Hocam ben kendimi bildim bileli tarla hayvancılık ile uğraşıyorum.
Daha önce tavuk işi yaptım Max 50 tane kendi ailemiz için malum doğulu insanlar kalabalık olur geçen hafta tüm büyük baş hayvanları sattık hocam. Şuan aklıma tavuk ( yumurta yetiştiriciliği) geldi aklıma şuan araştırma içerisindeyim
hocam siz büyükbaş beslemişiniz tavuk öyle değil hele de yumurta tavukları. çabuk yıpranan bir yapısı var. randımanı max 3 yıl sürüyor cinsine ve bakımına göre değişmekle birlikte. verimi düşen yada ekonomik ömrünü tamamlayan tavukları ne yapcaksınız ? sizin tavuklar yerli cinstir daha dayanıklı daha az randımanlı olur 8-10 tane yumurtlayıp gurk oluyordur. o kadar çok alternatif var ki çadır mı yapcaksınız beton mu ? lohman mı tinted mi ataks mı ? mesela yonca ekicek misiniz ? 500 tavuktan %80 randıman alsanız 400 yumurta eder günde ayda 12.000 yumurta demek bu da hepsini satabilecek misiniz toptan mı satacaksınız perakande mi ? mardindeki iklim şartları da etkili mesela kışın soğuklarda randıman gözle görülür şekilde düşer yazın aşırı sıcaklarda düşer. klima havalandırma sistemi nasıl yapıcaksınız. İzinli mi izinsiz mi yapacaksınız ? Destekler konusunda bi çok kurum zaten canlıya destek vermiyor. Paketleme makinası yemleme makinası sulama makinası gibi şeylerin uzun yıllardır tkdk da falan %50 hibesi var. bence yakınlarda bir çiftlik varsa bi randevu alın ziyaret edin. işin içindekilerden bi dinleyin işi tam olarak. mesela kanibalizm diye bi hastalığı var tavuklar birbirlerini yiyo. gagalarını kesiyorsunuz stresten oluyor. kazandığınızı veterinere vermek gibi bi ihtimalde var. kusura bakma hep olumsuz şeyler söylüyorum ama çok çiftlik gezdim bunla ilgili proje yaptım benim eksiğim yerimin olmaması idi. Yer kiralayıp yapsaydım da istediğim verimi alamayacaktım yapmadım.