• 26-10-2022, 13:19:49
    #1
    Merhaba,

    Aramızda Kuveyt'te yaşayan birisi var mı veya tanıdığı olan var mı diye sormak istedim. Ekonomileri, ortalama maaşlar ile ilgili bir kaç şey soracağım

    İyi forumlar.
  • 26-10-2022, 13:49:05
    #2
    Yaşamadım ama babam çalışmaya gitti, duyduğuma ve araştırdığımda göre yerli nüfus yani Araplar yaklaşık 300.000 kişi, gerisi yabancı işçi. Ekonomileri harika, 1 Kuveyt dinarı 60 ₺. dünyanın en iyi para birimi. 300.000 kişilik yerli Arap nüfus'dan bahsetmiştim. işte bunlar para babası, hepsi zengin keyfinde bildiğimiz Araplar. işçi olarak giden nüfus bunlara hizmet için var. işçi nüfus hakkında pek bilgim yok. ama ekonomi, yaşam, sosyal aktivite ve ücretlerin iyi olduğunu biliyorum. Kuveyt ekonomisi dolar, Euro kullanmaz. bişey satacaksa dinar geçerlidir. doğalgaz üretiminde dünyada ilk 3'teler diye biliyorum. ekonomik olarak çok güçlüler, babam 2016/2017'de çalışmaya gitmişti o zamanlar dinar 10-20 lira idi şuan 60 lira. TL o zamandan beri %××× değer kaybederken adamlar para birimlerini 3 e 4 e katladı ve hala da devam ediyorlar. babam çalışmaya gittiği için ve uzun zaman çalıştığı için benimde ufakta olsa bi bilgi birikimim var. Türkiye'ye göre fiyatlar pahalı, ama maaşı Kuveyt parasıyla alacağından pek sorun yaratacağını düşünmüyorum. eğer çalışıp Türkiye'de harcayacaksan o zaman daha da iyi olur. ülkede kişi başı düşen gayri safi milli hâsıla 70.000 doların üzerinde. yabancı işçilere verilen ücret internette yazdığına göre şuan 500 dinar (30.000) (500 dinar ortalamadır, yapacağın ise göre artabilir) TL olarak görünüyor. eskiden olsa market fiyatları üzerinden tahminde bulunurdum ama 2017 ile 2022 yi kıyaslayamam. İnternette Kuveyt için 2022 bazlı fiyatlar hakkında bilgi veren videolar var. alacağın maaş üzerinden bir karar verebilirsin. çöl iklimi olduğu için sıcaklık daha fazla. 50 dereceyi buluyor.

    ayrıca herkesi almıyorlar. son birkaç senedir vize işlemlerinde daha özenliler.
    • Mücahit
    Mücahit bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 26-10-2022, 14:02:19
    #3
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Takipteyim. Özellikle içinde bulunduğum günlerde Yurt dışına gitmekle ilgili kesin karar vermişken, Grafikerler hangi ülkelerde ne şartlarda hangi maaş aralıklarında çalışıyor diye merak etmekteyim. Malum herkes bir fikir sahibi bu konuda lakin kimse deneyimlememiş. Kuveyt benimde göç etmeyi düşündüğüm ülkeler arasında açıkcası. Kuveyt'i deneyimleme olan dostlar bilgilerini paylaşırsa güzel olur. İyi Forumlar.
  • 26-10-2022, 14:02:50
    #4
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yaşamadım ama babam çalışmaya gitti, duyduğuma ve araştırdığımda göre yerli nüfus yani Araplar yaklaşık 300.000 kişi, gerisi yabancı işçi. Ekonomileri harika, 1 Kuveyt dinarı 60 ₺. dünyanın en iyi para birimi. 300.000 kişilik yerli Arap nüfus'dan bahsetmiştim. işte bunlar para babası, hepsi zengin keyfinde bildiğimiz Araplar. işçi olarak giden nüfus bunlara hizmet için var. işçi nüfus hakkında pek bilgim yok. ama ekonomi, yaşam, sosyal aktivite ve ücretlerin iyi olduğunu biliyorum. Kuveyt ekonomisi dolar, Euro kullanmaz. bişey satacaksa dinar geçerlidir. doğalgaz üretiminde dünyada ilk 3'teler diye biliyorum. ekonomik olarak çok güçlüler, babam 2016/2017'de çalışmaya gitmişti o zamanlar dinar 10-20 lira idi şuan 60 lira. TL o zamandan beri %××× değer kaybederken adamlar para birimlerini 3 e 4 e katladı ve hala da devam ediyorlar. babam çalışmaya gittiği için ve uzun zaman çalıştığı için benimde ufakta olsa bi bilgi birikimim var. Türkiye'ye göre fiyatlar pahalı, ama maaşı Kuveyt parasıyla alacağından pek sorun yaratacağını düşünmüyorum. eğer çalışıp Türkiye'de harcayacaksan o zaman daha da iyi olur. ülkede kişi başı düşen gayri safi milli hâsıla 70.000 doların üzerinde. yabancı işçilere verilen ücret internette yazdığına göre şuan 500 dinar (30.000) TL olarak görünüyor. eskiden olsa market fiyatları üzerinden tahminde bulunurdum ama 2017 ile 2022 yi kıyaslayamam. İnternette Kuveyt için 2022 bazlı fiyatlar hakkında bilgi veren videolar var. alacağın maaş üzerinden bir karar verebilirsin. çöl iklimi olduğu için sıcaklık daha fazla. 50 dereceyi buluyor.

