• 27-03-2021, 15:07:19
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Sahibinden.com'dan ev bakıyorum. Bazı evler merkezi pay ölçer, bazıları doğalgaz kombi, bazıları doğalgaz soba falan. Bu merkezi pay ölçerde ev boş olsa bile fatura ödemek zorundamıyız? Açıkcası benim kışları evde duracağımın garantisi yok. Ona göre yanlış seçim yapmayalım. Merkezi pay ölçerli evle doğalgaz kombili evin farkı nedir? Yeni yapılan konut projeleri çoğu merkezi pay ölçerli. Merkezi pay ölçerde musluklardan sıcak su akıyor mu ki Beni bi aydınlatabilir misiniz? Teşekkürler.
  • 27-03-2021, 15:12:07
    #2
    Her site için farklı eğer ortak alanlar varsa koridorlar ısıtılıyorsa biraz ödersiniz ama ortak alan yok sadece evler içinse kullandığınız kadar ödersiniz
  • 27-03-2021, 15:14:40
    #3
    Mesela 10 daire var diyelim binada tek ısıtma kazanı oluyor o kazanda ne yandıysa faturalandırılıyor daire başına da yaktığın kadar ödemiş oluyorsunuz
    • babil
    babil bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 27-03-2021, 15:15:14
    #4
    Saçma sapan bir şey aslında en iyisi bireysel... Şikayet ve hukuk sitelerine bakarsanız daha detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz
  • 27-03-2021, 15:16:45
    #5
    Merkezi ısıtma olursa, tek fatura gelir. Yani kapının dışında doğalgaz saati vanası olmaz.
    Sen evde oturmasan bile doğalgaz parasını vermen gerek..
    Doğalgaz parası daire de kaç hane varsa bölüştürülür.
  • 27-03-2021, 15:18:38
    #6
    Fakat pay ölçer olursa o zaman ne kadar yakarsan kendin ödüyorsun ve sanırım saati ayrı her binanın eğer öyle olursa.
  • 27-03-2021, 16:55:35
    #7
    Üyeliği durduruldu
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Mesela 10 daire var diyelim binada tek ısıtma kazanı oluyor o kazanda ne yandıysa faturalandırılıyor daire başına da yaktığın kadar ödemiş oluyorsunuz
    Peki yakmayanlarda ödüyor mu.
    UMSGBTM adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Saçma sapan bir şey aslında en iyisi bireysel... Şikayet ve hukuk sitelerine bakarsanız daha detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz
    Bireysel, doğalgaz kombi oluyor dmi hocam. Mesela kışın evde olmazsam, 3-4 ay boşa para ödemek istemiyorum.
    chnyrdkl adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merkezi ısıtma olursa, tek fatura gelir. Yani kapının dışında doğalgaz saati vanası olmaz.
    Sen evde oturmasan bile doğalgaz parasını vermen gerek..
    Doğalgaz parası daire de kaç hane varsa bölüştürülür.
    chnyrdkl adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Fakat pay ölçer olursa o zaman ne kadar yakarsan kendin ödüyorsun ve sanırım saati ayrı her binanın eğer öyle olursa.
    Merkezi pay ölçer kullanıp vana kapalı olduğu halde fatura ödeyenler varmış. Kafam karışık açıkçası. Doğalgaz kombi seçeneği olan evlere bakmam gerekiyor galiba.
  • 27-03-2021, 17:00:02
    #8
    Bizde de merkezi sistem var. Yaktığın kadar ödersin. Ancak sitenin tüm ortak alanlarını da daire sayısına bölüp faturanıza eklerler. Örneğin bizde hiç kullanmasan bile doğalgaz faturası 170'den başlıyor. Yaktığın zaman 400+ oluyor. Doğrudan kombi varsa onu seçmenizi öneririm. Merkezi sistem ısınmalar biraz el yakar.
  • 27-03-2021, 17:01:02
    #9
    babil adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Peki yakmayanlarda ödüyor mu.

    Bireysel, doğalgaz kombi oluyor dmi hocam. Mesela kışın evde olmazsam, 3-4 ay boşa para ödemek istemiyorum.



    Merkezi pay ölçer kullanıp vana kapalı olduğu halde fatura ödeyenler varmış. Kafam karışık açıkçası. Doğalgaz kombi seçeneği olan evlere bakmam gerekiyor galiba.
    merkezi ısıtma da kaloriferler sürekli açık olur. tüp ve şohben kullanımı için doğalgazdan kendiniz açtırmanız gerekiyor - bunlar için fatura geliyor sadece.
    benim aldığım ev merkezi ısıtmalı bu şekilde.
    daha iyi bilen varsa yazabilir tabi ki.