• 02-06-2022, 21:59:43
    #28
    Kurumsal PLUS
    Diş dolgusu; genellikle şiddetli ağrıya sebep olmayan, çürüğün durumuna göre bazen anesteziye gerek bile duyulmadan yapılabilen bir işlem. Çünkü asıl çalışma alanı, diş yüzeyindeki çürük doku. Kanal tedavi ise genellikle lezyonlu nekrotik dişlere uygulanıyor, dolayısıyla bir miktar ağrı da kaçınılmaz oluyor. Bununla beraber birçok diş hekiminin daha başarılı bir sonuç almak için kasıtlı olarak anesteziyi daha az uygulaması da ağrıya sebep oluyor(Az uygulamalarının sebebi, hastadaki ağrı hissiyatıyla belirlenen kanal boyunun kullanılan cihazlara kıyasla daha yakın bir sonuç vermesi. kaynak).


    Özetle; kanal tedavisinde hissettiğiniz ağrıyı dolguda da hissedeceğinizi düşünmemenizi, dolgunun çok daha rahat bir işlem olduğunu göz önünde bulundurmanızı tavsiye ederim. Ek olarak, duyabileceğiniz en şiddetli ağrının bile hekiminizin küçük bir uygulamasıyla kısa sürede giderileceği de önemli bir gerçek. Hastane ortamında olacaksınız, rahat olun.
  • 02-06-2022, 22:05:12
    #29
    Konu açılmışken bir anımı anlatayim.

    Saniyorum 22 yaslari civarindayim dehşet bir dis ağrısı çekiyorum ve bir o kadarda diş doktoru korkum var 3-4 gun geceleri süründüm resmen sonra kiz arkadaşım şimdi ki eşim aldı beni zorla goturdu 20 dk surmedi abi manyak gibi o çileyi nasıl çekmişim.

    Şimdi hafif sızlasa hemen doktora.
    Geçmiş olsun hocam cok ağrımaz emin olun.
  • 02-06-2022, 22:09:47
    #30
    Kurumsal PLUS
    VURAL AJANS adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geçmiş olsun geçenlerde bende çektim maalesef bu ağrıyı Allah sabır versin, kanal yapıldıktan 2-3 gün sonra ağrı hafifliyor ama kontrolden geçip dolgu ile kapatıldıktan sonra tekrardan bir işlem yapılacağı için hafif ağrılar olabiliyor tabi bu kişiden kişiye değişiyor tekrardan geçmiş olsun..

    Çok geçmiş olsun hocam. Umarım tedaviniz başarılı olmuştur, periyodik olarak kontrole giderek takip ettirmenizi tavsiye ederim. İlk seansta, kanalların temizliği ve şekillendirmesi yapılıp uygun bir şekilde irrige edildikten sonra ilaç konulup lezyonun küçültülmesi sağlanıyor. Ağrının azalma sebebi de lezyonda görülen bu kısmî iyileşme durumu. İkinci seansta ile tekrardan irrige edilip kanalların dolumu sağlanıyor. Bu aşamadaki ağrı ise genelde gütalar yerleştirilirken hissediliyor. Sizin de belirttiğiniz üzere lezyonun durumuna göre kişiden kişiye değişiyor.
  • 02-06-2022, 22:12:59
    #31
    Malifeon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok geçmiş olsun hocam. Umarım tedaviniz başarılı olmuştur, periyodik olarak kontrole giderek takip ettirmenizi tavsiye ederim. İlk seansta, kanalların temizliği ve şekillendirmesi yapılıp uygun bir şekilde irrige edildikten sonra ilaç konulup lezyonun küçültülmesi sağlanıyor. Ağrının azalma sebebi de lezyonda görülen bu kısmî iyileşme durumu. İkinci seansta ile tekrardan irrige edilip kanalların dolumu sağlanıyor. Bu aşamadaki ağrı ise genelde gütalar yerleştirilirken hissediliyor. Sizin de belirttiğiniz üzere lezyonun durumuna göre kişiden kişiye değişiyor.
    1 Kanal yapıldı sonrasında kanal tedavisi başarısız olmuştu çekilmek zorunda kalmıştı o geldi aklıma Bu arada DR Kuzenim olduğu için korkmadan gidebiliyorum yoksa hayatta en korktuğum şey dişcidir. Anlık gaz geliyor kuzenim olduğunu bilince oturuveriyorum masaya. 3 Kanal 2 diş çekimi geçirdim sadece 1 tane kanal tedavisi ağrıtmıştı. Şu an çürük o odacığa ulaşmadan çürüğü temizleteyim diyorum Ağrı yapar mı diye endişe ettim biraz geçenki olaydan kaynaklı galiba o kanal tedavisinde tam uyuşturulmadan zımparayla başladı beynim zonkladı
  • 02-06-2022, 22:16:07
    #32
    İğnesiz durabilirsen iğne yapmayalım dedi. Durabileceksem dayanırım dedim. Tırnağını getir dedi, bu kadar hissedersin diye ufak değdirdi.
    Yapalım dedim. Ağzıma sıkmadığı kaldı..... Spreyi yani. Sonra fıs fıs sıktı iğnesiz devam.
    Öyle böyle idare ettik mızmız değilim.
    Sonraki bir dolguda gittim, yine iğnesiz mi yapacaksınız dedim. İğnesiz dolgu yapmam ki dedi.
    Olur mu yaptınız ya böyle böyle, sprey sıktınız dedim. Yok mümkün değil dedi.
    Spreyin etkisiyle hayal gördüm demek ki dedim uzatmadım. İğne ile uyuşturursa yapılırken his yok, bittikten sonra hissizlik olur birkaç gün.
    Uyuşturmazsa kelebeklerin ağzınızdan çıkışını hissedersiniz.

