• 20-12-2022, 00:46:14
    #37
    Onun babası bakar size böyle dediğine göre babası holding sahibi falan sanırım.
  • 20-12-2022, 07:37:07
    #38
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aşağılamak değil hocam. Belli ki kız seni seviyor ve ciddi düşünüyor yoksa zaten asgari ücret ile çalıştığın için çoktan numaranı engeller ilişiğini keserdi. Seni şimdiden ileriye dönük uyarıyor. Kız arkadaşın yaptığın işi değil aldığın maaşı küçümsüyor ve haksız mı diye sorarsan bence değil. Ha alın teri o konuda haklısın ama şu zamanda asgari ücret ile ev geçindirmek hayal maalesef. Ankara'da bile, İstanbul değil yani, evin sabit gideri sadece 10bin lira daha gıda vs alıp şahsi harcamaların olacak. Bence kız arkadaşına karşı soğuma. Dediğim gibi seni seviyor belli. Paranda da göz yok bence. Yoksa seni bırakıp (Allah korusun tabii) çoktan paralı erkek bulurdu yani. Sen de tamam şimdilik yeni bir iş vs bulana kadar burda çalış belki ama kpss mi çalışırsın başka bir iş, sektöre mi geçersin en kısa zamanda daha çok kazanabileceğin bir işte çalışmaya başla. İyi şanslar.
    Tamamen haksız. Onu söylemek yerine beraber çalışırız bir şekilde geçiniriz demeliydi. Arkadaş bence ilişiğini kesmeli. İleride çoluk çocuğu varken bu tarz şeyler de yaşayabilir ve kız çalışmak istemeyebilir.
  • 20-12-2022, 11:09:58
    #39
    bilalinall adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tamamen haksız. Onu söylemek yerine beraber çalışırız bir şekilde geçiniriz demeliydi. Arkadaş bence ilişiğini kesmeli. İleride çoluk çocuğu varken bu tarz şeyler de yaşayabilir ve kız çalışmak istemeyebilir.
    biz bunların cevaplarını yazdık hocam. yukardan birebir alıyorum.

    Kadın ve erkeğin çalışıp evi geçindireceğini düşünenler için ayrıca şunu belirtmek isterim; kadınlar hamile kalıyorlar ve en az 2-3 sene çalışmıyorlar mecburen. En azından o zaman adamın bu 2-3 sene evi tek başına geçindirmesi gerekiyor. Yani bir kadın ikimiz çalışıp evi geçindiririz diyorsa da erkek olarak bizim bunu da düşünmemiz lazım. Yani eşim hamile kalırsa ben evi tek başıma nasıl geçindiririm diye. Bir de 9 ay sonra ayda şuan için 2bin-2.500 lira çocuk masrafı da ekleniyor bez, doktor vs gibi. Çocuğa alınacak beşiği kıyafeti falan yok sayıyorum. Anlıyorum herkes eşinin destek olmasını bekler ve sonuna kadar haklısınız ama bu evlendikten sonrası için geçerli. Bir kişi evlenmeden önce tercih şansı devam ediyorken bunları düşünerek karar vermesi bence karaktersizlik vs değil. Bir kadının dini olarak da Medeni kanuna göre de çalışıp evi geçindirme gibi bir yükümlülüğü yok. Sen dersen ki ben tek başıma evi geçindiremem illa ki o da çalışacak o zaman bunu kabul eden birisi ile evlenirsin ama dediğim gibi çocuk yapmayı düşüyorsan kim olursa olsun en az 2 yıl çalışamaz. En azından o sürede o kadar ağır masrafları karşılaman lazım. Eğer bu kız sen evlendikten sonra bu şekilde konuşsaydı eyvallah istediğini demekte haklıydın. İyi günde kötü günde dedik param varken sıkıntı yoktu şimdi böyle diyor vs derdin. Ama daha evli falan değilsiniz ve kız da ona göre kararını verecek sonuçta. Ama sen şuanki işinde 2-3 yıl sonra iyi paralar alacaksan bu durumu kıza açıkla ona göre sabretsin zaten yaşınız küçük hemen evlenmezsiniz o zaman en azından o da ikna olur.

