• 18-03-2022, 01:22:45
    #1
    Ya da öğrenmek isteyen hevesi olan ?
  • Kabul Edilen Cevap
    • Ölü dillere bu şekilde bakmak yanlış,tarihi bir değerdir,şimdi bir tarihi eser olsa ( maddi değersiz ) kimisi savurur atar,kimisi evinin en güzel yerinde saklar,fayda,çıkar,maddiyat gibi konuların dışındadır,akademik olarak işe yaramasının dışında toplumsal olarakda buna gönül veren kişiler bence önemli insanlar,bi köprü bi bağ görevi görür,taşıyıcılardır,işine yarar yaramaz ayrı konu,ama saygı duyulacak bir misyondur,
      Vanda böyle bir amcamız vardı galiba o da ölü bir dil okuyabiliyordu,tabi o rehberlik yaparakta geçimini sağlıyor onunda bi maddi boyutu var ama yurtdışından gelip onunla tanışan,öğrenmek isteyen,önem veren saygı duyanlar vardı,bir taşa taş olarak bakmanın dışında o şekilde bakıp okumak başka bir histir,o da başka nesillere aktaracak belki torunlarına belki yabancı birisine,ama tarihi-kültürel olarak amaaan salla gitsin denilecek birşey değildir,öztürkçenin durumunu bilmiyorum tabi bilen öğrenen kişi sayısı nedir,neler yapılabilir orası senin ilgi alanın ama hemde milli bir değerdir bu konu,çok saygı duydum hocam hem öğrenmene hemde öğretmek istemene,benim ilgimi çekmiyor ama bu seni ve dili basitleştirdiğimden değil yada maddi getirim olmadığından,belki öğrenmek isterim,güzel bir misyonun var,gelecek nesillere aktarmaya vesile olursun umarım.
  • 18-03-2022, 01:26:29
    #2
    gorilofficial adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ya da öğrenmek isteyen hevesi olan ?
    fayda sağlamayacak bir ilim diyorlar ya.işte aynen buna örnek. arapça,ingilizce ve diğer dünya dinleri olabilir.yada eski eserleri çözmekte en çok latince gerekiyor o öğrenilebilir.yada eski osmanlı eserlerini kolayca okumak için osmanlıca öğrenilebilir eski türkçe.

    ama köktürkçe boş bir ilim olur yani.
  • 18-03-2022, 01:52:04
    #3
    eyefive5 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    fayda sağlamayacak bir ilim diyorlar ya.işte aynen buna örnek. arapça,ingilizce ve diğer dünya dinleri olabilir.yada eski eserleri çözmekte en çok latince gerekiyor o öğrenilebilir.yada eski osmanlı eserlerini kolayca okumak için osmanlıca öğrenilebilir eski türkçe.

    ama köktürkçe boş bir ilim olur yani.
    belki adam orhun yazıtlarını okumak istiyordur
  • 18-03-2022, 01:55:56
    #4
    Celilzzers adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    belki adam orhun yazıtlarını okumak istiyordur
    parçalanmaya deforme olmaya yüz tutmuş.okunabiliyorsa okusun. bir onları moğalistandan getiremedik sanırım
  • 18-03-2022, 01:57:21
    #5
    eyefive5 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    parçalanmaya deforme olmaya yüz tutmuş.okunabiliyorsa okusun. bir onları moğalistandan getiremedik sanırım
    dinozorlardan eski midir hocam
  • 18-03-2022, 02:05:05
    #6
    Hangi dili öğrenirseniz öğrenin. Bu iyi bir şey.
  • 18-03-2022, 02:07:57
    #7
    eyefive5 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    fayda sağlamayacak bir ilim diyorlar ya.işte aynen buna örnek. arapça,ingilizce ve diğer dünya dinleri olabilir.yada eski eserleri çözmekte en çok latince gerekiyor o öğrenilebilir.yada eski osmanlı eserlerini kolayca okumak için osmanlıca öğrenilebilir eski türkçe.

    ama köktürkçe boş bir ilim olur yani.
    Eski Osmanlı Türkçesi ile yazılan metinleri öğrenmek için Osmanlı Türkçesi nasıl gerekiyorsa köktürkçe metinleri içinde onu öğrenmek gerekir yani aynı şey, ilimin boşu vs olduğunu düşünmüyorum öğrenmediğim dil kalmadı evet aktif değiller ama biliyorum
    Celilzzers adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    belki adam orhun yazıtlarını okumak istiyordur
    Aynen öyle 😂
    eyefive5 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    parçalanmaya deforme olmaya yüz tutmuş.okunabiliyorsa okusun. bir onları moğalistandan getiremedik sanırım
    Yok pek öyle değil aslında
    Celilzzers adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    dinozorlardan eski midir hocam
    😂
    ugrboz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hangi dili öğrenirseniz öğrenin. Bu iyi bir şey.
    Evet

    Bu yazıyı öğretebilirim size onun üstünde çalışmalarım var o anıtları kendiniz okuyunca çok hoş oluyor
  • 18-03-2022, 02:11:21
    #8
    önce daha gereklileri öğren en son köktürkçeyi öğren ozaman. ha üniversitede bölüm olur ün, okumak için öğrenirsin olur ama bu devirde en önemli şey para getirecek şeyi önce öğrenmen. devir iyice kötüye gidiyor zamanını iyi değerlendir
  • 18-03-2022, 02:13:28
    #9
    eyefive5 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    önce daha gereklileri öğren en son köktürkçeyi öğren ozaman. ha üniversitede bölüm olur ün, okumak için öğrenirsin olur ama bu devirde en önemli şey para getirecek şeyi önce öğrenmen. devir iyice kötüye gidiyor zamanını iyi değerlendir
    Üniversitede dersimdi o şekilde öğrendim zaten ve bunu öğrenmek için çok büyük bir çaba harcanmasına gerek yok 👍🏻