• 22-05-2021, 00:32:42
    #10
    shopdanc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Elektronik ürün kutu jelatini açıldıktan ikinci el yada teşhir statüsüne girer ve iade alınmaz.
    Mantık şu jelatini açılan telefonu satın almak ister misin?
    kimse istemez ve yeniden satılamayacağı için iade alınamaz.
    İade alınır hocam, dediğim internet üzerinden alınan mesafeli satış sözleşmesi yapılmış 14 gün geçmemiş ve cd veya benzeri olmayan ürünlerde geçerlidir. Bizzat bana da böyle dendiği halde iademi aldım. İade aldıktan sonra ne yapılacağı şirketin politikasıdır, her şirket kutulayıp tekrar satmıyor, serviste yedek parça vs olarak kullanıyorlar.
  • 22-05-2021, 00:34:01
    #11
    Genelde almıyorlar diye biliyorum ancak bazen açılsa da koşulsuz iade alıyorlar. Direkt arayıp net bilgi alın, şansınızı deneyin.
  • 22-05-2021, 00:34:31
    #12
    tiptu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu sim kart olayı tamamen satıcıların uydurması, tüketici hakem heyetine şikayet edin bakalım öyle bir şey diyebiliyorlar mı, bana da iade etmemek için böyle demişlerdi sıkıştırınca vazgeçtiler.
    Bence haklı bir gerekçe, Telefonu aldım sim kartı taktım, suç işledim, fabrika ayarlarına döndürüp ben bunu iade edeceğim dedim.
  • 22-05-2021, 00:39:49
    #13
    onruzl adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bence haklı bir gerekçe, Telefonu aldım sim kartı taktım, suç işledim, fabrika ayarlarına döndürüp ben bunu iade edeceğim dedim.
    Xiaomiden örnek vereyim sistemlerinde iade edilen telefonların imei ile birlikte alıcının fatura bilgileri yer alıyor, operatörler de bu bilgiyi kaydediyor, o halde suç işlerseniz sizi bulmaları imkansız değil veya fatura ve iade tarihlerine bakıp kimin zamanında işlendiğini bulmaları zor değil, ayrıca dediğim gibi her telefon tekrar satılmıyor,
  • 22-05-2021, 00:44:53
    #14
    Tüketici, yalnızca mesafeli satışlarda (Telefon ve internet üzerinden yapılan satışlar) 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik gereği, hiçbir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin satın almış olduğu ürünü, teslim aldığı tarihten itibaren 14 gün içerisinde , ön bilgilendirme formunda ve sözleşme metninde yazılı olan usule uyarak iade edebilir veya değiştirebilir. Cayma bildirimi tarafımıza ulaştığı tarihten itibaren 20 gün içerisinde, ürüne herhangi bir hasar verilmemesi ve eksiksiz teslim edilmesi şartıyla, tercihinize göre ürünü iade alarak bedelini tarafınıza ödemeyi veya ürün bedeli kadar alış veriş kuponu vermeyi taahhüt ederiz. Ancak satın alınan elektronik ürünlerde; sim kart takılması, wifi ile network bağlantı kurulması, kurulum yapılması, sarf malzemesinin kullanılmış olması, koruyucu bantların çıkarılmış olması, aktivasyon yapılması ve kullanıcı yaratılması halinde iade kabul edilmemektedir. Ticari veya mesleki amaçlarla hareket eden tüzel kişi ve / veya kişiler cayma hakkından ve cayma hakkından doğan hiçbir haktan faydalanamaz.

    İnternet sitelerindeki ibare bu şekilde, sanki sorun olamayacak gibi...
  • 22-05-2021, 00:45:18
    #15
    tiptu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İade alınır hocam, dediğim internet üzerinden alınan mesafeli satış sözleşmesi yapılmış 14 gün geçmemiş ve cd veya benzeri olmayan ürünlerde geçerlidir. Bizzat bana da böyle dendiği halde iademi aldım. İade aldıktan sonra ne yapılacağı şirketin politikasıdır, her şirket kutulayıp tekrar satmıyor, serviste yedek parça vs olarak kullanıyorlar.
    Hangi mağazadan, hangi ürünü aldığınız hakkında bilgim yok. Şansa iade etmiş olabileceğinizi düşünüyorum.
    Konuyu takip ederek neler olacağını gözlemleyelim..

    Sizin aldığınız ürün ithalatçı garantilimiydi?
  • 22-05-2021, 00:48:12
    #16
    shopdanc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hangi mağazadan, hangi ürünü aldığınız hakkında bilgim yok. Şansa iade etmiş olabileceğinizi düşünüyorum.
    Konuyu takip ederek neler olacağını gözlemleyelim..