    Asgari ücret ile ev geçindiren gerçekten yüzde 40 varsa helal olsun. Yani ne ailesinden destek almıyor ne de başka bir geliri yoksa ve 5250 lira ile kirada oturup akşam aç kalmıyor ve evde donmuyorsa valla helal olsun. Ankara çinçinde oturuyorum benim kiram 2500 lira tokide 3+1 ve şuan tutsam yani yeni evleniyor olsam aynı ev 3500 lira en düşük fiyatı. Doğalgaz geçen ay az birşey yaktık daha soğuklar gelmedi malum 800 lira. 2 kişi elektrik 200 lira. Zaten sadece 3ü etti 4.500 lira. Allah asgari ücetten başka geliri olmadan tek başına ev geçindirenlerin ve aynı zamanda hepimizin yardımcısı olsun. Ne diyeyim.

    bu konuda ne düşünüyorsun.
  • 20-12-2022, 11:33:11
    #40
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    biz bunların cevaplarını yazdık hocam. yukardan birebir alıyorum.

    Kadın ve erkeğin çalışıp evi geçindireceğini düşünenler için ayrıca şunu belirtmek isterim; kadınlar hamile kalıyorlar ve en az 2-3 sene çalışmıyorlar mecburen. En azından o zaman adamın bu 2-3 sene evi tek başına geçindirmesi gerekiyor. Yani bir kadın ikimiz çalışıp evi geçindiririz diyorsa da erkek olarak bizim bunu da düşünmemiz lazım. Yani eşim hamile kalırsa ben evi tek başıma nasıl geçindiririm diye. Bir de 9 ay sonra ayda şuan için 2bin-2.500 lira çocuk masrafı da ekleniyor bez, doktor vs gibi. Çocuğa alınacak beşiği kıyafeti falan yok sayıyorum. Anlıyorum herkes eşinin destek olmasını bekler ve sonuna kadar haklısınız ama bu evlendikten sonrası için geçerli. Bir kişi evlenmeden önce tercih şansı devam ediyorken bunları düşünerek karar vermesi bence karaktersizlik vs değil. Bir kadının dini olarak da Medeni kanuna göre de çalışıp evi geçindirme gibi bir yükümlülüğü yok. Sen dersen ki ben tek başıma evi geçindiremem illa ki o da çalışacak o zaman bunu kabul eden birisi ile evlenirsin ama dediğim gibi çocuk yapmayı düşüyorsan kim olursa olsun en az 2 yıl çalışamaz. En azından o sürede o kadar ağır masrafları karşılaman lazım. Eğer bu kız sen evlendikten sonra bu şekilde konuşsaydı eyvallah istediğini demekte haklıydın. İyi günde kötü günde dedik param varken sıkıntı yoktu şimdi böyle diyor vs derdin. Ama daha evli falan değilsiniz ve kız da ona göre kararını verecek sonuçta. Ama sen şuanki işinde 2-3 yıl sonra iyi paralar alacaksan bu durumu kıza açıkla ona göre sabretsin zaten yaşınız küçük hemen evlenmezsiniz o zaman en azından o da ikna olur.

    Asgari ücret ile ev geçindiren gerçekten yüzde 40 varsa helal olsun. Yani ne ailesinden destek almıyor ne de başka bir geliri yoksa ve 5250 lira ile kirada oturup akşam aç kalmıyor ve evde donmuyorsa valla helal olsun. Ankara çinçinde oturuyorum benim kiram 2500 lira tokide 3+1 ve şuan tutsam yani yeni evleniyor olsam aynı ev 3500 lira en düşük fiyatı. Doğalgaz geçen ay az birşey yaktık daha soğuklar gelmedi malum 800 lira. 2 kişi elektrik 200 lira. Zaten sadece 3ü etti 4.500 lira. Allah asgari ücetten başka geliri olmadan tek başına ev geçindirenlerin ve aynı zamanda hepimizin yardımcısı olsun. Ne diyeyim.