    Hele bir de elimi dikmişlerdi, stajyer elime iğneyi sokamayınca adam dikmeye başlamıştı. Tavana zıplamıştık hep beraber tüm ekip. Neyse.
  • 02-06-2022, 22:17:47
    #33
    AlperDemircan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İğnesiz durabilirsen iğne yapmayalım dedi. Durabileceksem dayanırım dedim. Tırnağını getir dedi, bu kadar hissedersin diye ufak değdirdi.
    Yapalım dedim. Ağzıma sıkmadığı kaldı..... Spreyi yani. Sonra fıs fıs sıktı iğnesiz devam.
    Öyle böyle idare ettik mızmız değilim.
    Sonraki bir dolguda gittim, yine iğnesiz mi yapacaksınız dedim. İğnesiz dolgu yapmam ki dedi.
    Olur mu yaptınız ya böyle böyle, sprey sıktınız dedim. Yok mümkün değil dedi.
    Spreyin etkisiyle hayal gördüm demek ki dedim uzatmadım. İğne ile uyuşturursa yapılırken his yok, bittikten sonra hissizlik olur birkaç gün.
    Uyuşturmazsa kelebeklerin ağzınızdan çıkışını hissedersiniz.

    Hele bir de elimi dikmişlerdi, stajyer elime iğneyi sokamayınca adam dikmeye başlamıştı. Tavana zıplamıştık hep beraber tüm ekip. Neyse.
    Şu an doktor hekim kuzenim olduğu için şükrediyorum vallaha biraz fazla uyuştursun bari rica edeyim
  • 02-06-2022, 22:23:39
    #34
    SarSeoAgency adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şu an doktor hekim kuzenim olduğu için şükrediyorum vallaha biraz fazla uyuştursun bari rica edeyim
    Bu işlerde arkadaş/akraba biraz ters tepebiliyor. Benimki acı hissedersen elini kaldır diyor, kaldırınca da az sık dişini o kadar olacak diyor
  • 02-06-2022, 22:27:09
    #35
    Kurumsal PLUS
    SarSeoAgency adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1 Kanal yapıldı sonrasında kanal tedavisi başarısız olmuştu çekilmek zorunda kalmıştı o geldi aklıma Bu arada DR Kuzenim olduğu için korkmadan gidebiliyorum yoksa hayatta en korktuğum şey dişcidir. Anlık gaz geliyor kuzenim olduğunu bilince oturuveriyorum masaya. 3 Kanal 2 diş çekimi geçirdim sadece 1 tane kanal tedavisi ağrıtmıştı. Şu an çürük o odacığa ulaşmadan çürüğü temizleteyim diyorum Ağrı yapar mı diye endişe ettim biraz geçenki olaydan kaynaklı galiba o kanal tedavisinde tam uyuşturulmadan zımparayla başladı beynim zonkladı

    Çekilen dişinizin kaybettiğiniz son diş olmasını diliyorum, yerine yenisinin gelemeyecek oluşu gerçekten can sıkıcı. Umarım sorun yaşamazsınız ama olur da tekrar kanal tedaviniz başarısız olursa -biraz daha maliyetli bir yöntem olsa da- bence çekim yerine retreatment için başvurun, dişinizin çekilmemesi hususunda biraz inatçı olun. Kendimden örnek vereyim; yüksek oranda doku kaybı olan dişim için çekim önerilmişti, kabul etmeyip başka bir hekime kanal tedavisi yaptırmıştım. Sonrasında aynı diş tekrar sorun çıkarınca çekim denildi, yine kabul etmeyip retreatment yaptırdım. Sonuç; dişimi kaybetmekten kurtuldum, lezyon neredeyse tamamen iyileşti, ağrı sızı yok.
  • 02-06-2022, 22:29:46
    #36
    F.Gungor adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu işlerde arkadaş/akraba biraz ters tepebiliyor. Benimki acı hissedersen elini kaldır diyor, kaldırınca da az sık dişini o kadar olacak diyor
    Aman çok geçmiş olsun hocam şükür ediyorum ki kuzenim öyle değil ahhahaha hemen diyor acırsa elini kaldır hemen iğne yaparız diyor

    Malifeon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çekilen dişinizin kaybettiğiniz son diş olmasını diliyorum, yerine yenisinin gelemeyecek oluşu gerçekten can sıkıcı. Umarım sorun yaşamazsınız ama olur da tekrar kanal tedaviniz başarısız olursa -biraz daha maliyetli bir yöntem olsa da- bence çekim yerine retreatment için başvurun, dişinizin çekilmemesi hususunda biraz inatçı olun. Kendimden örnek vereyim; yüksek oranda doku kaybı olan dişim için çekim önerilmişti, kabul etmeyip başka bir hekime kanal tedavisi yaptırmıştım. Sonrasında aynı diş tekrar sorun çıkarınca çekim denildi, yine kabul etmeyip retreatment yaptırdım. Sonuç; dişimi kaybetmekten kurtuldum, lezyon neredeyse tamamen iyileşti, ağrı sızı yok.
    Çok geçmiş olsun hocam sizede evet diş kaybı çok kötü bir şey gerçekten... retreatment hiç duymadım biraz araştırayım hocam Bu arada benim diş çekimlerim diş kökünde oluşan iltihap torbaları nedeniyle oldu yani benimkinde malasef geri dönüş yoktu :/ Doktor bu son nokta demişti yani bundan sonrası o doku dişle beraber alınmalı demişti. Diş çıkarıldığında o dokuda çıktı. Diş etimde iltihap kanalı oluşmuştu.