    Sizin aldığınız ürün ithalatçı garantilimiydi?
    2 kere almıştım biri resmi biri ithalatçı, ikisini de 14 gün geçmediği için direk iade ettiler.
  • 22-05-2021, 00:48:37
    #17
    tiptu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İade alınır hocam, dediğim internet üzerinden alınan mesafeli satış sözleşmesi yapılmış 14 gün geçmemiş ve cd veya benzeri olmayan ürünlerde geçerlidir. Bizzat bana da böyle dendiği halde iademi aldım. İade aldıktan sonra ne yapılacağı şirketin politikasıdır, her şirket kutulayıp tekrar satmıyor, serviste yedek parça vs olarak kullanıyorlar.
    baleful adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tüketici, yalnızca mesafeli satışlarda (Telefon ve internet üzerinden yapılan satışlar) 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik gereği, hiçbir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin satın almış olduğu ürünü, teslim aldığı tarihten itibaren 14 gün içerisinde , ön bilgilendirme formunda ve sözleşme metninde yazılı olan usule uyarak iade edebilir veya değiştirebilir. Cayma bildirimi tarafımıza ulaştığı tarihten itibaren 20 gün içerisinde, ürüne herhangi bir hasar verilmemesi ve eksiksiz teslim edilmesi şartıyla, tercihinize göre ürünü iade alarak bedelini tarafınıza ödemeyi veya ürün bedeli kadar alış veriş kuponu vermeyi taahhüt ederiz. Ancak satın alınan elektronik ürünlerde; sim kart takılması, wifi ile network bağlantı kurulması, kurulum yapılması, sarf malzemesinin kullanılmış olması, koruyucu bantların çıkarılmış olması, aktivasyon yapılması ve kullanıcı yaratılması halinde iade kabul edilmemektedir. Ticari veya mesleki amaçlarla hareket eden tüzel kişi ve / veya kişiler cayma hakkından ve cayma hakkından doğan hiçbir haktan faydalanamaz.

    İnternet sitelerindeki ibare bu şekilde, sanki sorun olamayacak gibi...
    sim kart takılması, wifi ile network bağlantı kurulması, kurulum yapılması, sarf malzemesinin kullanılmış olması, koruyucu bantların çıkarılmış olması, aktivasyon yapılması ve kullanıcı yaratılması halinde iade kabul edilmemektedir.
    kutuyu jelatini sökerek açtığınızı tarif ettiniz hocam.. Anlatmak istediğim: Sarf malzemenin kullanılmış olması , koruyucu bantların çıkarılmış olması maddeleri zaten.
    Açıkçası her jelatini sökülen ürün geri alınsa piyasada sıfır kapalı kutu ürün satılamaz. Açık kutu almak isteyen zaten ikinci el alıyor..
  • 25-05-2021, 00:32:18
    #18
    tiptu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İnternet üzerinden aldıysanız 14 gün içinde açsanız da iade edebilirsiniz, mağazadan alım için ne olur bilemiyorum.
    mba adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    şansınızı deneyin hocam ama çok zor.
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kutuya zarar gelmedi ise alırlar hocam
    onruzl adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Cep telefonu ve sim kart takılabilen ürünler güvenlik sebebiyle ambalajları açıldıktan sonra iade alınmazlar. Yalnız burası Türkiye, tezgahtar arkadaşla samimi bir diyalog kurarsanız inisiyatif alabilir. Örn. dış jelatini elimizde bozuldu gibi.
    shopdanc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Elektronik ürün kutu jelatini açıldıktan ikinci el yada teşhir statüsüne girer ve iade alınmaz.
    Mantık şu jelatini açılan telefonu satın almak ister misin?
    kimse istemez ve yeniden satılamayacağı için iade alınamaz.
    CtrL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Genelde almıyorlar diye biliyorum ancak bazen açılsa da koşulsuz iade alıyorlar. Direkt arayıp net bilgi alın, şansınızı deneyin.
    tiptu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    2 kere almıştım biri resmi biri ithalatçı, ikisini de 14 gün geçmediği için direk iade ettiler.
    Evet arkadaşlar süreci anlatıyorum.
    Vatan bilgisayara gittim. Kutu açılmış ancak cihaz üzerindeki jelatinler çıkarılmadığı için sorun çıkarmadılar ve iade alındı. Sorun yok yani. Kurulum yapılsa, telefon güç tuşundan açılsa veya wifi ile bağlantı yapılsaydı. İade olunmayacakmış. Bunlar yapılmadığı için iade yaptılar..