Konunun uzmanı değilim hocam, ama azçok takip etmeye çalıştığım kadarıyla çıkardığım sonuç şu;
Hava savunma sistemleri üreten ülkeler en ileri savunma sistemini hep kendisine saklıyor, sonra eskiyen, daha az güçlü savunma sistemlerini de başka ülkelere satıyor. Mesela Rusya S-500 hava savunma sistemini geliştirdiğinde kendi ülkesinde bunu kullanıyor ama diğer ülkelere s-300 ve s-400 savunma sistemlerisatıyor. Aynı Rusya s-500 sistemini üretirken aynı zamanda s-400 sitemini delecek saldırı araçlarını da geliştirmiş oluyor. Aynı şey ABD-NATO tarafı için de geçerli. Sonuç olarak, sen istediğin kadar sava savunma sistemi al, sana satan kişi o sistemi delecek silaha sahip oluyor. ABD ve Rusyayı "güçlü" yapan şey de bu üstünlük diye düşünüyorum.