Ölü dillere bu şekilde bakmak yanlış,tarihi bir değerdir,şimdi bir tarihi eser olsa ( maddi değersiz ) kimisi savurur atar,kimisi evinin en güzel yerinde saklar,fayda,çıkar,maddiyat gibi konuların dışındadır,akademik olarak işe yaramasının dışında toplumsal olarakda buna gönül veren kişiler bence önemli insanlar,bi köprü bi bağ görevi görür,taşıyıcılardır,işine yarar yaramaz ayrı konu,ama saygı duyulacak bir misyondur,
Vanda böyle bir amcamız vardı galiba o da ölü bir dil okuyabiliyordu,tabi o rehberlik yaparakta geçimini sağlıyor onunda bi maddi boyutu var ama yurtdışından gelip onunla tanışan,öğrenmek isteyen,önem veren saygı duyanlar vardı,bir taşa taş olarak bakmanın dışında o şekilde bakıp okumak başka bir histir,o da başka nesillere aktaracak belki torunlarına belki yabancı birisine,ama tarihi-kültürel olarak amaaan salla gitsin denilecek birşey değildir,öztürkçenin durumunu bilmiyorum tabi bilen öğrenen kişi sayısı nedir,neler yapılabilir orası senin ilgi alanın ama hemde milli bir değerdir bu konu,çok saygı duydum hocam hem öğrenmene hemde öğretmek istemene,benim ilgimi çekmiyor ama bu seni ve dili basitleştirdiğimden değil yada maddi getirim olmadığından,belki öğrenmek isterim,güzel bir misyonun var,gelecek nesillere aktarmaya vesile olursun umarım.
Köktürkçe bilen var mı ?
18
●558
- 18-03-2022, 09:24:30Çok güzel yazmışsın gerçekten teşekkür ederimquesomodo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Evet bunun benim için değeri çok fazla, üniversite yıllarımda beni etkileyen en büyük şey Köktürkçe'ydi bambaşka bir çivi yazısını su gibi okumak harika bir duygutdu, ve o kelimelerinin hepsinin anlamını biliyordum, adamlar öyle bir şey yazmış ki o yıllarda hayretler içinde kalıyordum o dediğin amca Hitit dili bilen amca mıydı sümer miydi hatırlayamadım tam ben bu dili öğretmeyi düşünüyorum, bu öyle köktürkçe yazılar yazıyorlar ya Türk vs onun gibi bir dil değil aslında baya baya derin adam resmen günlük tutar gibi ya da ilerde biz görelim diye ne olduysa yazmış şaka gibi gelmişti bana bu tarz bir bilgilendirici küçük kitap gibi bir şeyler yazmayı düşünüyorum 2-3 part, morfolojisini öğretmeyi çok isterim insanlara zaten yüksek lisans için uğraşıyorum hayırlısıyla eğer olursa üniversitede anlatırım
Mesela başka bir ders vardı dersin içeriğinde Kiril alfabesiyle yazılmış Azerbaycan metinlerini okuyorduk yani alfabe Rus alfabesi ama su gibi Türkçe yani Azerice okuyabiliyorduk çok değişik şeyler 😂
- 18-03-2022, 09:48:21Rica ederim hocam doğrusu budur benim bildiğim,gorilofficial adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Günlük kısmı ilgimi çekti (: şimdiki kişisel bloglar gibi olmalı,bu gün biraz göz gezdiricem kelimelere,ben tarihi severim boş kaldıkçada ansiklopedi tarzında değilde,sözlükler,belli youtube kanalları,forumlar,medium,bu tarz yerlerden geliştirmeye çalışıyorum kendimi,aslında webmaster forumundasın kitapçıkta olur ama neden internet üzerinden bişeyler yapmayı düşünmüyorsun,daha çok kitleye ulaşabilirsin,belki başka ölü dillerde öğrenirsin,haklısın değerli az ama değerli bir eğilimin var böylesi daha kıymetli. - 18-03-2022, 09:52:25Direkt olarak Türk Dili ve edebiyatı hizmeti veren bir web site açmayı düşünüyorum aslında ama bir yandan öğretmenlik bir yandan akademik hayata atılma isteği bunu zorluyor, bu düşüncemi hayata geçirmem için boş bir zaman lazım, üni arkadaşım benden de bilgili baya sağlam bir sistem oturtabiliriz aslında edebiyata dair her şeyin olduğuquesomodo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 18-03-2022, 09:58:26Edebiyatla harmanlamak güzel fikir bak,hem daha bütün hemde harman bi proje çıkabilir ortaya,eskiyle yeninin ayrışmadan karışması gibi,kitap kafe gibi yerlerde buluşma etkinlikleri yapabilirsiniz,zor bir hayal değil kemik bir kitle oluşturabilirsiniz,instagram açarsanız gönderin takip ederim (:gorilofficial adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 18-03-2022, 10:03:36İlgin desteğin için çok teşekkür ederimquesomodo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Kafamdaki düşünceler gerçekleşirse bunlar olabilir, er ya da geç
tabi çok geç olmasın da
- 18-03-2022, 11:20:18Öğrenmesi zor olan bir şey değil. Neden bu kadar karşı çıkıyorsunuz, anlamıyorum. Evet, zaman kötü fakat herşey para değil.
Bir ara heves ettim ben. İlgilenen varsa: https://www.turkcenindirilisi.com/gokturkce/ - 18-03-2022, 11:28:58Hemen giriş yapıyorumKOCABAL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Evet gayet basit bir dil aslında bunu bir kitapçık ya da web sitesinde bilgilerle dosyalarla destekleyerek öğretebilirim.
Evet bunun benim için değeri çok fazla, üniversite yıllarımda beni etkileyen en büyük şey Köktürkçe'ydi bambaşka bir çivi yazısını su gibi okumak harika bir duygutdu, ve o kelimelerinin hepsinin anlamını biliyordum, adamlar öyle bir şey yazmış ki o yıllarda hayretler içinde kalıyordum o dediğin amca Hitit dili bilen amca mıydı sümer miydi hatırlayamadım tam ben bu dili öğretmeyi düşünüyorum, bu öyle köktürkçe yazılar yazıyorlar ya Türk vs onun gibi bir dil değil aslında baya baya derin adam resmen günlük tutar gibi ya da ilerde biz görelim diye ne olduysa yazmış şaka gibi gelmişti bana bu tarz bir bilgilendirici küçük kitap gibi bir şeyler yazmayı düşünüyorum 2-3 part, morfolojisini öğretmeyi çok isterim insanlara zaten yüksek lisans için uğraşıyorum hayırlısıyla eğer olursa üniversitede anlatırım