En büyük askeri güce sahip NATO müteffiki olmamıza rağmen (ABD'den sonra) bir çok NATO ülkesi tarafından savunma sanayi konusunda ambargo'ya mağruz kalmaktayız. Her ne kadar biz bize yeteriz desek te yetmiyoruz. Hava savunma sistemleri savunmanın en büyük gücüdür. Bu aksi iddia edilemez bir gerçektir. s400'lerimiz var ama konuşlanmamış, kurulmamış. Depo'da bekletiliyor. Bizi s400'lere mahkum eden ABD ve s400'ler yüzünden ambargo uygulayan yine ABD. ABD dışında KANADA, FRANSA, ALMANYA, İTALYA gibi ülkelerde bize savunma sanayimiz konusunda ambargo uygulamaktadır. O yüzden NATO üyeliğimizi gözden geçirmeliyiz. Ancak bugün değil, daha da güçlü olduğumuz zaman.