Merhabalar, kargo anlaşması ve diğer işlemler için kesin şart olarak şahıs firması açmam gerekiyor detayları biliyorum ama bir kaç soru var aklımda. Gözümü korkutan..
1: Aylık olarak sgk ücretini ödemem gerekiyor mu? Şart mı? Sigortasızım çalışmıyorum.
2: Bir muhasebeci ile çalışmam şart mı?
3: Genç girişimcilikten faydalanacağım daha önceki kişisel ödemelerim sıkıntı doğurur mu bana?
Şahıs işletmesi kurma hk.
11
●312
- 27-02-2022, 18:36:57
- 27-02-2022, 18:40:061) 1 sene bağkur ödemiyorsunuz genç girişimciysenizbasricetinkaya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
2) evet diye biliyorum, ben çalışıyorum.
3) sanmıyorum, eğer şikayet gelirse şirket kurmadan önce sorun olur fakat şirket kurduktan sonra sıkıntı olmuyor - 27-02-2022, 18:40:55Bağkur ödemeniz gerekecek.
Muhasebeciniz olması şart , Fatura ve beyannemeleri kendiniz veremiyorsunuz.
Genç girişimcilik hakkında bilgim yok.
Hayırlı olsun diyelim. - 27-02-2022, 18:42:26Simolf adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüleKulaktan dolma mı bilmiyorum ama bir şahıs firması sahibi bağkur/sgk ödemiyorum borç olarak çıkıyor illa zorunlu değil emekli olacağım zaman bakarım vs. dedi. Bu doğru mu acaba?Engin.ilicali adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 27-02-2022, 18:43:461) Başka işte sigortalı çalışıyorsanız ödemezsiniz veya genç girişimcilikte 1 yıl muaf olursunuz.
2) Net bilgim yok.
3) Genç girişimcilikten faydalandıktan belli bir süre sonra kapısına vergi cezası gelen, bu cezalar içerisinde önceden aldığı ödemeler ve destekten faydalalandığı zamandaki vergi muafiyetleri dahil olarak katlanarak vergi cezasının çıktığını gördük pek çok kez. - 27-02-2022, 18:48:38Yanlış bilgi hocam. Şirket kurduktan sonra sıkıntı olmuyor diye bir şey yok malesef. Kurduktan sonra incelemeye takılan, kapısına ceza gelen pek çok Youtuber oldu. Bunu Google'da araştırma yaparak görebilirsiniz. Forumda da vardı destekten yararlandıktan sonra ceza yiyen arkadaşlar.Simolf adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Şu konuyu okuyabilirsiniz. https://www.r10.net/bilisim-hukuku/2...lir128204.html - 27-02-2022, 18:52:06Anladım hocam. Öyle 3-5 in hesabı fazla yapılmaz diye düşünmüştüm. Benim arkadaşlar sorun yaşamamıştıCooper34 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 27-02-2022, 20:06:56Bağkur ödemeye bilirsin birikir sadece ileride toplu ödenir.basricetinkaya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Doğru bilgidir aynı şekilde kayınpederin dükkanı 8 senedir ödenmeyen bağkuru var