• 19-03-2022, 00:27:32
    #19
    teyotey adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    valla işte hepsini duzeltmemiz gerektiğini soylucem yanasmazsa kötü niyet olacak hazirliksiz gitmeyim diye danışmak istedim ama yarın büyük ihtimal bu işten gerçekten anlayan birini bulmam gerekecek
    Kesinlikle öyle yapmalısın yanlış bir fikir sana çok kötü sonuçlar doğurabilir,çıkamazsın içinden,
    +
    İmkanlar dahilinde sen ev bakmaya başla derim,asgari ücretle beraber kiralarda x2 oldu biliyorum bizim buralarda öyle,ama kesinlikle terket hocam bu gün bu olur yarım başka bişey huzursuzluklar bitmez,dediğim gibi maddi imkanlar dahilinde bi taşınma planına başla derim,kanuni olarak kesin konuşamam ama bunda netim
  • 19-03-2022, 00:27:43
    #20
    teyotey adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar şimdi başımda öylesine saçma bir olay var ki sinirlerim bozuldu. Benimde hatalarımın olduğu olay şöyle ;

    bundan 1 ay önce bir eve taşındık emlak ofisinden kiralik ve emlakçının evi olduğunu sonradan öğrendik. Ev sahibi inatla elektriği üstünden devretmiyordu bugün yarın diye diye 1 ay geçti neyse son gelen fatura 2600 tl gelince pazartesi sen al üstüne ben kapatayım demeye başladı. faturada sıkıntı yok tamamen bizim elektrik giderimiz bu. Bugünde eşimi aramış, kira sözleşmesi eşim üstüne. biz kirayı artık elden almak istiyoruz ibana göndermeyin banka otomatik mi cekiyormus ne birşeyler zirvalamis. Kira sözleşmemiz var ama güvendiğimiz için ki en büyük hatamız bu adres kismi yarim yamalak doldurulmus bize verdiği kopyada. Sadece mahalle var. Ondakini bilmiyorum tabi. Artı olarak senet yaptık 12 ay boyunca her bir senet kira bedeli ama bu sözleşmede belirtilmemis. Yani bu emlakcinin amaci ne anlamış değilim oturdugumuz yerde kiralar felaket yükseldi bizde ucuza verdiğini düşünüp cikarmak için ucuz planlar mi yapiyor bilmiyorum. Ben pazartesi gittiğimde sözleşmeye senet yapildigina dair madde koyulmasini, adresinin düzenlenmesini ve iban harici odeme yapamayacağımı belirticem. İşler nereye varır nasıl çözülür resmi bilgisi olan kişiler yardımcı olursa sevinirim
    tam detaylı okumadığım ama tek tavsiyem
    ödemenizi mutlaka bankadan eft ile yapın ibana

    ve açıklama kısmına basitçe evinizi tanımlayan

    "BLA BLA Sitesi HEDE HÖDÖ Apt. DaireX Nisan Ayı kirası"

    diyerek yazın ödeme seçeneği kısmında da
    diğer veya kişisel ödeme yerine KİRA ÖDEMESİ seçeneğini seçin

    bir de düzenli olarak aynı hesap aynı bankadan gönderin bir oradan bir buradan göndermeyin
  • 19-03-2022, 00:29:29
    #21
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kirayi bankadan odemeye devam edin. Onun bankasi onun parasina otomotik el koymasi vs sizi hic ama hi ilgilendirmez. Faturayi da ustune almadigi surece hic bir sey odeme ve lutfen butun haberlesmeyi yazili olarak yap, ve kaydet.
    Ayrica senet yapilmasi sacma ama madem yapilmis o zaman her ay bir odeme yaptiginizda ondan karsiliginda bir senet talep edin...

    Ek olarak: cok ugrasmak isterseniz ev onun oldugu icin de emlakci komisyonunu iadesi icin ugrasabilirsin, dava bile acabilirsin....


