Diş dolgusu; genellikle şiddetli ağrıya sebep olmayan, çürüğün durumuna göre bazen anesteziye gerek bile duyulmadan yapılabilen bir işlem. Çünkü asıl çalışma alanı, diş yüzeyindeki çürük doku. Kanal tedavi ise genellikle lezyonlu nekrotik dişlere uygulanıyor, dolayısıyla bir miktar ağrı da kaçınılmaz oluyor. Bununla beraber birçok diş hekiminin daha başarılı bir sonuç almak için kasıtlı olarak anesteziyi daha az uygulaması da ağrıya sebep oluyor(Az uygulamalarının sebebi, hastadaki ağrı hissiyatıyla belirlenen kanal boyunun kullanılan cihazlara kıyasla daha yakın bir sonuç vermesi. kaynak).


Özetle; kanal tedavisinde hissettiğiniz ağrıyı dolguda da hissedeceğinizi düşünmemenizi, dolgunun çok daha rahat bir işlem olduğunu göz önünde bulundurmanızı tavsiye ederim. Ek olarak, duyabileceğiniz en şiddetli ağrının bile hekiminizin küçük bir uygulamasıyla kısa sürede giderileceği de önemli bir gerçek. Hastane ortamında olacaksınız, rahat olun.