• 01-05-2022, 02:03:19
    #10
    Muhtemelen hizmet ücreti olarak istemiştir hocam. Kapanış işlemi için bir ücret ödenmeyecek bir yere ama muhasebeci onu takip edecek sonuçta, dilekçe verecek. Kapanış sonrasında da verilen beyannameler var, onlar için istemiş de olabilir. Muhasebeciye 300-500 TL vermeyim kendim yapıyım diyenler daha sonra 3 bin 5 bin ödeme ile karşılaşıyor.
  • 01-05-2022, 02:03:52
    #11
    muhammedmeric adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şirketi kapatmak için kendim basvurursam muhasebeciyle olan ilişkim otomatik askıya alınır mı hocam yoksa onlara aylık ödemelerim devammi eder bir bilginiz varmi
    Unutmayın, vergi beyannamesi girile bilmesi için, muhasebeci şartı var.
  • 01-05-2022, 02:06:46
    #12
    Kapanmış bir şirket için muhasebeci gerekmez
    Aranızda sözleşme yoksa bir ilişiğininiz kalmaz
    Son beyannameyi vermek için de muhasebeci gerekmez 2009 yılında 80 tl ceza yedim şuan olsun 300 olsun.
  • 01-05-2022, 11:43:14
    #13
    Merhaba şirket kapatmanın ücreti çıkmaz beyannamleri vermeyebilir muhasebecinidz dikkat edin her hangi bir Muhasebe ücreti borcunuz var mı acaba ondan mı istiyor anlamadım iyi günler
  • 03-05-2022, 01:54:18
    #14
    muhammedmeric adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar açtığım şahıs şirketini kapatmak için muhasebecimle konuştum ve benden 500 TL istedi sanırım bu ücretsiz vergi dairesinden kapatılıyor eğer bunu kapatirsam direk muhasebeciye olan ödemelerinde dururmu yoksa onuda gidip ödeyip kapatmam mi gerek

    eğer mali müşaviriniz bunu muhasebe ücreti ödemelerinizin haricinde kapanış hizmeti adı altında istiyorsa olayı baya abartmış !!! tabiri caizse biraz fırsatçılık seziyorum..
    Kapanıştan sonra mali müşaviriniz zaten sorumlu olduğu dönemleri bildirmekle mükellef !!! Bunun içinde bir ücret olmaz
    ben şahsen 25 yıldır hiçbir mükellefimden işletmesini kapattı diye para almadım almam da benim nazarımda etikde değil hak da değil...

    Ama şuna da şahit oldum mali müşaviri bu forumdan olan bir meslektaşım dan bana bir mükellef geldi (isimlere gerek yok o kendini bilir) yani 2021 yılı ile ilgili aralık beyannamesinide verdiği halde sözleşmeleri 2022 ocak ayında bitiyor. Bu dakkadan sonra 2021 son dönem peşin vergi ve 2021 yıllık gelir vergisi beyannamesini önceki mali müşavir vermek zorundadır... benim işim bitti vermiyorum deme gibi bir lüksü yok...hizmet bedelini almıştır ilgili dönemlele ilgili... bunu biraz insanı boyuttada düşünmek lazım. Yeni mali müşavir sorumlu olmadığı dönemin beyannamelerini vermek istemez haklı olarak... ama gel gelelim mükellefin borcu olmamasına rağmen sırf ilgisizlikten dolayı defterini aldı diye önceki mali müşavirin whatsappdan verdiği cevap şudur; artık benimle işin bitti... ben aslında mükellef müsadee etseydi yapacağımı biliyodum ama neyse dedik geçtik.... o yuzden son dönemlerdeki peşin vergi gelir vergisi gibi beyannamelerinin verilip verilmediğini kontrol et derim ciddi başın ağrır. öyle 80-100 tl ile kapanmaz verilmeyen beyannamelerden dolayı gelen idari para cezaları...
  • 08-03-2023, 20:01:59
    #15
    balalayka adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    eğer mali müşaviriniz bunu muhasebe ücreti ödemelerinizin haricinde kapanış hizmeti adı altında istiyorsa olayı baya abartmış !!! tabiri caizse biraz fırsatçılık seziyorum..
    Kapanıştan sonra mali müşaviriniz zaten sorumlu olduğu dönemleri bildirmekle mükellef !!! Bunun içinde bir ücret olmaz
    ben şahsen 25 yıldır hiçbir mükellefimden işletmesini kapattı diye para almadım almam da benim nazarımda etikde değil hak da değil...

    Ama şuna da şahit oldum mali müşaviri bu forumdan olan bir meslektaşım dan bana bir mükellef geldi (isimlere gerek yok o kendini bilir) yani 2021 yılı ile ilgili aralık beyannamesinide verdiği halde sözleşmeleri 2022 ocak ayında bitiyor. Bu dakkadan sonra 2021 son dönem peşin vergi ve 2021 yıllık gelir vergisi beyannamesini önceki mali müşavir vermek zorundadır... benim işim bitti vermiyorum deme gibi bir lüksü yok...hizmet bedelini almıştır ilgili dönemlele ilgili... bunu biraz insanı boyuttada düşünmek lazım. Yeni mali müşavir sorumlu olmadığı dönemin beyannamelerini vermek istemez haklı olarak... ama gel gelelim mükellefin borcu olmamasına rağmen sırf ilgisizlikten dolayı defterini aldı diye önceki mali müşavirin whatsappdan verdiği cevap şudur; artık benimle işin bitti... ben aslında mükellef müsadee etseydi yapacağımı biliyodum ama neyse dedik geçtik.... o yuzden son dönemlerdeki peşin vergi gelir vergisi gibi beyannamelerinin verilip verilmediğini kontrol et derim ciddi başın ağrır. öyle 80-100 tl ile kapanmaz verilmeyen beyannamelerden dolayı gelen idari para cezaları...
    keşke herkes sizin gibi iyi niyetli olsa iş bitince ben yapmam şu şu parayı vermezsen başkasıyla çalış ne desem boş
  • 08-03-2023, 20:05:49
    #16
    Merhaba; kapanış değil de borcunuz olduğu için istemiş olabilirmi. aksi halde kapanış ücreti etik değil.