• 29-07-2021, 15:46:30
    #1
    Yazılım şirketimi kurarken, ek gelir elde ederim amacıyla vergi levhama e-ticareti de ekletmiştim.

    Trendyol, hepsiburada gibi mağazalara üyelikte oluşturdum.

    Ama satacak ürün bulamıyorum, toptancı adreslerini gezdim. Orada bulunan tüm ürünler zaten trendyolda var.
    Adamlardan toplu fiyat alıyorum bana x ürün için adet başına 15TL teklif veriyor.
    Gidiyorum Trendyola bakıyorum aynı ürün 17TL.
    17TL ye satsan zarar edersin.

    Çinden ürün getiriyim diyorum, baktığım çoğu ürün getirilmiş ve yine ucuzdan satıyorlar.
    Nasıl yapıyorlar:
    • Gümrük vergisi,
    • Katma Değer Vergisi,
    • Gelir Vergisi,
    • Pazaryeri komisyonu
    Hiç birşey vermiyorlar mı?
  • 29-07-2021, 15:48:31
    #2
    bizim milletimiz ölücü 10 liralık ürünü 11 liraya satmayı çok seviyorlar a şahsı 16 liradan koyuyo b şahsı görüp 14 liraya çekiyo c şahsı görüp 12 liraya satıyo sonra bir battal gazide gelip 11 liraya koyuyo bu yüzden türkiyede eticaret sistemi çok saçma bir şekilde ilerliyor.
  • 29-07-2021, 15:49:01
    #3
    bu e-ticaret işinin ileride sadece üretici bazlı olacağını çok iyi biliyorum. Haddinden fazla xml bayilik ile ürün girişi var. benden size tavsiye siz bir ürün üretin .
  • 29-07-2021, 15:50:48
    #4
    TheLek adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bu e-ticaret işinin ileride sadece üretici bazlı olacağını çok iyi biliyorum. Haddinden fazla xml bayilik ile ürün girişi var. benden size tavsiye siz bir ürün üretin .
    katılıyorum böyle bir imkanınız varsa kesinlikle bunu yapmalısınız yoksa ürün başı 1tl kazanmakta(!) sizi kurtarmaz
  • 29-07-2021, 15:51:19
    #5
    Hocam adeti yüksek ve peşin alırsanız kar ederseniz

    Örneğin çekle senetle veya güven varsa açık hesap almayla en azından yüksek limitli şirket kredi kartıyla peşin almak veya nakit almak size fark eder

    peşin alın az çeşit tutun o az çeşitte yüksek adet alın kampanyalar yapın günü birlik kazanırsınız ama burada asıl sorun az çeşitte ürün ne olacak
  • 29-07-2021, 15:55:54
    #6
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    SuleymanCan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bizim milletimiz ölücü 10 liralık ürünü 11 liraya satmayı çok seviyorlar a şahsı 16 liradan koyuyo b şahsı görüp 14 liraya çekiyo c şahsı görüp 12 liraya satıyo sonra bir battal gazide gelip 11 liraya koyuyo bu yüzden türkiyede eticaret sistemi çok saçma bir şekilde ilerliyor.
    katılıyorum size ölücü ve pilot eğer pazarlık sistemi olsa e ticarette 11 tllik ürünü 9 a indirirlerdi kesin
  • 29-07-2021, 15:56:13
    #7
    Caviz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    katılıyorum böyle bir imkanınız varsa kesinlikle bunu yapmalısınız yoksa ürün başı 1tl kazanmakta(!) sizi kurtarmaz
    iş hayatımdan önce evde örgü , magnet ve ahşap mutfak panosu yapıyordum. Üretici olduğumdan fiyatı kendim belirleyip iş kaliteme göre satış hızım ve kazancım artıyordu. Çok Ciddi de kazanç sağlıyordum. 2018 Yılında Ayda rahat 4 5 çeyrek kazanıyordum. Sadece İnstagramdaki 1klık sayfamdan.




  • 29-07-2021, 15:58:20
    #8
    asla şunu unutmayın xml verenlerde pazaryerinde zaten satıyorlar hele ki buybox Trendyol olması demek üretmediğin sürece para kazanılmaz
    Buybox = markanı ortaya dök
    Bugün bir sayfada gördüm adam bayiden gidiyor 10 bin TL lik ürün alıyor 2 gün satış yapıyor bir bakıyor ki satışları trendyol da kapanmış ticket açıyor gelen açıklamada fatura ekleyin diyorlar yani aldığınız yerin faturası. Adam ekliyor gelen açıklamada buybox taki firma, sizin ürünü aldığınız firma. Yani firma da ürünü adama 10 bin TL ye sattıktan sonra trendyol da yeniden satışa açmış ürünleri. Sonuç koca bir zarar 10 bin TL...

    Demem o ki, trendyol da satış yapacaksanız önce satacağın ürünü bul tek kalem olsun. Sonrasında o ürüne patent alıp markanı bas. Sonrasında satışa başla. Başladıktan sonra ürün tutulursa diğer satıcılar hemen o ürünü listeleyecek sen de hepsini tek kalemle patent ve markan olduğu için silecek ve buybox ta tek kalıp para basacaksın.

    Bir de ürün satarken 15 TL ye mal olan ürünü 20 TL ye satma 3x katına bırak 1,5 katı kargo ve pazaryeri alıyor bilgine.
  • 29-07-2021, 15:58:24
    #9
    Pazaryerlerinde satıcılar genelde üreticiler onlardan başka kimse kazanmıyor, toptan alanlarda kazanmıyor hesap yapıyorum işin içinden çıkamıyorum.

    Fabrikadan ürünü 14 veriyorlar. Oradan ürün alan bir firma Pazaryerinde 18 tl satıyor, bunun %10 u komisyon, baskılı kartonu ile gönderiyor oda min 1 tl kazandığı 1.20 tl, 30 üründen biri iade olsa kazandığı tüm kar gidiyor.(Kargo parası) Nasıl bir pazarlama anlayışı anlamadım gitti, üstüne hesap kitap yapmadan reklam çıkıyorlar...