eğer mali müşaviriniz bunu muhasebe ücreti ödemelerinizin haricinde kapanış hizmeti adı altında istiyorsa olayı baya abartmış !!! tabiri caizse biraz fırsatçılık seziyorum..
Kapanıştan sonra mali müşaviriniz zaten sorumlu olduğu dönemleri bildirmekle mükellef !!! Bunun içinde bir ücret olmaz
ben şahsen 25 yıldır hiçbir mükellefimden işletmesini kapattı diye para almadım almam da benim nazarımda etikde değil hak da değil...
Ama şuna da şahit oldum mali müşaviri bu forumdan olan bir meslektaşım dan bana bir mükellef geldi (isimlere gerek yok o kendini bilir) yani 2021 yılı ile ilgili aralık beyannamesinide verdiği halde sözleşmeleri 2022 ocak ayında bitiyor. Bu dakkadan sonra 2021 son dönem peşin vergi ve 2021 yıllık gelir vergisi beyannamesini önceki mali müşavir vermek zorundadır... benim işim bitti vermiyorum deme gibi bir lüksü yok...hizmet bedelini almıştır ilgili dönemlele ilgili... bunu biraz insanı boyuttada düşünmek lazım. Yeni mali müşavir sorumlu olmadığı dönemin beyannamelerini vermek istemez haklı olarak... ama gel gelelim mükellefin borcu olmamasına rağmen sırf ilgisizlikten dolayı defterini aldı diye önceki mali müşavirin whatsappdan verdiği cevap şudur; artık benimle işin bitti... ben aslında mükellef müsadee etseydi yapacağımı biliyodum ama neyse dedik geçtik.... o yuzden son dönemlerdeki peşin vergi gelir vergisi gibi beyannamelerinin verilip verilmediğini kontrol et derim ciddi başın ağrır. öyle 80-100 tl ile kapanmaz verilmeyen beyannamelerden dolayı gelen idari para cezaları...
keşke herkes sizin gibi iyi niyetli olsa iş bitince ben yapmam şu şu parayı vermezsen başkasıyla çalış ne desem boş