• 28-02-2022, 01:04:14
    #1
    Selamlar

    Konu başlığı saçma olmuş olabilir fakat bir şeye değinmek istiyorum. Savaşın 5. gününe girdik Ukrayna HSS büyük bir çoğunluğu aktif olarak çalışırken ortadan kaldırıldı. Ülkelerin hava savunma doktrinleri gereği genelde bu tür karadan havaya sistemler kullanılır. Bu sistemlerin ülkeler için önemi çok fazla fakat aklımda bir çok soru var.

    Çok eski sovyet savunma sistemi olan s300 sistemleri angaje olmaya çalıştı bir çok uçağa. Merakımdan soruyorum. Türkiye'de S400 yüksek irtifa hava savunma sistemi var.
    Bu sistemin türevleri Patriot - Samp T gibi farklı sistemler. Bu sistemlerin bir başka versiyonu Roketsan tarafından geliştirilen HİSAR hava savunma sistemleri.

    Bu sistemler Türkiye'nin jeopolitik konumu itibari ile - komşularında savaşların olması ve bize sıçrama gibi bir durumu olması sebebiyle - HSS sistemlerine daha fazla yatırım yapılmalı mı?

    Türkiye'de savunma doktrini f-4 ve f-16 gibi uçaklarla oluyordu. Şuan hangisini benimsedik bilmiyorum. Bugün Türkiye'nin, Ukrayna dan aldığı bu tarzda bir tecrübe ile (Rusya - Ukrayna savaşı için diyorum) sizce de HSS şemsiyesini genişletmeli ve sadece 1 (bir) firma yerini birden çok firmaya bu tarzda hava savunma sistemi yapılmasıyla ilgili destek vermesi gerekir mi?

    Ukrayna üzerinde MİG ve SU serisi uçakların apartman pencerelerinden çekilen görüntülerini izleyince ürperdim. Ellerini kollarını sallayarak uçakların sivil yerleşim yerlerine füze saldırılarını (yakından dalışa geçerek) durdurması gerekmesi germez mi?

    Bunun için Türkiye'de destekler verilmeli mi? HSS kabiliyetimiz geliştirilmeli mi?
  • 28-02-2022, 01:13:55
    #2
    Tabi geliştirilmeli ancak bu şartlar altında imkansız. Dost, düşman tanımlaması yapamayacak kadar kötü dış politikamız var. Üretilen sistemin hedefleme çalışmaları için elimizde güncel teknoloji verileri yok maalesef. Şu an içinde kimse bizimle paylaşmaya hevesli değil. Örn; f-35...
  • 28-02-2022, 01:15:23
    #3
    Env4rPasha adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Selamlar

    Konu başlığı saçma olmuş olabilir fakat bir şeye değinmek istiyorum. Savaşın 5. gününe girdik Ukrayna HSS büyük bir çoğunluğu aktif olarak çalışırken ortadan kaldırıldı. Ülkelerin hava savunma doktrinleri gereği genelde bu tür karadan havaya sistemler kullanılır. Bu sistemlerin ülkeler için önemi çok fazla fakat aklımda bir çok soru var.

    Çok eski sovyet savunma sistemi olan s300 sistemleri angaje olmaya çalıştı bir çok uçağa. Merakımdan soruyorum. Türkiye'de S400 yüksek irtifa hava savunma sistemi var.
    Bu sistemin türevleri Patriot - Samp T gibi farklı sistemler. Bu sistemlerin bir başka versiyonu Roketsan tarafından geliştirilen HİSAR hava savunma sistemleri.

    Bu sistemler Türkiye'nin jeopolitik konumu itibari ile - komşularında savaşların olması ve bize sıçrama gibi bir durumu olması sebebiyle - HSS sistemlerine daha fazla yatırım yapılmalı mı?

    Türkiye'de savunma doktrini f-4 ve f-16 gibi uçaklarla oluyordu. Şuan hangisini benimsedik bilmiyorum. Bugün Türkiye'nin, Ukrayna dan aldığı bu tarzda bir tecrübe ile (Rusya - Ukrayna savaşı için diyorum) sizce de HSS şemsiyesini genişletmeli ve sadece 1 (bir) firma yerini birden çok firmaya bu tarzda hava savunma sistemi yapılmasıyla ilgili destek vermesi gerekir mi?

    Ukrayna üzerinde MİG ve SU serisi uçakların apartman pencerelerinden çekilen görüntülerini izleyince ürperdim. Ellerini kollarını sallayarak uçakların sivil yerleşim yerlerine füze saldırılarını (yakından dalışa geçerek) durdurması gerekmesi germez mi?

    Bunun için Türkiye'de destekler verilmeli mi? HSS kabiliyetimiz geliştirilmeli mi?
    Şunu öncelikle belirtelim. Ukrayna, devlet geleneğine sahip bir ülke değil zira HSS ve İHA'ların vurulması, yaptıkları politikalar bunu açıkça gösteriyor. Zira bu sistemlerin gizli olması ve bırak düşman unsurlarını, kendi vatandaşlarının bile yerini bilmemesi çok önemli.

