• 27-01-2022, 15:03:33
    #1
    Selam R10 sakinleri benim Oyuncak ürün yelpazesine sahip küçük bir dükkanım var. Basit Usülde Vergilendirme'ye tabiyim, yani işletmemde defter/kdv hesabı tutulmuyor veya mevcut durumda yazar kasa almadım. E-Ticaret işine girmek lazım diye düşünüyorum son enflasyon sıçramaları ile birlikte işler biraz zayıfladı doğrusu.
    Benimki gibi basit usülde vergilendirme ile çalışan bir işletmenin yasal olarak e-ticarete başlaması mümkün müdür? Trendyol, Hepsiburada vs pazar yerlerinde satış yapabilmek için işletmemin mevcut halinde değişikliğe gitmem gerekir mi yoksa kayıt yapıp başlıyor muyum?
    Deneyimli veya bilgili arkadaşlar aydınlatırsa sevinirim, teşekkürler.
  • 27-01-2022, 15:06:30
    #2
    Değil hocam. Fatura kesmeniz, doğal olarakta kdv ödemelerine tabi olmanız gerekiyor.
  • 27-01-2022, 15:51:04
    #3
    Fiş değil fatura kesebiliyor olman lazım bunun için de gerçek kişi şahıs şirketine geçmeniz lazım. E-ticaret nace kodunu da Vergi levhanıza eklettikten sonra istediğin yerde satış yapabilirsin. Hepsiburadanın bazı muafiyet kampanyaları var onlardan tam emin değilim araştırmak lazım.
  • 27-01-2022, 17:41:49
    #4
    Hocam ben o şekilde satış yaptım oyuncak satıyorsun basit usul fişini keser gönderirsin baktın işler çok iyi gidiyor o zaman muhasebeci ile görüşür işini büyütürsün, bence bu şekilde satmaya başla
  • 01-02-2022, 21:00:40
    #5
    PwN3D adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Fiş değil fatura kesebiliyor olman lazım bunun için de gerçek kişi şahıs şirketine geçmeniz lazım. E-ticaret nace kodunu da Vergi levhanıza eklettikten sonra istediğin yerde satış yapabilirsin. Hepsiburadanın bazı muafiyet kampanyaları var onlardan tam emin değilim araştırmak lazım.
    Hocam gerçek kişi şahıs şirketim var gelir vergisi mükellefiyim elimde fatura var kesip kargoya yapıştırıp göndersem sorun çıkar mı sizce ilerde? Vergi numaram vs hazır esnafım yani işler açılana kadar düşük maliyette idare etmem lazım deftere geçmek büyük masraf şuan.
  • 01-02-2022, 21:04:15
    #6
    osal adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam ben o şekilde satış yaptım oyuncak satıyorsun basit usul fişini keser gönderirsin baktın işler çok iyi gidiyor o zaman muhasebeci ile görüşür işini büyütürsün, bence bu şekilde satmaya başla
    Hocam siz basit usül fatura yazıp kargoya yapıştırıp mı gönderiyordunuz? Sanal pazar yerlerine kayıt yaptırmak için vergi levham vs yeterli diye biliyorum bu şekilde ne kadar süre devam ettiniz? Mevcut durumda defter hesabına geçecek olsam maliyet boyumu aşar hocam ufak ufak alttan hepsiburada vs satış başlamak lazım. Gelir vergisi mükellefi olarak fiş kes kargoyla gönder yaptığımda pazar yerleri hani fatura diye soruşturmuyor sanırsam, bu tamamen alıcıyla satıcı arasında.
  • 01-02-2022, 21:20:12
    #7
    KontTrader adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam siz basit usül fatura yazıp kargoya yapıştırıp mı gönderiyordunuz? Sanal pazar yerlerine kayıt yaptırmak için vergi levham vs yeterli diye biliyorum bu şekilde ne kadar süre devam ettiniz? Mevcut durumda defter hesabına geçecek olsam maliyet boyumu aşar hocam ufak ufak alttan hepsiburada vs satış başlamak lazım. Gelir vergisi mükellefi olarak fiş kes kargoyla gönder yaptığımda pazar yerleri hani fatura diye soruşturmuyor sanırsam, bu tamamen alıcıyla satıcı arasında.
    bi bismillah de başla 1 ay satışlara bak değecek mi değmeyecek mi dükkan mağaza açtığın gibi yüzlerce sipariş gelmeyecek ki belki hiç gelmeyecek ürünleriniz pazar yerlerindekinden ucuz mu değil mi, ben gidip ilk günden limited şirket açtım sonra hiç fatura kesmeden işi kapattım
  • 03-02-2022, 12:05:53
    #8
    osal adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bi bismillah de başla 1 ay satışlara bak değecek mi değmeyecek mi dükkan mağaza açtığın gibi yüzlerce sipariş gelmeyecek ki belki hiç gelmeyecek ürünleriniz pazar yerlerindekinden ucuz mu değil mi, ben gidip ilk günden limited şirket açtım sonra hiç fatura kesmeden işi kapattım
    Talihsizlik olmuş hocam Büyük alıcıların mal alırkenki pazarlık gücüyle rekabet etmek çok zor.
    Pazar yerlerinde sıkı bir denetim yok anladığım kadarıyla. Sanırım dediğiniz gibi yapacağım bir hesap açıp suyu test edeyim en iyisi. Teşekkürler.