    bu konuda ne düşünüyorsun.
    Hocam zaten o çocuk bir günde dünyaya gelmiyor. Kadının bu süre içerisinde çalışamayacağını düşünerek o çocuğu yapmaları gerek. Zaten yasal olarak doğumdan önce 8 hafta, doğumdan sonra da 8 hafta işverenler izin vermek zorunda ve bu süre içerisinde SGK maaşlarını yatırıyor hamile kadınların. Ama çalışmak için bir engel değil çocuk yapmak. Ülkemizde binlerce kadın hem çocuklu hem de çalışıyor. Konunun çocuk ile hiçbir alakası yok maalesef.
  • 20-12-2022, 11:50:34
    #41
    bilalinall adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam zaten o çocuk bir günde dünyaya gelmiyor. Kadının bu süre içerisinde çalışamayacağını düşünerek o çocuğu yapmaları gerek. Zaten yasal olarak doğumdan önce 8 hafta, doğumdan sonra da 8 hafta işverenler izin vermek zorunda ve bu süre içerisinde SGK maaşlarını yatırıyor hamile kadınların. Ama çalışmak için bir engel değil çocuk yapmak. Ülkemizde binlerce kadın hem çocuklu hem de çalışıyor. Konunun çocuk ile hiçbir alakası yok maalesef.
    hocam ben de evliyim ve yarın eşim hamile kalsa hadi ilk 5 ay çalışsın diyelim en iyi ihtimalle bile 5. aydan sonra çalışmasını istemem. çocuk dünyaya geldikten sonra da eşimin 40'ı çıkınca da hadi çalış diyecek değilim. en az, en en az 1 yıl çalışmaması lazım ki ben 1,5-2 yıl çalışmaması gerektiğini düşünüyorum. o çocuk 2 saate bir emip, hemen ardından her seferinde gaz çıkarttırmak ile uğraşılacak. geceleri birkaç saate bir uyanacak, emecek vs. bu şekilde bir kadın nasıl çalışsın insaf. ha siz umursamıyorsanız bilemem. ama benim düşüncem eşim hamile kaldıktan en kötü 5 ay sonra çalışmayı bırakması ve çocuğumuz 1,5-2 yaşına gelip en azından emmeyi bırakıp, kayınvalidemde kalabileceği yaşa kadar da çalışmaması. 16 hafta 4 ay ediyor. benim hesabıma göre ve bence her insaflı adamın hesabına göre de (size bir şey diyemem benim düşüncem bu şekilde. herkesin kendi hayatı sonuçta) kadın 2 yıl (çocuk en azından emmeyi bırakana kadar) + 4 ay (hamileliğin son 4 ayı) = 28 ay kadın çalışamayacak. 2 ay + 2 ay kadına sgk para verdi diyelim arada 24 ay yani 2 yıl kalıyor. bu sürede bu adam evini geçindirmek zorunda. ve dediğim gibi ekstra çocuk masrafları ile. bu kişiler zaten 2si çalışııp anca evi geçindirdikleri için ve hatta evlenirken aileleri de yardım etmediyse üstüne taksit de ödedikleri için (ben 6 ay önce evlendim mobilyaları 24 taksit çok çok uyguna almama rağmen mobilya + beyaz eşya taksitim şuanda aylık 4,700 lira. 2 ay sonra beyaz eşya bitecek de inşallah ordan 3bin lira azalacak) para biriktirmeleri zor günde harcamaları da mümkün değil. ben demiyorum asgari ücretle çalışan evlenmesin diye. kesinlinkle öyle bir şey yok. burada dikkat çekmek istediğim konu asgari ücret ile çalışan bir kişiye bir kızın kazandığının az olduğunu ve evini geçindiremeyeceğini söylemesi hatta bu maaşı kazanan birisi ile evlenmeyi istememesi bence mantıklı. sevgi, aşk tabi ki önemli ama evli olan ya da az çok hayatı bilen herkes bilir ki aşk maalesef karın doyurmuyor. bir kişi eve ekmek getiremiyorsa kaç gün ya da ay bu şekilde huzurlu bir evde yaşanabilir.

