• 15-08-2021, 11:10:02
    #1
    5 Temmuz günü iş başı yapacak şekilde stajıma başladım. Bir kamu kurumunda staj yapıyorum. Ayın 15'inde maaş ödemeleri yapılıyor. İlk ay 15'inde herhangi bir ödeme almadık. Velhasıl 5 Temmuz başladığım staja 10 gün ilk aydan olmak şartıya bugüne kadar olan günlerin toplam maaş tutarı 668 TL olarak yatırılmış. Kurban bayramı, resmi tatiller, haftasonu tatilleri ücretten düşülmüş anladığım kadarıyla. Bu hesaplamanın yanlış olduğu kanaatindeyim. Normalde 1 aylık staj maaşı 767 TL olarak min belirlenmiştir. Staj maaşları iş günü olarak hesaplanıp mı yatırılmakta? Yoksa aylık bazında mı yatırılmaktadır?. Eğer aylık bazında olması gerekiyorsa normalde 1022,60 TL bir ödeme almamız gerekiyor. Fakat iş günü bazında baktığımızda ise 25.56 günlük olmak şartıyla totalde 24 iş günü 613,44 TL ödeme almamız gerekmekte. Dolayısıyla bu hesaplamalarda bir problem olduğunu düşünmeye başladım. Varsa şuan aktif kamuda staj yapıp ödeme alan arkadaşlarımız maaş bilgisi paylaşabilirlerse sevinirim.
  • 15-08-2021, 11:12:48
    #2
    Stajyer = Çalışan Köle.
    Senin paran yevmiye gibidir gelmediğinde verilmez.
    Resmi tatillerde kurum kapalı olursa verilmesi gerekir çünkü bu senin elinde değil.
    Ziraat Bankasında staj yaptım. 1 gün gitmeyince 100 küsur kesildi
    Orada paraları amir sisteme giriyor sistem sana belirtilen tutarı yatırıyor.
    Amirinle konuşup tekrar hesaplanmasını isteyebilirsin.
  • 15-08-2021, 11:13:51
    #3
    Konuyla çok alakasız olacak kusura bakmayın ancak hala mı 600-700tl veriyorlar? 2014'te lise stajımda bir kamu kurumunda 600 tl maaş alıyordum. Hiç mi değişmedi şu rakam yahu...
  • 15-08-2021, 11:14:51
    #4
    fullmanyak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Konuyla çok alakasız olacak kusura bakmayın ancak hala mı 600-700tl veriyorlar? 2014'te lise stajımda bir kamu kurumunda 600 tl maaş alıyordum. Hiç mi değişmedi şu rakam yahu...
    2018'de yapmıştım sanırım.
    Ziraat Bankası ilk 4 ay 600 kalan süre 700-800 arasındaydı.
    Sanırım yine sömürüldük.
    NOT: En yüksek maaş bende idi. Diğerleri karın tokluğuna gitmiş o zaman
    • webloggi
    webloggi bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 15-08-2021, 11:16:24
    #5
    fullmanyak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Konuyla çok alakasız olacak kusura bakmayın ancak hala mı 600-700tl veriyorlar? 2014'te lise stajımda bir kamu kurumunda 600 tl maaş alıyordum. Hiç mi değişmedi şu rakam yahu...
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    2018'de yapmıştım sanırım.
    Ziraat Bankası ilk 4 ay 600 kalan süre 700-800 arasındaydı.
    Sanırım yine sömürüldük.
    Üniversite stajı olmasına rağmen verilen tutar eğer hesaplamada yanlışlık yoksa çok çok düşük bir tutar. Ha staj parasına ihtiyacım mı var? Hayır. Fakat 1 TL de olsa hakkım varsa hakkımı ararım.
  • 15-08-2021, 11:16:41
    #6
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    2018'de yapmıştım sanırım.
    Ziraat Bankası ilk 4 ay 600 kalan süre 700-800 arasındaydı.
    Sanırım yine sömürüldük.
    NOT: En yüksek maaş bende idi. Diğerleri karın tokluğuna gitmiş o zaman
    Demek ki ben 2014'te iyi para kazanmışımda yeni haberim oluyor 😅
  • 15-08-2021, 11:17:53
    #7
    asgari ücretin 0.3 ü senin stajer maaşın 18 gün için 508.66 TL gibi bir rakam aldım. Bunu güne bölüp kendi gününle çarparsan 668 civarı gelir. Hesap şöyle olur 2825 TL asgari ücret x 0.3 30 gün için staj parası buna bağlı olarak kendi gününü çıkarabilirsin
  • 15-08-2021, 11:44:27
    #8
    Tec
    Üyeliği durduruldu
    Ben şimdi mesela eczanede staj yapıyorum ne kadar vereceklerini hiç bilmiyordum bir baktım sadece 409,21₺ yatırmışlar karın tokluğu bile değil yol masrafı var birde bunun
  • 15-08-2021, 11:47:54
    #9
    Tec adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben şimdi mesela eczanede staj yapıyorum ne kadar vereceklerini hiç bilmiyordum bir baktım sadece 409,21₺ yatırmışlar karın tokluğu bile değil yol masrafı var birde bunun
    Benzer durumlar bende de söz konusu. Toplamda 930 TL yol parası veriyorum. Her gün 1.5 lt su 3 TL den 30 günde 90 TL o yapar. Yemek kötü çıktığında min 25 TL yemek. 10 gün kötü çıksa 250 TL de o yapar. Etti mi sana 1270 TL Maliyet. Eeee verilen para 668 TL 🤦