    ayrıca herkesi almıyorlar. son birkaç senedir vize işlemlerinde daha özenliler.
    Yok ben çalışmaya gitmeyeceğim hocam Gördüğüm bir kaç eksiklik var. Onları tamamlayacak bir proje geliştireceğim. Bu projeye aylık ne kadar ödeyebileceklerini ölçmek için soruyorum Genellikle işletmelerin işlerini kolaylaştıracak otomasyonlar yapmayı planlıyorum. 15-20 tane işletmeye otomasyonlarımı yerleştirdiğimde ihya olurum sanırım
  • 26-10-2022, 14:05:32
    #5
    Üyeliği durduruldu
    Mücahit adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yok ben çalışmaya gitmeyeceğim hocam Gördüğüm bir kaç eksiklik var. Onları tamamlayacak bir proje geliştireceğim. Bu projeye aylık ne kadar ödeyebileceklerini ölçmek için soruyorum Genellikle işletmelerin işlerini kolaylaştıracak otomasyonlar yapmayı planlıyorum. 15-20 tane işletmeye otomasyonlarımı yerleştirdiğimde ihya olurum sanırım
    arap yarım adasındakiler petrolün biteceğini bildiği için Özellikle teknoloji alanında çok fazla yatırım yapıyorlar diye biliyorum. İnşallah aradığınızı bulursunuz.
    Ben de nasipse göç etmek istiyorum. o yüzden yazıverdim. normalde arap ülkeler bana biraz ters ama nedense bir tek kuveyt ilgimi çekiyor biraz...
  • 26-10-2022, 14:06:16
    #6
    Mücahit adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yok ben çalışmaya gitmeyeceğim hocam Gördüğüm bir kaç eksiklik var. Onları tamamlayacak bir proje geliştireceğim. Bu projeye aylık ne kadar ödeyebileceklerini ölçmek için soruyorum Genellikle işletmelerin işlerini kolaylaştıracak otomasyonlar yapmayı planlıyorum. 15-20 tane işletmeye otomasyonlarımı yerleştirdiğimde ihya olurum sanırım
    İşçi nüfus'dan pek bir beklentiniz olmasın hocam, onlar çalışıp ülkelerinde yemek için gelen köleler. asıl önemli olan Araplar. 😃
    • Mücahit
    Mücahit bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 26-10-2022, 14:10:54
    #7
    Üyeliği durduruldu
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İşçi nüfus'dan pek bir beklentiniz olmasın hocam, onlar çalışıp ülkelerinde yemek için gelen köleler. asıl önemli olan Araplar. 😃
    haklısınız hocam. Ben biraz daha ticari düşünüyorum. Özellikler araç kaplama işi. Açık hava reklamcısıyım. Araç kaplama tabela vs işleri yapıyorum. Malum araplarda altın kaplama araçları severler.... Kazanç noktamda işçilik olduğu için.............
    Ama iyi maaş olursa işçi olarakta çalışırım tabi niye çalışmayayım. (: Amaç ekmek parası.
  • 26-10-2022, 14:33:01
    #8
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İşçi nüfus'dan pek bir beklentiniz olmasın hocam, onlar çalışıp ülkelerinde yemek için gelen köleler. asıl önemli olan Araplar. 😃
    Benim de amacım işletmeleri hedeflemek ama işte işletmeleri araplar mı işletiyor yoksa Türkiye de ki suriyeliler gibi dükkan açan yabancılar da var mı

    Örneğin bir güzellik salonunun sahibi kimdir Onu merak ediyorum
  • 12-01-2023, 22:27:08
    #9
    Ben yaşamıyorum.