    kız babalları da ayrı bir mevzu. elinizi vicdanınıza koyun da cevap verin. sen kızına yıllarca gözün gibi bakmışsın çalışmışsın (ki şuan takisici bile ankarada aylık 10bine yakın para kazanıyor. hala asgari ücreti övüyorsunuz. yukarıdaki arkadaş da dediğim gibi birkaç yıla iyi kazanacaksa eyvallah. ama asgari ücret ile hayatını devam ettirecekse o işi bıraksın gitsin taksici olsun en kötü. gayet de güzel meslek ağır bir iş falan değil. abartıyorsun demeyin kayınpederim taksici bir gün çalışıyor diğer gün dinleniyor günlük ortalama 700 lira kazanıyor. taksi kendisinin değil kilometere hesabı ile çalışıyor). dediğim gibi sen kızına yıllarca gül gibi bakmışsın yeri gelmiş gece uyumamışsın 2 işte çalışmışsın ama hiçbir şeyini eksik etmemişsin sonra "elin oğlu" (ben de erkeğim yanlış anlamayın ama kız babası öyle bakar) geliyor diyoro ki ben kızını alacağım ayda 5.250 lira ile geçineceğiz. hangi aklı başında kız babası bunuu kabul eder. ben etmem ve bence kızı olan kimse etmez. çözüm yolu bulmak lazım. kız da öneriyor zaten. ben seni sildim demiyor. daha çok kazanacak bir yol bul diyor. yaşları da genç. konuyu açan arkadaş umarım en kısa sürede daha çok kazanacağı bir evi rahat geçindirebileceği bir iş bulur.
  • 20-12-2022, 12:02:27
    #42
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam ben de evliyim ve yarın eşim hamile kalsa hadi ilk 5 ay çalışsın diyelim en iyi ihtimalle bile 5. aydan sonra çalışmasını istemem. çocuk dünyaya geldikten sonra da eşimin 40'ı çıkınca da hadi çalış diyecek değilim. en az, en en az 1 yıl çalışmaması lazım ki ben 1,5-2 yıl çalışmaması gerektiğini düşünüyorum. o çocuk 2 saate bir emip, hemen ardından her seferinde gaz çıkarttırmak ile uğraşılacak. geceleri birkaç saate bir uyanacak, emecek vs. bu şekilde bir kadın nasıl çalışsın insaf. ha siz umursamıyorsanız bilemem. ama benim düşüncem eşim hamile kaldıktan en kötü 5 ay sonra çalışmayı bırakması ve çocuğumuz 1,5-2 yaşına gelip en azından emmeyi bırakıp, kayınvalidemde kalabileceği yaşa kadar da çalışmaması. 16 hafta 4 ay ediyor. benim hesabıma göre ve bence her insaflı adamın hesabına göre de (size bir şey diyemem benim düşüncem bu şekilde. herkesin kendi hayatı sonuçta) kadın 2 yıl (çocuk en azından emmeyi bırakana kadar) + 4 ay (hamileliğin son 4 ayı) = 28 ay kadın çalışamayacak. 2 ay + 2 ay kadına sgk para verdi diyelim arada 24 ay yani 2 yıl kalıyor. bu sürede bu adam evini geçindirmek zorunda. ve dediğim gibi ekstra çocuk masrafları ile. bu kişiler zaten 2si çalışııp anca evi geçindirdikleri için ve hatta evlenirken aileleri de yardım etmediyse üstüne taksit de ödedikleri için (ben 6 ay önce evlendim mobilyaları 24 taksit çok çok uyguna almama rağmen mobilya + beyaz eşya taksitim şuanda aylık 4,700 lira. 2 ay sonra beyaz eşya bitecek de inşallah ordan 3bin lira azalacak) para biriktirmeleri zor günde harcamaları da mümkün değil. ben demiyorum asgari ücretle çalışan evlenmesin diye. kesinlinkle öyle bir şey yok. burada dikkat çekmek istediğim konu asgari ücret ile çalışan bir kişiye bir kızın kazandığının az olduğunu ve evini geçindiremeyeceğini söylemesi hatta bu maaşı kazanan birisi ile evlenmeyi istememesi bence mantıklı. sevgi, aşk tabi ki önemli ama evli olan ya da az çok hayatı bilen herkes bilir ki aşk maalesef karın doyurmuyor. bir kişi eve ekmek getiremiyorsa kaç gün ya da ay bu şekilde huzurlu bir evde yaşanabilir.

