• 08-06-2021, 13:14:23
    #10
    Gutenberg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sektörde kalifiye personeller bile işsiz, ek olarak bu yıl turizm sezonu canlı olmayacak. Bu şartlar altında tecrübesiz biri olarak kendinize yer bulmanız oldukça zor.

    Bu sektör normal zamanlarda iyi kazançlar getirebilir ama bir o kadar da yükü var. Yıllar içinde daha da ağır gelmeye başlayacaktır. Vaktiniz varken, bedeninizi değil kafanızı yorarak kazanç sağlayacağınız işlere yönelmenizi öneririm.
    Hocam şuan hiçbir imkanım yok o yüzden çok az miktarda da olsa birikim yapmak zorundayım. Bu yüzden çalışmak istiyordum. Ayrıca senelerdir şehir dışına çıkmadığım için farklı yerleri de görmek istiyorum.
    artanxx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bazı arkadaşlar 16 yaş demiş siz bunu bir otelin insan kaynaklarını aramanızla öğrenebilirsiniz. Ben açıyım yaşım büyük olduğu için pek fazla ilgilenemedim 16 yaş benim zamanımda stajyer sigortası ama sadece sağlık için yararlanıyor bir nevi başlangıç sigortası emekli olunduğu zaman sayılmıyor gün hesaplanmasında. Ve hocam bu zamanda Rusya kapıları kapattığı için alımlar durdu yani zor Okur kapılar açıldıktan sonra şansınız artabilir. Dediğim gibi en doğru cevabı gerekli yerden almanız olacak.
    Çok teşekkürler hocam benim için emekli sigortası da önemli değil yeter ki düzgün bir şekilde işte olayım 😃 Rusya kapılarını 21 Haziran tarihinde açıyor herhalde ben de öncesinden bir sorayım dedim forumda 🙂
  • 08-06-2021, 13:38:21
    #11
    loxerr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam şuan hiçbir imkanım yok o yüzden çok az miktarda da olsa birikim yapmak zorundayım. Bu yüzden çalışmak istiyordum. Ayrıca senelerdir şehir dışına çıkmadığım için farklı yerleri de görmek istiyorum.

    Çok teşekkürler hocam benim için emekli sigortası da önemli değil yeter ki düzgün bir şekilde işte olayım 😃 Rusya kapılarını 21 Haziran tarihinde açıyor herhalde ben de öncesinden bir sorayım dedim forumda 🙂
    Rica ederim hocam dogru o tarihte açılıyor ama net değil hersey vaka sayısı düşmediği surece açma gibi durum olmaz herhalde. Birde turizm sektöründe yani aşçılık olsun barmenlik olsun çok iyi paralar var ama bazı böyle pandemi gibi durumlarda is olanağı olmuyor. Eğer kalıcı bir şekilde yapmak istiyorsanız Antalya, bodrum ve Muğla gibi yerlerde otellerde konuşun kendinizi işinizde çok sevdirirseniz sezin bitiminde sözleşmeniz askıya alınıyor bir sonraki sezon başlangıcında sizi arıyorlar. Genellikle Antalya tarafında boyle. Ama dediğim gibi turizm sektörü kamu gibi degil yani 8 saat çalıştıran ve mesai ücretini verende var bunları yapmayan 5 yıldızlı otellerde var. Bu işe girecekseniz boyoe yerlerde dilinizi geliştirmeye özen gösterin. Rusça olsun ingilizce olsun. Eger sorularınız varsa çekinmeden sorabilir bilgi oldukça paylaşırım. ☺
  • 08-06-2021, 13:47:42
    #12
    artanxx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Rica ederim hocam dogru o tarihte açılıyor ama net değil hersey vaka sayısı düşmediği surece açma gibi durum olmaz herhalde. Birde turizm sektöründe yani aşçılık olsun barmenlik olsun çok iyi paralar var ama bazı böyle pandemi gibi durumlarda is olanağı olmuyor. Eğer kalıcı bir şekilde yapmak istiyorsanız Antalya, bodrum ve Muğla gibi yerlerde otellerde konuşun kendinizi işinizde çok sevdirirseniz sezin bitiminde sözleşmeniz askıya alınıyor bir sonraki sezon başlangıcında sizi arıyorlar. Genellikle Antalya tarafında boyle. Ama dediğim gibi turizm sektörü kamu gibi degil yani 8 saat çalıştıran ve mesai ücretini verende var bunları yapmayan 5 yıldızlı otellerde var. Bu işe girecekseniz boyoe yerlerde dilinizi geliştirmeye özen gösterin. Rusça olsun ingilizce olsun. Eger sorularınız varsa çekinmeden sorabilir bilgi oldukça paylaşırım. ☺
    Hocam İngilizce temelim var yani iletişim kurabilirim. Evet hocam aşçılık, barmenlik vs öyle ama ben sadece sezonluk çalışmak istiyorum o da pek deneyim istemeyen bir rol olsun diyordum bu yüzden meydancı kafama yattı 😄😄 bu arada çok teşekkürler tekrardan bana ilgiyle davrandığınız için.
