• 20-02-2023, 01:41:43
    #28
    Nefse ağır geldiği için hocam.
  • 20-02-2023, 03:48:18
    #29
    Genel olarak namaz islamın farzı, ama içinde olduğun vakit asli farz.
    Mide harareti olmadan su içmek ve suyu düşlemek istemek gibidir vakti gelmeyen namazı düşünmek.
    Gelmeyen vaktin namazından sorumlu değilim ki, niye düşüneyim değil mi?

    Kısaca uyguladığım yöntem: "Ânı düşünmek (tek vakti)"

    Örn:
    -Şu an yatsıyı kıldım mı?
    +Kıldım
    -O zaman sabahı düşünme. ânı yaşa
  • 20-02-2023, 04:08:35
    #30
    Öncelikle dilimize ve kalbimize "Lâ İlâhe İllallah" zikrini vazgeçilmez etmek gerek, kalpleri kararmış olanlara namaz zor gelir.
  • 20-02-2023, 04:23:09
    #31
    MEDYATWIST adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Size asıl korkmaniz gereken şeyi söyleyeyim mi ?
    Kıyamet günü yaklaşırken Yaradan müminlerini ibadet eden secde eden dünyevi görevlerini yerine getiren kullarını erkenden canını ruhunu hafif bir güzellikle alıp bedenlerini yer yüzünde bırakıyor yerde 1 tek ibadet eden mümin kulları kalmıyor ve sonra bir kıyamet kopuyor denizlerin dalgaları yükselip volkan gibi kaynıyor güneş yaklaşıp yakıyor yeryüzünü insanlar azap çekiyor ve Görevini yerine getiren o güzel kullar Allah bizi onlardan eylesin yukarıda ruhları azabı dehşet verircesine izliyorlar vay Allahı inkar edenlerin haline.
    Asıl korkmaniz gereken bu olsun siz din kardeşimsiniz ben kılıyorum gelin sizde kılın Allahin azabından korkun şeytanın türlü oyunlarından değil sen kıldığın sürece Allah senin yanında şeytan hicbirsey yapamaz Elhamdulillah😊
    Amerikada doğan ve çevresinden dolayı hristiyan olarak büyümüş bir işadamı diyelim ki sürekli insanlara yardım ediyor iyilikler vs yapıyor.Çalmıyor küfür yok içki yok vs vs kısacası iyi ve iyilikler yapan bir insan öldü .Ne olacak bu adamın sonu ? Sırf hristiyan olduğu namaz kılmadığı namazı bilmediği için azap mı çekecek ? Yaptığı onca iyi şeyler ne olacak ? Çevresinden ve ailesinden dolayı hristiyan olarak doğup öldüğü için direk cehennemlik mi yani ? Adamların kitabına inancına göre de doğru bildikleri var.Nasıl bize göre doğru kuransa adamlara göre de incil.Sırf müslüman olmadığı için yaptığı şeyler boş mu olacak yani ? Diğer yanda müslüman biri ama adamda her halt var.Şimdi sırf müslüman olduğu için günahkar olan mı daha önde.Bu iyi olan hristiyana haksızlık olmaz mı ?
  • 20-02-2023, 09:44:22
    #32
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Abdullah07 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Amerikada doğan ve çevresinden dolayı hristiyan olarak büyümüş bir işadamı diyelim ki sürekli insanlara yardım ediyor iyilikler vs yapıyor.Çalmıyor küfür yok içki yok vs vs kısacası iyi ve iyilikler yapan bir insan öldü .Ne olacak bu adamın sonu ? Sırf hristiyan olduğu namaz kılmadığı namazı bilmediği için azap mı çekecek ? Yaptığı onca iyi şeyler ne olacak ? Çevresinden ve ailesinden dolayı hristiyan olarak doğup öldüğü için direk cehennemlik mi yani ? Adamların kitabına inancına göre de doğru bildikleri var.Nasıl bize göre doğru kuransa adamlara göre de incil.Sırf müslüman olmadığı için yaptığı şeyler boş mu olacak yani ? Diğer yanda müslüman biri ama adamda her halt var.Şimdi sırf müslüman olduğu için günahkar olan mı daha önde.Bu iyi olan hristiyana haksızlık olmaz mı ?
    Hayır olma, sen ALLAHI ilah HZ. Muhammedi Peygamberi olarak kabuk eder Hz.isaya tanrı demez Hz.muhammede inan kutsal KURAN'I KERİMİ okur ibadetini yaparsan Cennetlik olursun bu yeryüzünde melekten olsan ALLAHI ı ilah olarak kabul etmediğin HZ Muhammedi peygamber olarak görmediğin sürece ahirette mutluluk yaşayamazsın Bak Allahı kalben ilah olarak girsen bile elinde sonunda Cennete kavusuyorsun ama bana Adam iyilik meleği ama Hristiyan hz ısıya Tanrı diyor dediğin zaman ben o adama Cennetlik demem iyilik melegi olsada.
  • 20-02-2023, 10:15:56
    #33
    Bize eksiksiz nimetler veren Allah'a hamdolsun.
    Namaz yapılması zor olan en zor ibadettir. Zaten bu zorluğu aşan kimse için daha zoru yoktur.
    Nefsimize ağır geldiği için bazen hep ileride yaparız gibi sözlerle sadece kendimizi kandırıyoruz.
    Oysa insan çok nankördür. Son 3 yıldır 5 vakit namazımı kılıyorum. Zorlanma olmuyor mu tabiki oluyor. İşyerinde olmam nedeniyle ezan okunur okunmaz kılmaya çalışamasamda vakit çıkmadan kılmaya özen gösteriyorum.
    Birde abdest almak gerçekten zor geliyor. 5 vakitlik namazda 3 kez abdest alıyorum. Keşke 5 yapabilsem.
    Umarım herkese nasip olur kılamayan kardeşlerimizde en kısa sürede başlar.