    kız babalları da ayrı bir mevzu. elinizi vicdanınıza koyun da cevap verin. sen kızına yıllarca gözün gibi bakmışsın çalışmışsın (ki şuan takisici bile ankarada aylık 10bine yakın para kazanıyor. hala asgari ücreti övüyorsunuz. yukarıdaki arkadaş da dediğim gibi birkaç yıla iyi kazanacaksa eyvallah. ama asgari ücret ile hayatını devam ettirecekse o işi bıraksın gitsin taksici olsun en kötü. gayet de güzel meslek ağır bir iş falan değil. abartıyorsun demeyin kayınpederim taksici bir gün çalışıyor diğer gün dinleniyor günlük ortalama 700 lira kazanıyor. taksi kendisinin değil kilometere hesabı ile çalışıyor). dediğim gibi sen kızına yıllarca gül gibi bakmışsın yeri gelmiş gece uyumamışsın 2 işte çalışmışsın ama hiçbir şeyini eksik etmemişsin sonra "elin oğlu" (ben de erkeğim yanlış anlamayın ama kız babası öyle bakar) geliyor diyoro ki ben kızını alacağım ayda 5.250 lira ile geçineceğiz. hangi aklı başında kız babası bunuu kabul eder. ben etmem ve bence kızı olan kimse etmez. çözüm yolu bulmak lazım. kız da öneriyor zaten. ben seni sildim demiyor. daha çok kazanacak bir yol bul diyor. yaşları da genç. konuyu açan arkadaş umarım en kısa sürede daha çok kazanacağı bir evi rahat geçindirebileceği bir iş bulur.
    Hocam üste de dediğim gibi eğer bu yazdıklarınızı göze alarak çocuk yapmaları lazım. Eğer sadece erkeğin çalışarak getirdiği para yetiyorsa, dedikleriniz olur ama erkek tek başına geçindiremezse ve üstüne de çocuğu olursa bu hem annenin hem de babanın suçu ve bu çocuğa bir şekilde bakmak zorundalar. Siz dediklerimi çok yanlış anlayıp, konuyu çok farklı yerlere saptırıyorsunuz.
  • 20-12-2022, 12:04:45
    #43
    Kız belli etmiş aslında ne olacağını. Senden çok maddiyata değer vermiş. Boşa zaman kaybetme derim. Gelecekte, o kızla harcadığın her bir dakikaya üzülürsün.
  • 20-12-2022, 12:06:17
    #44
    bilalinall adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam üste de dediğim gibi eğer bu yazdıklarınızı göze alarak çocuk yapmaları lazım. Eğer sadece erkeğin çalışarak getirdiği para yetiyorsa, dedikleriniz olur ama erkek tek başına geçindiremezse ve üstüne de çocuğu olursa bu hem annenin hem de babanın suçu ve bu çocuğa bir şekilde bakmak zorundalar. Siz dediklerimi çok yanlış anlayıp, konuyu çok farklı yerlere saptırıyorsunuz.
    hocam ben yanlış yere saptırdığımı düşünmüyorum. kısaca demek istediğim ve anlattığım asgari ücret kazanan birisine kızın babasının kızını vermek istememesi ve kızın da asgari ücretle çalışan bir kişiye "daha fazla kazanacağın bir iş bul. yoksa evlenemeyiz" demesi şuanki Türkiye şartlarında gayet makul bir durum.

    Çocuk yapma konusunda da. Evlenip de maddi durumumuz el vermiyor diyerek çocuk yapmaktan vazgeçen ya da vazgeçecek var mıdır bilmiyorum. Ama evlilikkten ben dahil çoğu kişinin beklentisi evlat sahibi olmaktır. Maddi durumu olmayan da çocuk yapıyor ve aileleri destek oluyor ve 30 yaşında bir kişiye de babasından doğalgaz parası, ev kirası parası almak zoruna gidiyor. seçim arkadaşların tabii. herkesin kendi hayatı.
  • 20-12-2022, 12:24:14
    #45
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam ben yanlış yere saptırdığımı düşünmüyorum. kısaca demek istediğim ve anlattığım asgari ücret kazanan birisine kızın babasının kızını vermek istememesi ve kızın da asgari ücretle çalışan bir kişiye "daha fazla kazanacağın bir iş bul. yoksa evlenemeyiz" demesi şuanki Türkiye şartlarında gayet makul bir durum.

    Çocuk yapma konusunda da. Evlenip de maddi durumumuz el vermiyor diyerek çocuk yapmaktan vazgeçen ya da vazgeçecek var mıdır bilmiyorum. Ama evlilikkten ben dahil çoğu kişinin beklentisi evlat sahibi olmaktır. Maddi durumu olmayan da çocuk yapıyor ve aileleri destek oluyor ve 30 yaşında bir kişiye de babasından doğalgaz parası, ev kirası parası almak zoruna gidiyor. seçim arkadaşların tabii. herkesin kendi hayatı.
    Hocam, kızın bir vasfı olmayıp babası utanmadan vermiyorum diyorsa bu geri kafalılıktan başka bir şey değildir. Siz kendinizi buna inandırmışsınız, bunları da başkalarına inandırmaya çalışıyorsunuz. Dediklerime gelirsek, ben ömür boyu çoluk çocuğa karışmasınlar diye bir şey yazmadım. Beraber 2-3 yıl çalışıp, birikim yaparlar ve çocuk yapmaya hazır oldukları zaman yaparlar zaten. Yazdıklarımı düşünüp okursanız uzun uzun yazmazsınız