Değerli hocam, bu durumda amcanız iyi niyet ile 3te biri hakkını veriyor. Amcanız istemediği sürece evi satarak hakkınızı alamazsınız. 3/1 oranı hakkınızı aldıktan sonra ya amcanıza hakkınızı satarsınız, ya da amcanız ile anlaşıp evi satarak gelen paranın 3/1 ini alırsınız. 😊
3 te 1 lik payınızı satabilirsiniz. Fakat diğer mirasçıların ön alım hakkı vardır. Mirasçıların saklı payı ihlal edilirse bunun için dava açabilirsiniz. Dedenizin çocuğu (anne ya da babanız) hak talebinde bulunabilir. İyi forumlar.
Arsa gibi durumlarda kendi payımı satabildiğim söylendi daire olduğu zaman tapu da çalışana sorduğum da daireyi bu şekilde satamayacağımı söyledi.
O zaman kat mülkiyetine de geçilmiş. O yüzden başta onu sordum. ☺️ Zaten getirmese de kolay kolay alacak adam bulunmaz. Amcaların sorun çıkartırsa izaleyi şuyu yapıp satıra bilirsin. Devlet satar.
O zaman kat mülkiyetine de geçilmiş. O yüzden başta onu sordum. ☺️ Zaten getirmese de kolay kolay alacak adam bulunmaz. Amcaların sorun çıkartırsa izaleyi şuyu yapıp satıra bilirsin. Devlet satar.