  • 09-06-2021, 00:38:50
    #13
    Doğma büyüme turizimin içinde antalyada yaşıyorum.
    18 olmadan vekaletname ile çalışabilirsiniz ama tanıdık olmadan hiç bir otel sorumluluk almaz. Bu sene turizm geç başladı. Kalifiye elemanlar alındı sayılır (antalya için) deneyimsizler alınıyor yavaş yavaş. Modhotelden ilanları takip edin derim. İlla otelde çalışmak zorunda değilsiniz beachlerde felanda çalışabilirsiniz. Ki iyi bir beachte sağlam bahşiş çıkar.
    Çalışma şekli: 7.30 saat mesai 30 dk mola derler ama mesaiye kalmanız çok olası bir durum. Bazı yerler mesai parası vermez. Yol için servis vardır. yemek onlardan olur. Bahşiş sana ait olur genelde.
    Extra eleman arayan şirketler sayesinde işe girebilirsin belki ama onlarda tek bir otele bağımlı olmama ihtimali var.
    Maid, komi, barboy, beachboy olabilirsin bahşiş için. Bahşişsiz bence çekilecek dert değil uzun soluklu çalışmayı düşünmüyorsan
  • 09-06-2021, 00:51:14
    #14
    musakaragoz11 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Doğma büyüme turizimin içinde antalyada yaşıyorum.
    18 olmadan vekaletname ile çalışabilirsiniz ama tanıdık olmadan hiç bir otel sorumluluk almaz. Bu sene turizm geç başladı. Kalifiye elemanlar alındı sayılır (antalya için) deneyimsizler alınıyor yavaş yavaş. Modhotelden ilanları takip edin derim. İlla otelde çalışmak zorunda değilsiniz beachlerde felanda çalışabilirsiniz. Ki iyi bir beachte sağlam bahşiş çıkar.
    Çalışma şekli: 7.30 saat mesai 30 dk mola derler ama mesaiye kalmanız çok olası bir durum. Bazı yerler mesai parası vermez. Yol için servis vardır. yemek onlardan olur. Bahşiş sana ait olur genelde.
    Extra eleman arayan şirketler sayesinde işe girebilirsin belki ama onlarda tek bir otele bağımlı olmama ihtimali var.
    Maid, komi, barboy, beachboy olabilirsin bahşiş için. Bahşişsiz bence çekilecek dert değil uzun soluklu çalışmayı düşünmüyorsan
    Hocam gerçekten çok güzel bir bilgilendirme yaptınız çok teşekkür ederim öncelikle. Hocam ilanları takip ediyoruz beachler kalacak yer vermiyor diye biliyorum ve Antalya da yaşamadığım için çoğu iş yeri lojman da vermez bu yüzden otelde çalışmak istedim. Maaş konusunda da aslında pek takıntılı değilim paraya, asıl amacım kafa dağıtmak.
  • 11-06-2021, 02:09:56
    #15
    loxerr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam gerçekten çok güzel bir bilgilendirme yaptınız çok teşekkür ederim öncelikle. Hocam ilanları takip ediyoruz beachler kalacak yer vermiyor diye biliyorum ve Antalya da yaşamadığım için çoğu iş yeri lojman da vermez bu yüzden otelde çalışmak istedim. Maaş konusunda da aslında pek takıntılı değilim paraya, asıl amacım kafa dağıtmak.
    onlardada kalacak yer oluyor genelde. ama kalacak yer derken iyi bir şey beklemeyin kesinlikle. Lojmanın iyisi bile inek bağlasan durulmaz bir ortamı var. Hijyen kesinlikle aranmaz. Facebookta sahil kesimi ilçelerinin iş grupları ve modhotele bakın bulurusunuz iş kesinlikle. Facebooktan oteli araştırın derim, bazı oteller maaşları ödemez veya aksatabilir, onları herkes söyler size
  • 11-06-2021, 10:25:08
    #16
    musakaragoz11 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    onlardada kalacak yer oluyor genelde. ama kalacak yer derken iyi bir şey beklemeyin kesinlikle. Lojmanın iyisi bile inek bağlasan durulmaz bir ortamı var. Hijyen kesinlikle aranmaz. Facebookta sahil kesimi ilçelerinin iş grupları ve modhotele bakın bulurusunuz iş kesinlikle. Facebooktan oteli araştırın derim, bazı oteller maaşları ödemez veya aksatabilir, onları herkes söyler size
    Hocam pmden bildiğiniz grupların linkini atar mısınız rica etsem?