• 06-01-2022, 23:40:20
    #10
    Hocam tabi ki bütçeniz ve sizin tercihiniz fakat evinizde beslediğiniz kediler için daha iyi seviyede mamalar tercih etmenizi öneririm. İlla bunlardan birini verecekseniz de öncelikle 1 KG alarak, kedilerin yiyip yemediklerine bakmanızı öneririm.
  • 06-01-2022, 23:50:14
    #11
    Type adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam 1 tane scottish fold, 1 tane tekir var
    tekir çok iştahlı mamanın yanında her yemekte masada mama dayanmıyor
    Ya benim keside twkir ama her tarafımı ısırıyor sabah susmuyor miyav miyav 4 5 aylık sende de öyle mi
  • 06-01-2022, 23:51:45
    #12
    Werkmen Medya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ya benim keside twkir ama her tarafımı ısırıyor sabah susmuyor miyav miyav 4 5 aylık sende de öyle mi
    Hocam bizim ki çok sakin, cana yakın.
    Isırma huyu yok süregelen, sadece biraz sert sevip yüzünü fazla mıncırınca sıkınca oyun olarak ısırıyor
  • 06-01-2022, 23:53:15
    #13
    Type adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bizim ki çok sakin, cana yakın.
    Isırma huyu yok süregelen, sadece biraz sert sevip yüzünü fazla mıncırınca sıkınca oyun olarak ısırıyor
    Bazen düşünüyorum acaba vaşaklık mı var 🤣🤣
  • 06-01-2022, 23:58:02
    #14
    Type adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bizim ki çok sakin, cana yakın.
    Isırma huyu yok süregelen, sadece biraz sert sevip yüzünü fazla mıncırınca sıkınca oyun olarak ısırıyor

    Baksana 🤣 tekir dimi bu
  • 06-01-2022, 23:59:55
    #15
    Kuru mama proplan veriyorum yaş mama felix. 2 yıldır böyle ve maşallah çok sağlıklı oğluşum
  • 07-01-2022, 00:09:56
    #16
    ismailvolkan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kötü mamayla beslemeyin kedilerinizi ilerde sağlık problemi yaşarlar. nd-orijen-acana-pro plan gibi markalara yönelin. Pahalı biliyorum ama sizin söylediğiniz mamaların içeriği çok kötü.
    Hocamın dediği gibi uzun vadede sağlık problemleri yaratıyor kötü mamalar. Konuda belirttikleriniz de kötü mama sınıfına giren türden. Evet bu mamalar çok satılıyor, çünkü sokak kedilerine veriliyor. Sokak kedileri ile evde beslenen kedilerin bağışıklık sistemi aynı derece güçlü olmuyor. Özellikle cins kedilerde daha çok dikkat etmek gerekiyor. Benim kedilerim de scottish ve Ankara tekiri.

    Kullandığım N&D dışında önereceğim marka Mystic olur, ortalama bir mama diyebilirim. Yaklaşık 7 yıldır N&D alıyorum. Marka değiştireceğiniz için öncellikle 10 kilo değil de 1 kilo alıp kedileriniz yiyecek mi diye bir deneyin, şayet yerlerse büyük boyunu alırsınız. Ben genelde pazaryerlerinden alıyorum kuponla vs, en son Amazon'dan almıştım. Kedilerim 7 ve 3.5 yaşında yetişkin kediler oldukları için 10 kg yaklaşık 6-7 ay gidiyor.
  • 07-01-2022, 00:13:23
    #17
    bu mamaları genelde ev değilde sokak kedilerine ölmesinler aç kalmasınlar şeklinde alıyorlar en azından mama yesin diye, whisk*s da tuz oranı yanlış bilmiyorsam yüksek olduğundan ileride böbrek vs yetmezliğine sebep oluyor mu o tarz birşeyler okumuştum doğruluğunu bilmiyorum ancak kaliteli mamalar hayvanın sağlığına da etki ediyorlar ki tüy dökülmesi veya parlaklığı bile mamaya göre değişiyor kedilerde, ben royal canin ve proplan alıyorum genelde en son 15 kg royal canin kısır aldım gecen hafta 800 tl ye yaklaşık 5 6 ay önce belki hatırlamıyorum tam tarihi ama çok değil 400 500 değildi çok yükseldi ama 1 2kg almaktansa 15 kg aldığımda 53 55 tl ye geldi kilosu, 1 2 kg da 100 200 e geliyor, imkanın varsa alabiliyorsan daha kaliteli mama almanı öneririm sonuçta sağlıklarını etkilediğinden, ancak fiyat farkı aynı mamada varsa genelde son kullanma tarihi yakın olanları ucuza veriyorlar ondandır
  • 07-01-2022, 00:17:07
    #18
    Kurumsal Üye
    Enjoy marka bizim sokak kedileri bile yemiyor açıkçası. Whiskas ondan daha kötüdür esasında bilinen bir marka olmasına rağmen. Tavsiye etmem ikisini de.

    Baya zamlandı ama Temizmama ürünlerine bakabilirsiniz en azından. Sokak kedilerine Mito Mix alıyoruz genelde.

    Evde yaşayanlar için Lavital ( 12 KG ) veya Econature ( balıklı ) bakabilirsiniz. '' uygun fiyat olanlar arasında en ideal'' olanları belirttim size.

    Mama konusunda biraz seçici olmazsanız ileride ciddi hastalıkları ile karşılaşırsınız. Ve mama ile birlikte su içiyorlar mı kontrol etmelisiniz.
    Günde tek öğün veya azar azar olmak üzere günde 2 öğün kuru mama idealdir. Gramaj olarak veterinere danışabilirsiniz.
    Aralarda konserve mama vermek iyidir ama alıştırmamak kaydı ile. Light Ton balığı da verebilirsiniz bazen. Severek yerler.
    Ev yemekleri asla vermeyin.

    İnanın hastalandıklarında veteriner ilaç masrafı bir yana üzülürsünüz canlar için. Kalitesiz mama en çok böbreklerine zarar verir. Bu yüzden dikkat etmek gerekiyor mama konusunda.