• 06-12-2022, 23:02:36
    #1
    Bu sene iyi bir puan almama rağmen tercih yapmadım. Çünkü aklımda çok başka fikirler, projeler vardı. Bunlar için 1 senemi feda ettim ve iyi ki de etmişim diyorum çünkü bir çok hedefime an itibariyle ulaşmış durumdayım fakat... Artık bir raddeden sonra başkalarının yardımına ihtiyacım olduğunu fark ettim. Günlük 6-7 saat uykuyla birlikte geri kalan vaktimi hem yazılım anlamında hem de ders anlamında dolu dolu geçiriyorum. Bu sene üniversiteye gitme kararı aldığım için ders çalışıyorum. Peki bu sene neden üniversiteye gitme kararı aldım ? Artık önceden koyduğum hedeflerime ulaştım ve önümde daha büyük hedefler var, onlara ulaşmak için daha çok çabalamam gerekiyor. Bunun üniversite ile alakası tam olarak şöyle, günümüz şartlarında üniversite okumuş birisiyle okumamış birisi arasında iş bulabilme farkı çok yok bundan ötürü artık milletimiz üniversite okumanın çokta mantıklı olmadığını söylüyor. Bende az da olsa bu konuya katılan birisiyim lakin benim gitmek istememdeki en büyük amaç üniversite ortamındaki bilgiye aç, sürekli başarılar peşinde koşan kişilerle iç içe olmak. Sosyal çevre anlamında bana yardımı dokunabilecek insanlara daha yakın olmak. Sizce bunun için üniversite okumak mantıklı mı değil mi cevaplarınızı düşüncelerinizi bekliyorum.
  • 06-12-2022, 23:04:50
    #2
    Takip
  • 06-12-2022, 23:06:00
    #3
    Eğer yazılım mühendisliği tarzı bir şey okumak istiyorsan mantıklı, bunun için bende büyük ihtimalle bu seneyi mezuna vereceğim seninle aynı fikirdeyim, fakat sosyal ortam olması için bile üniversite tadını herkes almalı bence
  • 06-12-2022, 23:06:17
    #4
    "üniversite ortamındaki bilgiye aç, sürekli başarılar peşinde koşan kişilerle iç içe olmak" keşke insanların üniversiteye giderken gerçekten aç oldukları şey bilgi olsaydı.
  • 06-12-2022, 23:07:56
    #5
    vigivan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    "üniversite ortamındaki bilgiye aç, sürekli başarılar peşinde koşan kişilerle iç içe olmak" keşke insanların üniversiteye giderken gerçekten aç oldukları şey bilgi olsaydı.
    Giden herkesi kast etmedim zaten, içlerinde 1-2 tanesi illaki hedefleri uğruna benim gibi düşünen vardır.
  • 06-12-2022, 23:09:12
    #6
    burakotcen adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eğer yazılım mühendisliği tarzı bir şey okumak istiyorsan mantıklı, bunun için bende büyük ihtimalle bu seneyi mezuna vereceğim seninle aynı fikirdeyim, fakat sosyal ortam olması için bile üniversite tadını herkes almalı bence
    Aklımdaki bölüm yazılım mühendisliği, tabi ki üniversite yaşantısı önemli fakat şuan o gözle bakamıyorum çok olaya
  • 06-12-2022, 23:11:03
    #7
    krtemirr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aklımdaki bölüm yazılım mühendisliği, tabi ki üniversite yaşantısı önemli fakat şuan o gözle bakamıyorum çok olaya
    Açıkçası 12.sınıfım şu an ve dil okuyorum, ben de yazılım mühendisliği istiyorum fakat Sayısal bir alan ve 400 puan gibi bir şey, benim için şu derecede imkansız. Bulunduğum şehirdeki üniversitede de pek bir gelecek yok, ailem kalmamı istiyor. doğrusu ben de ne yapacağım bilmiyorum. seneye mezuna bırakıp dershane girip ayt çalışmamı istediler. hayırlısı.
  • 06-12-2022, 23:15:47
    #8
    Rothstein adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Üniversite genel kitle için önemli, çünkü 100 kişinin üniversite okuduğunu, 100 kişinin de okumadığını varsayalım. Üniversite mezunu 100 kişiden 90’ı iş bulur er ya da geç, kültür ve medeniyet konusunda da kendisini geliştirmiştir zaten. Ancak üniversite okumayan 100 kişiden 60’ı muhtemelen düşük maaşlı işlerde çalışacak, 5 tanesi kendi işini yapmaya çalışacak, ancak maksimum sadece 1’i başarıya ulaşacaktır. Yani kişisel gelişim ve iş dünyası kitaplarında anlatılan o üniversite terk milyoner aslında o %1’lik kısımdır.
    Hedefim şuan için %1'lik kısım değil. Daha farklı hedeflerim var ve bunun için üniversitede ki o bilgiye aç kişiler gerekiyor. Yine de teşekkürler
    burakotcen adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Açıkçası 12.sınıfım şu an ve dil okuyorum, ben de yazılım mühendisliği istiyorum fakat Sayısal bir alan ve 400 puan gibi bir şey, benim için şu derecede imkansız. Bulunduğum şehirdeki üniversitede de pek bir gelecek yok, ailem kalmamı istiyor. doğrusu ben de ne yapacağım bilmiyorum. seneye mezuna bırakıp dershane girip ayt çalışmamı istediler. hayırlısı.
    Ders çalışması zor gelebilir, ama istikrar çok önemli. İstikrarın ipini elinde tutarsan üstesinden gelebilirsin bence önünde hala 6 ay gibi süre var