• 20-12-2021, 02:42:52
    #10
    maxsical adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    381. Dönem yedek astsubay olarak görev yaptım ben ve devrelerim dahil olmak üzere hepimiz para biriktirmek amaçlı bu yolu seçtik ama terhis olduğumda 25 bin tl borcum vardı. Para biriktiren görmedim
    Oha nasıl yaptın borcu?
  • 20-12-2021, 05:19:17
    #11
    Rütbeli olarak gitmen daha iyi olur birikim yapabilirsin ancak şunu unutma ben komutanım istediğimi yaparım artık diye tavıra girersen er bile oynar seninle. Kıbrısta yaşandı yani bu durum Kendini çok beğenmiş bir asteğmen vardı, yaptığı ciddi bir hata sonucunda bölük komutanımız olan yüzbaşı tarafından tüm bölüğün önünde sürünme cezası almıştı. Erler olarak hepimiz izlemiştik Sonra da o asteğmeni başka bir birliğe sürdüler. Sonra başına ne geldi bilmiyorum Özetle askeriye hem 12 ay rütbeli gidecek hem de 6 ay er olacaklar için çok farklı bir ortam. Her yönüyle değişik ortam cidden. Ben 6 ay yaptım rahattım.
  • 20-12-2021, 05:33:59
    #12
    Vaktiniz varsa rütbeli olarak gidin. Yukarıdaki arkadaşların da bahsettiği gibi devlet memuru gibi çalışıyorsunuz. Belki yılda 1-2 nöbete kalırsınız o kadar.
    2 aylık eğitimden sonra 10 ay kıtaya gidiyorsunuz. Gittiğiniz yere göre de alacağınız maaş değişkenlik gösterebilir.
    10 x 7 = 70K para yapar. Bunun yarısını ev kirası ve diğer harcamalar olarak düşsek. Geriye kalır 35K para.
    Her ay aldığınız maaşın bir kısmını da yatırım yaptığınızı düşünsek döndüğünüzde 35K paradan daha fazlası da olabilir. (NOT: YTD)
  • 20-12-2021, 09:34:28
    #13
    @Wolldexcom; diğerinde subaylıkta para da kazınyorsun. Diğerinde imkanlar daha zayıf genelde. 🙂
  • 20-12-2021, 09:50:55
    #14
    vay be biz 15 ay yapıyoruz yeni nesil 12 ay subaylıkta yapmıyor. bu devletten alacağım var
  • 20-12-2021, 09:53:16
    #15
    Hocam tabiki yesek subay 28 gün eğitim sonra memursun. Son 3 ay teğmensin. Askeri sosyal imkanlar var. Ben yeni geldim varsa sorun sorabilirsin
  • 20-12-2021, 10:01:26
    #16
    Ben de yedek subaylık için başvuru yaptım. 2.5 ay eğitimin oluyor. Bu eğitim sonrası görevine başlayıp para biriktirebilirsin. Memur gibisin sabah 8 akşam 5 mesai saatidir. Haftasonu tatildir ama nöbet veya istisnai durumlar olmadıkça. Umarım gönlünüzce olur
  • 20-12-2021, 10:06:07
    #17
    KOZBA.NET
    Bu memur olayı batı için geçerli kardeşim.
    Askerliğimi yedek subay olarak 5. bölgede yaptım, 15 saat nöbet - takım komutanlığı yapıyordum kalan saatlerde de ya uyuyordum yada yemek yiyordum.
    Cumartesi ve Pazar'da mesaim vardı, benim gibi Albay'ın olursa müthiş çalıştırırlar seni
    Kışlada tüm rütbeliler nöbetleri olmadığında hafta sonu mesai yapmazlardı ama benim hafta sonu da hafta içi gibi mesaim vardı.
    Ne faydası oldu dersen, çok şey kattı + parada kazandım.
    120 tane askeri karşına alıp eğitim verdiğinde, emir verdiğinde hayatın kısa süreliğine değişiyor bilgin olsun
  • 20-12-2021, 10:08:55
    #18
    KOZBA.NET
    Bu arada 20 milyon TL'lik zimmeti de saymıyorum.
    Hele ki o zimmette termal ve gece görüş varsa ve bunlarda eskiyse vay haline