    İkinci konuya gelecek olursak. Günümüz teknolojisinde en önemli unsur hava saldırılarıdır. Çünkü havadan ülke sınırlarına girmeye gerek kalmadan askeri tesisler vurulabilir ve kara birliklerinin yolları açılabilir. Eğer Hava Savunmanız yoksa o savaşı baştan kaybetmişsiniz demektir. Ordunuz ne kadar güçlü olursa olsun. Türkiye'nin konumu itibari ile S-400 almış daha doğrusu alabilmiş olması çok iyi ancak yetersiz zira sınırlı sayıda alınabildi. İkinci part S-400'ler alınmış olsaydı daha iyi olurdu ancak hem yaptırımlar hem Rusya'nın nazı buna engel oldu. HİSAR henüz başlangıç seviyesi bir HSS. Hisar ile sadece bir şehri koruyabilirsiniz bütün ülkeyi koruyamazsınız menzili sınırlı.

    Ancak şu bir gerçek. Her ne kadar ekonomi konusunda başarısız olsa da bu iktidar Savunma Sanayii konusunda çok çok iyi adımlar attı. Bu kadar kısa sürede bu kadar ileriye gitmek çok iyi bir konu. Ancak HSS'lerin hemen yarından itibaren daha fazla olması gerekmektedir. Patriot zaten ABD vermiyor şu saatten sonra Rusya'dan da S-400 alınabileceğini sanmıyorum. Acil olarak kendi HSS'lerimizi üretip konuşlandırmamız gerekli. Zira her sene dünya bir öncekine göre daha beter hale gelmekte ve buna önlem almamak çok aptalca olur.
  • 28-02-2022, 01:19:41
    #4
    trchalar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tabi geliştirilmeli ancak bu şartlar altında imkansız. Dost, düşman tanımlaması yapamayacak kadar kötü dış politikamız var. Üretilen sistemin hedefleme çalışmaları için elimizde güncel teknoloji verileri yok maalesef. Şu an içinde kimse bizimle paylaşmaya hevesli değil. Örn; f-35...
    F-35 mi S-400 mü tabiki S-400. Yanı başın Irak, Suriye her gün sınırlarında çatışma kopuyor sen F-35'i seçersen havadan gelecek olan saldırıları mancınıkla karşılarsın. Kaldı ki F-35'lerin güvenilirliği halen sorgulanıyor. kaç defa arıza yapıp düştü sayısını unuttum. S-400'ler ise, S-300'ler zaten kendini kanıtlamış sistemlerdi. Bir üst ve moderni S-400 çok daha iyi hem menzil hem radar hemde tespit konusunda. S-400'lerin alınması doğru bir hamle.

    Rus uçağını düşürdüğümüzde çıkan krizi ne çabuk unuttunuz? Önce patriotları diktiler, çıkarları ters düşünce kaç kere tehdit ettiler çekeriz diye ve çektiler. Bunlardan ders almayı öğrenin artık.
  • 28-02-2022, 01:20:34
    #5
    Konunun uzmanı değilim hocam, ama azçok takip etmeye çalıştığım kadarıyla çıkardığım sonuç şu;
    Hava savunma sistemleri üreten ülkeler en ileri savunma sistemini hep kendisine saklıyor, sonra eskiyen, daha az güçlü savunma sistemlerini de başka ülkelere satıyor. Mesela Rusya S-500 hava savunma sistemini geliştirdiğinde kendi ülkesinde bunu kullanıyor ama diğer ülkelere s-300 ve s-400 savunma sistemlerisatıyor. Aynı Rusya s-500 sistemini üretirken aynı zamanda s-400 sitemini delecek saldırı araçlarını da geliştirmiş oluyor. Aynı şey ABD-NATO tarafı için de geçerli. Sonuç olarak, sen istediğin kadar sava savunma sistemi al, sana satan kişi o sistemi delecek silaha sahip oluyor. ABD ve Rusyayı "güçlü" yapan şey de bu üstünlük diye düşünüyorum.
  • 28-02-2022, 01:24:56
    #6
    karikaturname adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Konunun uzmanı değilim hocam, ama azçok takip etmeye çalıştığım kadarıyla çıkardığım sonuç şu;
    Hava savunma sistemleri üreten ülkeler en ileri savunma sistemini hep kendisine saklıyor, sonra eskiyen, daha az güçlü savunma sistemlerini de başka ülkelere satıyor. Mesela Rusya S-500 hava savunma sistemini geliştirdiğinde kendi ülkesinde bunu kullanıyor ama diğer ülkelere s-300 ve s-400 savunma sistemlerisatıyor. Aynı Rusya s-500 sistemini üretirken aynı zamanda s-400 sitemini delecek saldırı araçlarını da geliştirmiş oluyor. Aynı şey ABD-NATO tarafı için de geçerli. Sonuç olarak, sen istediğin kadar sava savunma sistemi al, sana satan kişi o sistemi delecek silaha sahip oluyor. ABD ve Rusyayı "güçlü" yapan şey de bu üstünlük diye düşünüyorum.
    Kısmen doğru ama şuda bir gerçek ama yanlış. Evet Rusya sistemin açıklarını biliyor olabilir ancak Ukrayna'da 5 savaş uçağı S-300 ler ile düşürüldü. Dediğin tam olsaydı düşürülemezdi. Kaldı ki bunlar SAVUNMA SİSTEMİ saldırı değil. Saldıran biz olmadıkça bizim için önemi yok ama saldırılan olmamız çok daha yakın diğerine göre bence.

