• 23-05-2022, 16:33:17
    #1
    Merhaba, bir evi beğendik ve almak istiyoruz. Ancak emlâkçı evin üzerinde 400 bin TL mahkemeden haciz var. Evvelâ burayı ödemeniz gerekiyor dedi. Şimdi böyle bir evi almak riskli mi? Tahminen ne kadar sürede evi teslim alabilirim. Evin toplam bedelinden icra ödemesinden kalanı ev sahibi ile mi ödeşeceğim. Bu konuda desteğinizi rica ediyorum.
  • 23-05-2022, 16:34:24
    #2
    Yeni Nesil Dijital Ajans
    İcra mı var ipotek mi var?
  • 23-05-2022, 16:36:15
    #3
    EKA Reklam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İcra mı var ipotek mi var?
    Düzeltme icra varmış
  • 23-05-2022, 16:38:59
    #4
    İpotek varsa sorun değil. O borç ödenerek alınabilir. Ben de ev alırken evin üstünde ipotek çıktı. Ayrıca alırken evin üzerinde ipotek olduğunu ne ev sahibi söyledi ne de emlakçı. Sağolsun banka söyledi de o şekilde halletmiştik. Satıcı yani ev sahibine ödenen paradan düşüldü o para ve evi öyle almıştık. Fakat icralık olayı başka. İkisi birbirinden çok farklı.
  • 23-05-2022, 16:41:07
    #5
    İpotek ise sorun olacağını düşünmüyorum. Bende evimi kredi ile aldım. Satacak olsam, alacak kişinin önce kredimi kapatması gerekli ki satış gerçekleştirebilelim. Aksi bir durun ise zaten mahkeme icra dan satılığa çıkaracaktır. sizde ihale ile almak zorunda kalacaksınızdır.. Diye düşünüyorum.
  • 23-05-2022, 16:44:58
    #6
    Maharaja adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İpotek varsa sorun değil. O borç ödenerek alınabilir. Ben de ev alırken evin üstünde ipotek çıktı. Ayrıca alırken evin üzerinde ipotek olduğunu ne ev sahibi söyledi ne de emlakçı. Sağolsun banka söyledi de o şekilde halletmiştik. Satıcı yani ev sahibine ödenen paradan düşüldü o para ve evi öyle almıştık. Fakat icralık olayı başka. İkisi birbirinden çok farklı.
    Normalde evin fiyatı 750 800 bin. Ancak 640-650 bin üzerinden veriyorlar. İlk defa karşılaştığım için biraz tedirgin oldum. Parayı bankaya ödeyip geri kalanı noterde adama verip tapuyu alacağım o vakit.
  • 23-05-2022, 16:50:43
    #7
    hocam ben şöyle yapmıştım
    arkadaşla gittim notere evi üzerime aldım tapuda zaten soruyorlar İPOTEK var bu halde almak istiyor musunuz diye
    sizde evet dersiniz diğer arkadaşa soracak paranızı aldınız mı diye evet desin oda
    sonra bankaya gidin toplam borçta bazen sıkıntı çıkabiliyor direk ne kadarsa ödeyin ve borcu yoktur kağıdı alın
    sonrada kalan parayı arkadaşın hesabına atın
    en temizi bu şekilde
  • 23-05-2022, 16:57:20
    #8
    bilgisayarji adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam ben şöyle yapmıştım
    arkadaşla gittim notere evi üzerime aldım tapuda zaten soruyorlar İPOTEK var bu halde almak istiyor musunuz diye
    sizde evet dersiniz diğer arkadaşa soracak paranızı aldınız mı diye evet desin oda
    sonra bankaya gidin toplam borçta bazen sıkıntı çıkabiliyor direk ne kadarsa ödeyin ve borcu yoktur kağıdı alın
    sonrada kalan parayı arkadaşın hesabına atın
    en temizi bu şekilde
    bu şekilde kabul eder mi ki karşı taraf?
  • 23-05-2022, 16:59:32
    #9
    AhmetxAksoy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İpotek ise sorun olacağını düşünmüyorum. Bende evimi kredi ile aldım. Satacak olsam, alacak kişinin önce kredimi kapatması gerekli ki satış gerçekleştirebilelim. Aksi bir durun ise zaten mahkeme icra dan satılığa çıkaracaktır. sizde ihale ile almak zorunda kalacaksınızdır.. Diye düşünüyorum.
    Şimdi öğrendim ki icra varmış.