• 05-08-2021, 11:29:15
    #1
    Arapça tabelaları şikayet etsek dönüş olur mu cezası vs. var mı?

    Bugün bir iş hanına girdim (sıralı dükkanlar var) sanki Arap ülkelerinden birindeyim gibi hissettim (içinde sadece 2 dükkanda Türkçe tabela var) diğerleri sadece arapça (yanında Türkçe bir şeyde yazmıyor) bu sizce normal bir şey mi?

    Devlet böyle bir şeye izin veriyor mu? (yani vergi levhalarında (vardır diye umuyorum dükkan açtıklarına göre) Ünvan Arapça mı yazılı?)
  • 05-08-2021, 11:32:28
    #2
    Ucube adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arapça tabelaları şikayet etsek dönüş olur mu cezası vs. var mı?

    Bugün bir iş hanına girdim (sıralı dükkanlar var) sanki Arap ülkelerinden birindeyim gibi hissettim (içinde sadece 2 dükkanda Türkçe tabela var) diğerleri sadece arapça (yanında Türkçe bir şeyde yazmıyor) bu sizce normal bir şey mi?

    Devlet böyle bir şeye izin veriyor mu? (yani vergi levhalarında (vardır diye umuyorum dükkan açtıklarına göre) Ünvan Arapça mı yazılı?)
    Multecilere 300 metrekare ev yapip 150 metrekarede bahce vermeyi düşünüyorlar sen tabela diyon başkan
  • 05-08-2021, 11:32:42
    #3
    hocam kimse kusura bakmasın da ülkede dil işgali yok. kendi kendimizi işgal ediyoruz. bugün esnaf Arapça tabelanın kendisine daha fazla kazandırdığını görse gözü kapalı tabelasını arapça yapar. bu anlamda herkes memnun. üzgünüm gerçekten kültür erozyonunu gördükçe üzülüyorum da. Oktay Sinanoğlu ruhu şad olsun çok haykırdı bu konuyu lakin zihniyet değişmedikçe bu devam eder.
  • 05-08-2021, 11:32:49
    #4
    Türkçe haliyle beraber Türkçe yazılan'ın %25'i büyüklüğünde tabelaya ekleyebilirler. Standart budur. Belediyeye şikayet sonucunda kaldırabilirler, isterlerse.
  • 05-08-2021, 11:33:19
    #5
    Ucube adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arapça tabelaları şikayet etsek dönüş olur mu cezası vs. var mı?

    Bugün bir iş hanına girdim (sıralı dükkanlar var) sanki Arap ülkelerinden birindeyim gibi hissettim (içinde sadece 2 dükkanda Türkçe tabela var) diğerleri sadece arapça (yanında Türkçe bir şeyde yazmıyor) bu sizce normal bir şey mi?

    Devlet böyle bir şeye izin veriyor mu? (yani vergi levhalarında (vardır diye umuyorum dükkan açtıklarına göre) Ünvan Arapça mı yazılı?)
    ingilizce markaları ve tabelaları neden şikayet etmiyorsunuz?
  • 05-08-2021, 11:33:23
    #6
    Belediye birimlerine şikayet edebilirsiniz belli bir karakter Türkçe kullanma zorunluluğu mevcut.
  • 05-08-2021, 11:34:35
    #7
    imalone adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Multecilere 300 metrekare ev yapip 150 metrekarede bahce vermeyi düşünüyorlar sen tabela diyon başkan
    Önce kendi vatandaşına yapsın benim evim yok banada versin hakkım değil :s sanırım
  • 05-08-2021, 11:35:31
    #8
    Bugun 30 milyon dolar somaliye hibe ediyoruz dostlukları güçlendirme amaçlı
  • 05-08-2021, 11:35:48
    #9
    Belediyeyle ilgili biraz, ilgilenmeyebilirler. Normalde tamamen yabancı dilde olması yasak diye biliyorum.