HalitBey adlı üyeden alıntı:
mesajı görüntüle
Köyde Tavuk Çiftliği Kurma
18
●730
- 03-08-2022, 13:04:16Hocam ben kendimi bildim bileli tarla hayvancılık ile uğraşıyorum.bemre38 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Daha önce tavuk işi yaptım Max 50 tane kendi ailemiz için malum doğulu insanlar kalabalık olur geçen hafta tüm büyük baş hayvanları sattık hocam. Şuan aklıma tavuk ( yumurta yetiştiriciliği) geldi aklıma şuan araştırma içerisindeyim - 03-08-2022, 13:06:57Ben ve kardeşim var hocam tüm günümüzü harcayabiliriz gezen tavuk olduğu için normal kafes tavuguna göre daha az yem tüketir diye düşünüyorum ( pazarlardan yeşilik toplayabiliriz tanıdığım bir çok kapıcı var hocam apartmanlardan atılan ekmekleri toplamayı düşünüyorum) yem fiyattini düşürmek için sizce mantıklı mı hem ekmekler ziyan olmaz hemde tasarruf etmiş olurum sizce mantıklı mıKoyuBirAdam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 03-08-2022, 13:13:27Bahsettiğiniz yerleşim alanında tüm üretiminizi eritebilecek misiniz? Pazarınız hazır mı? Hazır değilse ve satış yapacağınız alan uzaksa günde en az 2 kez bu mesafeyi gidip gelmeniz gerekecek. Maliyet hesabı derken hele bu zamanda herşeyi düşünmek lazmHalitBey adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 03-08-2022, 13:15:26hocam siz büyükbaş beslemişiniz tavuk öyle değil hele de yumurta tavukları. çabuk yıpranan bir yapısı var. randımanı max 3 yıl sürüyor cinsine ve bakımına göre değişmekle birlikte. verimi düşen yada ekonomik ömrünü tamamlayan tavukları ne yapcaksınız ? sizin tavuklar yerli cinstir daha dayanıklı daha az randımanlı olur 8-10 tane yumurtlayıp gurk oluyordur. o kadar çok alternatif var ki çadır mı yapcaksınız beton mu ? lohman mı tinted mi ataks mı ? mesela yonca ekicek misiniz ? 500 tavuktan %80 randıman alsanız 400 yumurta eder günde ayda 12.000 yumurta demek bu da hepsini satabilecek misiniz toptan mı satacaksınız perakande mi ? mardindeki iklim şartları da etkili mesela kışın soğuklarda randıman gözle görülür şekilde düşer yazın aşırı sıcaklarda düşer. klima havalandırma sistemi nasıl yapıcaksınız. İzinli mi izinsiz mi yapacaksınız ? Destekler konusunda bi çok kurum zaten canlıya destek vermiyor. Paketleme makinası yemleme makinası sulama makinası gibi şeylerin uzun yıllardır tkdk da falan %50 hibesi var. bence yakınlarda bir çiftlik varsa bi randevu alın ziyaret edin. işin içindekilerden bi dinleyin işi tam olarak. mesela kanibalizm diye bi hastalığı var tavuklar birbirlerini yiyo. gagalarını kesiyorsunuz stresten oluyor. kazandığınızı veterinere vermek gibi bi ihtimalde var. kusura bakma hep olumsuz şeyler söylüyorum ama çok çiftlik gezdim bunla ilgili proje yaptım benim eksiğim yerimin olmaması idi. Yer kiralayıp yapsaydım da istediğim verimi alamayacaktım yapmadım.HalitBey adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 03-08-2022, 13:25:4425.000 tavuk kapasiteli çiftliğimiz var ama uzun zamandır mahkeme de olduğum için tavuk alamıyorum ama şunu belirtebilirim. Bakıcı tutacaksan kesinlikle güvenme. Bakıcın olsun ama sürekli seninde gözetiminde olsun. Çünkü zamanla çevredeki kişilerle uyum sağlayıp pazarlık yapıyor. Benim az mı tavuğumu bakkala getirip karşılığında sigara falan almamış. Güven isteyen işlerdir yani.
Diğer türlü kazanç konusu, geçen sene 30.000 kapasiteli çiftliği olan birine sormuştum aylık durumlar nedir diye. 30 - 35 demişti. Şimdi muhtemelen değişmiştir bu fiyatlar.
Benim dediğim tabi ki piliç tavuğu. Firma civciv olarak verir sen büyütüp geri yollarsın.
Sen baktığın müddetçe kazanmaman mümkün değil ama dediğim gibi ilgileneceksin. Yok şuna vereyim bakımı buna vereyim dersen patlarsın. - 03-08-2022, 13:29:37Bizim orda bir sistem var yapanlar kazanıyor. X firması çiftlik sahibine civciv veriyor, yemini ilacını veriyor. 45 günde büyütüp firmanın verdiği kg yu sağlarsan iyi para bırakıyor. Verilen kg yu geçerse artı prim, az olursa ceza oluyor. 45 gün içinde 15 günde bir veteriner gönderip kontrol ettiriyor. Size yakın yerlerde bu şekil çalışan varsa araştırın derimHalitBey adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 03-08-2022, 13:36:14Sencer Solakoğlu'nu takip edin ve mutlaka danışın derim, daha önce düşünce aşamasında soru soranlar için detaylı paylaşımlar yaptığını görmüştüm.
https://twitter.com/sencer_s