• 27-02-2022, 18:36:57
    #1
    Merhabalar, kargo anlaşması ve diğer işlemler için kesin şart olarak şahıs firması açmam gerekiyor detayları biliyorum ama bir kaç soru var aklımda. Gözümü korkutan..

    1: Aylık olarak sgk ücretini ödemem gerekiyor mu? Şart mı? Sigortasızım çalışmıyorum.
    2: Bir muhasebeci ile çalışmam şart mı?
    3: Genç girişimcilikten faydalanacağım daha önceki kişisel ödemelerim sıkıntı doğurur mu bana?
  • 27-02-2022, 18:40:06
    #2
    basricetinkaya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar, kargo anlaşması ve diğer işlemler için kesin şart olarak şahıs firması açmam gerekiyor detayları biliyorum ama bir kaç soru var aklımda. Gözümü korkutan..

    1: Aylık olarak sgk ücretini ödemem gerekiyor mu? Şart mı? Sigortasızım çalışmıyorum.
    2: Bir muhasebeci ile çalışmam şart mı?
    3: Genç girişimcilikten faydalanacağım daha önceki kişisel ödemelerim sıkıntı doğurur mu bana?
    1) 1 sene bağkur ödemiyorsunuz genç girişimciyseniz
    2) evet diye biliyorum, ben çalışıyorum.
    3) sanmıyorum, eğer şikayet gelirse şirket kurmadan önce sorun olur fakat şirket kurduktan sonra sıkıntı olmuyor
  • 27-02-2022, 18:40:55
    #3
    Bağkur ödemeniz gerekecek.
    Muhasebeciniz olması şart , Fatura ve beyannemeleri kendiniz veremiyorsunuz.
    Genç girişimcilik hakkında bilgim yok.

    Hayırlı olsun diyelim.
  • 27-02-2022, 18:42:26
    #4
    Simolf adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1) 1 sene bağkur ödemiyorsunuz genç girişimciyseniz
    2) evet diye biliyorum, ben çalışıyorum.
    3) sanmıyorum, eğer şikayet gelirse şirket kurmadan önce sorun olur fakat şirket kurduktan sonra sıkıntı olmuyor
    Engin.ilicali adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bağkur ödemeniz gerekecek.
    Muhasebeciniz olması şart , Fatura ve beyannemeleri kendiniz veremiyorsunuz.
    Genç girişimcilik hakkında bilgim yok.

    Hayırlı olsun diyelim.
    Kulaktan dolma mı bilmiyorum ama bir şahıs firması sahibi bağkur/sgk ödemiyorum borç olarak çıkıyor illa zorunlu değil emekli olacağım zaman bakarım vs. dedi. Bu doğru mu acaba?
  • 27-02-2022, 18:42:39
    #5
    anlamıyorum bu işlerden hiç
  • 27-02-2022, 18:43:46
    #6
    1) Başka işte sigortalı çalışıyorsanız ödemezsiniz veya genç girişimcilikte 1 yıl muaf olursunuz.
    2) Net bilgim yok.
    3) Genç girişimcilikten faydalandıktan belli bir süre sonra kapısına vergi cezası gelen, bu cezalar içerisinde önceden aldığı ödemeler ve destekten faydalalandığı zamandaki vergi muafiyetleri dahil olarak katlanarak vergi cezasının çıktığını gördük pek çok kez.
  • 27-02-2022, 18:48:38
    #7
    Simolf adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1) 1 sene bağkur ödemiyorsunuz genç girişimciyseniz
    2) evet diye biliyorum, ben çalışıyorum.
    3) sanmıyorum, eğer şikayet gelirse şirket kurmadan önce sorun olur fakat şirket kurduktan sonra sıkıntı olmuyor
    Yanlış bilgi hocam. Şirket kurduktan sonra sıkıntı olmuyor diye bir şey yok malesef. Kurduktan sonra incelemeye takılan, kapısına ceza gelen pek çok Youtuber oldu. Bunu Google'da araştırma yaparak görebilirsiniz. Forumda da vardı destekten yararlandıktan sonra ceza yiyen arkadaşlar.

    Şu konuyu okuyabilirsiniz. https://www.r10.net/bilisim-hukuku/2...lir128204.html
  • 27-02-2022, 18:52:06
    #8
    Cooper34 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yanlış bilgi hocam. Şirket kurduktan sonra sıkıntı olmuyor diye bir şey yok malesef. Kurduktan sonra incelemeye takılan, kapısına ceza gelen pek çok Youtuber oldu. Bunu Google'da araştırma yaparak görebilirsiniz. Forumda da vardı destekten yararlandıktan sonra ceza yiyen arkadaşlar.

    Şu konuyu okuyabilirsiniz. https://www.r10.net/bilisim-hukuku/2...lir128204.html
    Anladım hocam. Öyle 3-5 in hesabı fazla yapılmaz diye düşünmüştüm. Benim arkadaşlar sorun yaşamamıştı
  • 27-02-2022, 20:06:56
    #9
    basricetinkaya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kulaktan dolma mı bilmiyorum ama bir şahıs firması sahibi bağkur/sgk ödemiyorum borç olarak çıkıyor illa zorunlu değil emekli olacağım zaman bakarım vs. dedi. Bu doğru mu acaba?
    Bağkur ödemeye bilirsin birikir sadece ileride toplu ödenir.
    Doğru bilgidir aynı şekilde kayınpederin dükkanı 8 senedir ödenmeyen bağkuru var