quesomodo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ölü dillere bu şekilde bakmak yanlış,tarihi bir değerdir,şimdi bir tarihi eser olsa ( maddi değersiz ) kimisi savurur atar,kimisi evinin en güzel yerinde saklar,fayda,çıkar,maddiyat gibi konuların dışındadır,akademik olarak işe yaramasının dışında toplumsal olarakda buna gönül veren kişiler bence önemli insanlar,bi köprü bi bağ görevi görür,taşıyıcılardır,işine yarar yaramaz ayrı konu,ama saygı duyulacak bir misyondur,
Vanda böyle bir amcamız vardı galiba o da ölü bir dil okuyabiliyordu,tabi o rehberlik yaparakta geçimini sağlıyor onunda bi maddi boyutu var ama yurtdışından gelip onunla tanışan,öğrenmek isteyen,önem veren saygı duyanlar vardı,bir taşa taş olarak bakmanın dışında o şekilde bakıp okumak başka bir histir,o da başka nesillere aktaracak belki torunlarına belki yabancı birisine,ama tarihi-kültürel olarak amaaan salla gitsin denilecek birşey değildir,öztürkçenin durumunu bilmiyorum tabi bilen öğrenen kişi sayısı nedir,neler yapılabilir orası senin ilgi alanın ama hemde milli bir değerdir bu konu,çok saygı duydum hocam hem öğrenmene hemde öğretmek istemene,benim ilgimi çekmiyor ama bu seni ve dili basitleştirdiğimden değil yada maddi getirim olmadığından,belki öğrenmek isterim,güzel bir misyonun var,gelecek nesillere aktarmaya vesile olursun umarım.
Çok güzel yazmışsın gerçekten teşekkür ederim Evet bunun benim için değeri çok fazla, üniversite yıllarımda beni etkileyen en büyük şey Köktürkçe'ydi bambaşka bir çivi yazısını su gibi okumak harika bir duygutdu, ve o kelimelerinin hepsinin anlamını biliyordum, adamlar öyle bir şey yazmış ki o yıllarda hayretler içinde kalıyordum o dediğin amca Hitit dili bilen amca mıydı sümer miydi hatırlayamadım tam ben bu dili öğretmeyi düşünüyorum, bu öyle köktürkçe yazılar yazıyorlar ya Türk vs onun gibi bir dil değil aslında baya baya derin adam resmen günlük tutar gibi ya da ilerde biz görelim diye ne olduysa yazmış şaka gibi gelmişti bana bu tarz bir bilgilendirici küçük kitap gibi bir şeyler yazmayı düşünüyorum 2-3 part, morfolojisini öğretmeyi çok isterim insanlara zaten yüksek lisans için uğraşıyorum hayırlısıyla eğer olursa üniversitede anlatırım Mesela başka bir ders vardı dersin içeriğinde Kiril alfabesiyle yazılmış Azerbaycan metinlerini okuyorduk yani alfabe Rus alfabesi ama su gibi Türkçe yani Azerice okuyabiliyorduk çok değişik şeyler 😂