    Şu anda Türkiye iyi bir politika izliyor. Hem Ukrayna'yı destekliyor hem Rusya'ya yallah demiyor. Nitekim iki ülke ile çıkarlarımız var. Ukrayna'ya silah satıyoruz, Rusya'dan doğalgaz, petrol ve HSS alıyoruz. Mal gibi hemen olaya atlamamak ortada kalmak her zaman iyi. Kaldı ki burada büyük bir savaş bile kopabilir.
  • 28-02-2022, 01:32:14
    #7
    WebilisimNET adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kısmen doğru ama şuda bir gerçek ama yanlış. Evet Rusya sistemin açıklarını biliyor olabilir ancak Ukrayna'da 5 savaş uçağı S-300 ler ile düşürüldü. Dediğin tam olsaydı düşürülemezdi. Kaldı ki bunlar SAVUNMA SİSTEMİ saldırı değil. Saldıran biz olmadıkça bizim için önemi yok ama saldırılan olmamız çok daha yakın diğerine göre bence.

    Şu anda Türkiye iyi bir politika izliyor. Hem Ukrayna'yı destekliyor hem Rusya'ya yallah demiyor. Nitekim iki ülke ile çıkarlarımız var. Ukrayna'ya silah satıyoruz, Rusya'dan doğalgaz, petrol ve HSS alıyoruz. Mal gibi hemen olaya atlamamak ortada kalmak her zaman iyi. Kaldı ki burada büyük bir savaş bile kopabilir.
    S-300 ile de elbette uçak düşürülür hocam. Hatta fantezi yapayım; eğer yeterince yükseğe kaya fırlatabilecek mancınık yaparsan sapanla kuş avlar gibi uçak vurabilirsin.
    Ama silah üreticisi olan ülkeler aynı zamanda savunma sistemlerini de üretiyor. Hem saldırı hem de savunma sistemleri konusunda da en son geliştirdiğini kendisine saklıyor, daha eski, daha az gelişkin olanları da başkalarına satıyor. Demek istediğim buydu.
  • 28-02-2022, 01:33:33
    #8
    karikaturname adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    S-300 ile de elbette uçak düşürülür hocam. Hatta fantezi yapayım; eğer yeterince yükseğe kaya fırlatabilecek mancınık yaparsan sapanla kuş avlar gibi uçak vurabilirsin.
    Ama silah üreticisi olan ülkeler aynı zamanda savunma sistemlerini de üretiyor. Hem saldırı hem de savunma sistemleri konusunda da en son geliştirdiğini kendisine saklıyor, daha eski, daha az gelişkin olanları da başkalarına satıyor. Demek istediğim buydu.
    Evet doğru bu konuda haklısın zaten öyle yapacaklar adam kendini savunmadan sana verecek değil. Ancak öyle kolay delinebilecek sistemler de değil. Devletler gerizekalı değil bunun testini cartunu curtunu yapıyorlar. En iyisi her zaman kendin üretmek.
  • 28-02-2022, 01:38:22
    #9
    En büyük askeri güce sahip NATO müteffiki olmamıza rağmen (ABD'den sonra) bir çok NATO ülkesi tarafından savunma sanayi konusunda ambargo'ya mağruz kalmaktayız. Her ne kadar biz bize yeteriz desek te yetmiyoruz. Hava savunma sistemleri savunmanın en büyük gücüdür. Bu aksi iddia edilemez bir gerçektir. s400'lerimiz var ama konuşlanmamış, kurulmamış. Depo'da bekletiliyor. Bizi s400'lere mahkum eden ABD ve s400'ler yüzünden ambargo uygulayan yine ABD. ABD dışında KANADA, FRANSA, ALMANYA, İTALYA gibi ülkelerde bize savunma sanayimiz konusunda ambargo uygulamaktadır. O yüzden NATO üyeliğimizi gözden geçirmeliyiz. Ancak bugün değil, daha da güçlü olduğumuz zaman.