:06:58
    #7
    Danışman
    Ferecbilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bir çok kişinin bu şekilde yaptığını biliyorum fakat hukuki süreci nasıl ilerliyor. varsayımlarla ilerlemek yerine hukuki sürecini merak ediyorum. ayrıca ilgi ve vaktiniz için teşekkür ederim.
    Hukuki geçerliliği vardır.

    Onay verilmesi ile alakalı log kayıtları tutulur. Bu log kayıtları ile iradenizin olduğu ispat edilmeye çalışılır.
    Log kayıtlarında değişiklik yapılırsa bu tespit edilir. Tutulan log bir bütün olarak kaydedilir.
    Bu kayıtlar kullanıcının bilgilerini, onayını ve rızasını barındırabilir.

    Ama yazan şeyler yüzde yüz uygulanamaz. Her izin bu şekilde tik atarak bir yere tıklayarak verilemez.
    Bazı şartlar dahilinde bu tip onaylar vs. hukuki geçerliliğe sahiptir.
    "Kullanımdan kaynaklı doğacak tüm sorumluluklar bana aittir, Kabul ediyorum" İbaresi
    tek başına her zaman işe yaramaz
  • 06-03-2023, 12:41:43
    #8
    Fahrettin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hukuki geçerliliği vardır.

    Onay verilmesi ile alakalı log kayıtları tutulur. Bu log kayıtları ile iradenizin olduğu ispat edilmeye çalışılır.
    Log kayıtlarında değişiklik yapılırsa bu tespit edilir. Tutulan log bir bütün olarak kaydedilir.
    Bu kayıtlar kullanıcının bilgilerini, onayını ve rızasını barındırabilir.

    Ama yazan şeyler yüzde yüz uygulanamaz. Her izin bu şekilde tik atarak bir yere tıklayarak verilemez.
    Bazı şartlar dahilinde bu tip onaylar vs. hukuki geçerliliğe sahiptir.
    "Kullanımdan kaynaklı doğacak tüm sorumluluklar bana aittir, Kabul ediyorum" İbaresi
    tek başına her zaman işe yaramaz
    "Kullanımdan kaynaklı doğacak tüm sorumluluklar bana aittir, Kabul ediyorum" İbaresi anladığım kadarı ile revize edilerek uygun hale getirilebilir o zaman.

    Yukarıda arkadaşımızın verdiği örnek te olduğu gibi, trendyol, hepsibura gibi firmalar da bu şekilde yapıyor.

    Bu sözleşme modelini SMS ONAY için nasıl kullanılabilir.
  • 06-03-2023, 13:20:15
    #9
    Danışman
    Ferecbilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    "Kullanımdan kaynaklı doğacak tüm sorumluluklar bana aittir, Kabul ediyorum" İbaresi anladığım kadarı ile revize edilerek uygun hale getirilebilir o zaman.

    Yukarıda arkadaşımızın verdiği örnek te olduğu gibi, trendyol, hepsibura gibi firmalar da bu şekilde yapıyor.

    Bu sözleşme modelini SMS ONAY için nasıl kullanılabilir.
    Bazı durumlarda ne kadar revize yaparsanız yapın bir şey değişmez.
    Bu tip ibareler bazı durumlarda işe yarar. Ama hepsinde değil.
    Aynı şekilde ıslak imza içinde geçerli.

    İki kişi aranızda yaptığınız sözleşme ile ıslak imzalı da olsa vs. fark etmez araç satışı yapamazsınız.
    Sözleşme serbestisi vardır. Ama bu her alan için geçerli değil.
    Kanunlarla kısıtlanmamış alanlarda yapabilirsiniz.
    Eğer spesifik bir alan üzerine bilgi almak istiyorsanız özelden yazın detaylı görüşebiliriz.

    SMS ONAY dediğiniz sistem temel olarak başkasına ait bir numarayı kullanmaktır.
    İster izinli olun ister olmayın. Numara alırken sözleşmelerde sadece kendiniz kullanabilirsiniz diye bir ibare var.
    Bu nedenle başkasına kullandırmanız zaten ihlal oluşturur.

    Ayrıca istediğiniz kadar yazın çizin, onay alın; ceza kanunları ve adli makamların işlemleri çok farklı şekilde ilerleyebilir.
    Elinizde belge olması bazı konularda hiç bir anlam ifade etmeye bilir