    Bu güzel konu için teşekkürler.
  • 20-02-2023, 10:25:40
    #34
    Abdullah07 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Amerikada doğan ve çevresinden dolayı hristiyan olarak büyümüş bir işadamı diyelim ki sürekli insanlara yardım ediyor iyilikler vs yapıyor.Çalmıyor küfür yok içki yok vs vs kısacası iyi ve iyilikler yapan bir insan öldü .Ne olacak bu adamın sonu ? Sırf hristiyan olduğu namaz kılmadığı namazı bilmediği için azap mı çekecek ? Yaptığı onca iyi şeyler ne olacak ? Çevresinden ve ailesinden dolayı hristiyan olarak doğup öldüğü için direk cehennemlik mi yani ? Adamların kitabına inancına göre de doğru bildikleri var.Nasıl bize göre doğru kuransa adamlara göre de incil.Sırf müslüman olmadığı için yaptığı şeyler boş mu olacak yani ? Diğer yanda müslüman biri ama adamda her halt var.Şimdi sırf müslüman olduğu için günahkar olan mı daha önde.Bu iyi olan hristiyana haksızlık olmaz mı ?
    Bu tür konuları genelde okur geçerim ama bu örnekten yola çıkarak şunu söyleyebilirim;
    Matematiği çok iyi bir çocuk var her problemi çözüyor her sınavı geçecek kabiliyette ama okula kayıtlı değil.(!) Diploma alabilir mi? İyi bir insan olunabilir ama bir şeyin asli şartı varsa önce onu sağlamak gerekir.
  • 20-02-2023, 10:48:10
    #35
    BSO adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu tür konuları genelde okur geçerim ama bu örnekten yola çıkarak şunu söyleyebilirim;
    Matematiği çok iyi bir çocuk var her problemi çözüyor her sınavı geçecek kabiliyette ama okula kayıtlı değil.(!) Diploma alabilir mi? İyi bir insan olunabilir ama bir şeyin asli şartı varsa önce onu sağlamak gerekir.
    Kimse o kişiye kayıtı öğretmediyse ? Bilmiyorsa ? Çevresinde vs herkes kayıtsız olarak sınavı iyi yapıyorsa ?
  • 20-02-2023, 10:50:27
    #36
    MEDYATWIST adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hayır olma, sen ALLAHI ilah HZ. Muhammedi Peygamberi olarak kabuk eder Hz.isaya tanrı demez Hz.muhammede inan kutsal KURAN'I KERİMİ okur ibadetini yaparsan Cennetlik olursun bu yeryüzünde melekten olsan ALLAHI ı ilah olarak kabul etmediğin HZ Muhammedi peygamber olarak görmediğin sürece ahirette mutluluk yaşayamazsın Bak Allahı kalben ilah olarak girsen bile elinde sonunda Cennete kavusuyorsun ama bana Adam iyilik meleği ama Hristiyan hz ısıya Tanrı diyor dediğin zaman ben o adama Cennetlik demem iyilik melegi olsada.
    Kimin cennetlik cehennemlik olduğunu Allah bilmez mi ? Misal insanlık adına en büyük iyilikleri yabanlar hristiyan.Misal elektriği bulan vs diyelim .İnsanlığa o kadar fayfası olan insanlar hepsi mi müslümanlığı bilmediğinden çevresi vs ailesinden dolayı hristiyan olarak büyüyüp öldüğü için direk cehennemlik ?