Kapıda Ödeme için kargolar EK ÜCRET alır. Ek olarak Kapıda Ödeme ile giden kargoların %30 - %40 seviyesindeki kargo iade gelir. Evde yoksa müşteri gidip almakla uğraşmaz. Bazen ürün gidene kadar vazgeçer. Evdeki adamın cebinde para olmaz geri dönderin der vs.
Çalıştığımız firmalardan birisinde süreç şu şekilde ilerliyor.
YK Anlaşmamız 14 TL + KDV
Müşteriden HAVALE ve KARTLA alımda 13,99 TL alıyoruz. Belli bir meblağ altında ise.
Kapıda Ödemede ise SMS ile ONAY yapıp 13,99 + 7,5 TL alıyoruz.
İade gelirse zararımız ise 14 TL + 7 TL oluyor. İlgili müşteri Kara Listeye alınıyor.
O sebeple de KAPIDA ÖDEME yerine HAVALEYİ daha cazip hale getirecek çalışmalar yapıyor firmalar. Parasını ödediği bir ürünü kargoda kaderine bırakmak müşterinin işine gelmiyor çünkü.
Hocam ne satıyorsunuz yüzde 30 yüzde 40 iadeniz var ben yüzde 9 u geçince kafayı yiyorum 🙄