İnternetten satış yapanlar bakabilir mi ?
8
●128
- 07-08-2021, 17:07:03Sosyal medyadan tshirt beğeniyorum ama kapıda ödeme seçeneklerinde kargoyu bizim ödememizi istiyorlar fakat havale yaparsam ücretsiz kargo ile yolluyorlar. Buradaki amaç tam olarak nedir ? Açıklayabilir misiniz ?
- Kabul Edilen Cevap
- 1 Beğeni
-
- 07-08-2021, 17:09:29Büyük ihtimal kapıda ödeme yaparsanız ödemenin satıcıya aktarılması için komisyon kesiliyor eksik gidicektir ücret satıcıya. Fakat havale eft ile ödeme yaparsanız anlaşmalı kargo firmasından daha ucuza verecekleri için bu teklifi sunmuşlardır
- 07-08-2021, 17:11:38Üyeliği durdurulduBen aydınlatayım sizi.
Normal kargom 13.75+KDV ye gidiyor.
Ama tahsilatlı kargo da 5₺ fark alıyorlar.
Ayrıyeten kapıda ödeme olan kargoda iade riski var.
Bir iade kargo 35₺ maaliyet olur firmaya.
Ama havalede öyle bir risk yok
Umarım aydınlatabilmişimdir. - 07-08-2021, 17:21:36Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.Kapıda Ödeme için kargolar EK ÜCRET alır. Ek olarak Kapıda Ödeme ile giden kargoların %30 - %40 seviyesindeki kargo iade gelir. Evde yoksa müşteri gidip almakla uğraşmaz. Bazen ürün gidene kadar vazgeçer. Evdeki adamın cebinde para olmaz geri dönderin der vs.
Çalıştığımız firmalardan birisinde süreç şu şekilde ilerliyor.
YK Anlaşmamız 14 TL + KDV
Müşteriden HAVALE ve KARTLA alımda 13,99 TL alıyoruz. Belli bir meblağ altında ise.
Kapıda Ödemede ise SMS ile ONAY yapıp 13,99 + 7,5 TL alıyoruz.
İade gelirse zararımız ise 14 TL + 7 TL oluyor. İlgili müşteri Kara Listeye alınıyor.
O sebeple de KAPIDA ÖDEME yerine HAVALEYİ daha cazip hale getirecek çalışmalar yapıyor firmalar. Parasını ödediği bir ürünü kargoda kaderine bırakmak müşterinin işine gelmiyor çünkü. - 07-08-2021, 19:29:49Hocam ne satıyorsunuz yüzde 30 yüzde 40 iadeniz var ben yüzde 9 u geçince kafayı yiyorum 🙄BianAjans adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 07-08-2021, 19:36:34Kapıda ödeme üzerinden belirttiğim rakamlar. Özellikle tekstil grubunda bu oranları gören çoktur. Kapıda ödeme ile giden kargolar da.BEYBABA44 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 07-08-2021, 19:54:44Hocam bizde bütün ürünleri Kapıda ödemeli olarwk gönderiyoruz yüzde 8.50 9 arasında iade var yüzde 30 40 olsa yapmam bu işiBianAjans adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 07-08-2021, 20:00:11Hizmet vermeyw başladığımız bir firmada oranlar yüzde 50 civarında idi. Önce sms sistemi kurduk onay almaya başladık. Bir personelin kargoları takip edip müşterileri aramasını sağladık. Oranlar yüksek oranda düştü. Ancak birkaç firma da bu oranlara yakon iadeler görüyoruz. Tabi ki her firmada bu böyle olacak diye birşey yok.BEYBABA44 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ürüne göre değişir iade oranı. Yüzde 0.5 olan firmamız da var. Ürünler acil ihtiyaç ürünleri. Kapıda ödeme alan bile koşa koşa almaya gidiyor.
Giyim ve güzellik Ürünlerinde ise rakamlar yükselebilir. Tabi yüzde 30 size fazla gelebilir. Ancak 100 tl ye mal edilen ürünü 1000 tl den satan yada 10 TL ye mal olan bir ürünü 90 100 tl den satan bir firma için 10 üründen 4 tanesinin geri dönmesi kardan zarar ettiriyor sadece. 10 satış 4 iade olsa, 6 üründe 600 tl kazan, 60 tl maliyet 120 TL kargo olsa. 4 iadeden de 120 tl zarar olmuşsa Kazanç 300 TL.