    Bu emlakcilar tam bir kaliteli o.c durlar... Son 5 yilda 3 ev aldim 5 ev sattim. hepsinde mi emlakcilar tam bir ******** abidesi olur? Hatta en son emlakci fazladan 500tl almisti ve bunu kabul etmisti, iade edecegim demisti sonra da bunu geri odememek icin binbir takla atti, binlerce yalan soyledi. En son baslarim senin itligine, bugun odemezsen avukatima iletirim, ondan sonra onunla muhatap olursun dedim. Hemen odedi. Bir de bu seref yoksunu whatsapp story'sine her gun iyilikten adaletten vs dem vuruyordu ozlu sozlerle!!
    seneti pazartesi alicam kivirir bu şimdi toplu verelim bilmem ne diye, benim kafama takilan şu senetin başka şekilde bana kullanabilir mi?
  • 19-03-2022, 00:31:16
    #22
    quesomodo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kesinlikle öyle yapmalısın yanlış bir fikir sana çok kötü sonuçlar doğurabilir,çıkamazsın içinden,
    quesomodo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    +
    İmkanlar dahilinde sen ev bakmaya başla derim,asgari ücretle beraber kiralarda x2 oldu biliyorum bizim buralarda öyle,ama kesinlikle terket hocam bu gün bu olur yarım başka bişey huzursuzluklar bitmez,dediğim gibi maddi imkanlar dahilinde bi taşınma planına başla derim,kanuni olarak kesin konuşamam ama bunda netim
    çok zor ben evi tuttum 2500 bu semtte evler olmuş 4500-6000 arası o kadar saçma ki doğalgaz bile yok eşim hemşire mecburen hastane yakını olmak zorunda yoksa çok zorlanıyoruz
  • 19-03-2022, 00:41:34
    #23
    teyotey adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    [COLOR=initial]
    çok zor ben evi tuttum 2500 bu semtte evler olmuş 4500-6000 arası o kadar saçma ki doğalgaz bile yok eşim hemşire mecburen hastane yakını olmak zorunda yoksa çok zorlanıyoruz
    Hocam öyleyse şartlar onu gerektiriyorsa yapılacak şey çok yokuşa sürmeden dikleşmeden,orta yolu bulmak tabi kendi haklarını koruyarak,kendini hiç doldurma,bir avukat yada uzmandan kesin bilgileri alıp resmi haklarını,aynı zamanda karşı tarafın senden isteyip isteyemiceklerini,istediklerinin kanunu bir gerekçesi olup olmadığını öğrenip,onlara kendi dillerinden konuşacaksın..kolay lokma gösterme kendini,konuşacağın zaman her yerden karşılayabil ki sonra ki bi durumda teşebbüs edemesin kurnazlığına.
  • 19-03-2022, 16:04:45
    #24
    teyotey adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    [COLOR=initial]
    çok zor ben evi tuttum 2500 bu semtte evler olmuş 4500-6000 arası o kadar saçma ki doğalgaz bile yok eşim hemşire mecburen hastane yakını olmak zorunda yoksa çok zorlanıyoruz
    Hocam sizi çok iyi anlıyorum.Hastane,adliye yakınsa eğer oturduğunuz bölgeye bu sene bilerek emlakçılar 4000 binden kapı açmaya başladı.Yani bu kadar fırsatçı millet dünyanın neresinde var.Hayatımda en saçma boş parayı emlakçıya komisyon olarak verilen para olarak görüyorum.Devletin mutlaka denetlemesi gereken bir meslek grubu.Yetkisiz kimsenşn çalışmaması lazım.
  • 19-03-2022, 16:18:15
    #25
    tapu yu gördünüzmü ?
    tapu kimin üstüne ise hesap da aynı kişiye olacak şeklde ödeme yapılmalı.
    veya elden de verseniz kırtasiyeden matbuu para makbuzu alıp -ira bedeli vs hangi aya ait ödendiği belirtilmeli,
    ve son 3 ay elden dekontla veya bankadan fark etmez - ( yeni kanuna göre bankadan olması gerekli )ibraz edebildiğiniz sürece sorun çıkmaz ama yinede bilgi alın derim.
  • 19-03-2022, 16:21:06
    #26
    bir çok sebebi olabilir. sizi çıkarmak içinde yapıyor olabilir. emekliyse sçzleşme yapmayıp emlak vergişsinden kaçıyor olabilir. sgk da bazı kişiler prim ödemiyor veya daha az ödüyor. üzerine ait mal ne kadar görünüyorsa vergisi primi o kadar artıyor. kira geliri göründüğü için sözleşmede devletin sıkıntı döneminde esnafa sağladığı kolaylıktan yararlanamıyor gibi vs... bir çok vergi prim olayından kaçmak sitemişte olabilir. ama siz siz olun sözleşme mutlaka yapın.
  • 20-03-2022, 03:45:42
    #27
    Tüm cevap veren arkadaşlara teşekkür ederim, pazartesi gidicem konuşmaya düzenlenmesi gereken yerleri düzenlemesini soylucem bakalım neler gelecek başımıza umarım sıkıntısız çözerim.