Selam dostlar bugun ilk mobil uygulamamı yaptım ve doğru adımları atmak adına bir kaç sorum olcak.
Bana bu konuda tecrübesi olan arkadaşlarım yorumlarda bulunursa sevinirm sormak istediğim sorular maddeyler halinda aşağıdadır.
1-) Uygulama tamamen bitmeden Google play geliştirici konsoluna eklemem gerekiyor mu?
2-) Admob reklamlarına şimdiden mi başvuru yapayım yoksa uygulamam tamamen bittikten sonra mı?
3-) Google play geliştirici konsol hesabımla admob hesabım aynı olmak zorundamı?
4-) Admob kayıt için sıfır bir mail açmam dahamı sağlıklı olur?
5-) Admob hesabımı uk açmam adsense gibi ödeme alırken yurt dışındanmı alıyoruz. yoksa hangi ülke olursa olsun istediğimiz banka çekebilirmiyim?
6-) Geliştirici konsoluna uygulama eklemeden admob başvurusu yapılır mı?
Şimdiden cevap veren arkadaşlarıma teşekkürlerimi sunuyorum. Listemde olmayan fakat ben ve diğer arkadaşlarada güzel önerileriniz varsa yorumlarsanız sevinirim.
Google Play ve Admob hakkında sorularım var
8
●202
- 11-03-2021, 01:13:041) bitmeden yüklemenize gerek yok.
2)fark etmez istediğiniz zaman başvuru yapabilirsiniz. Hemen onaylanıyor.
3)aynı olmak zorunda değil ben 3 farklı Play console hesabında bir admob kullanıyorum.
4)fark etmez
5)yabancı ülkelerden açabilirsiniz o ülkelerin vergilendirmesine tabi olursunuz. Türkiye de herhangi bir banka hesabı tanımlayıp ödemenizi alabilirsiniz.
6)Yapılır
bundan sonra ki arkadaşlara öneri sormuşsunuz. Uygulama yapmak yada yayınlamak çok büyük bir marifet değil. Google Play veya Apple store resmen uygulama oyun çöplüğüne dönmüş durumda. Eğer bu işe başlayacaksanız pazarlamasını da öğrenmeniz lazım. Elmayı topladınız fakat nereye kime satacağınızı bilmiyorsanız para kazanamazsınız. İlk iş olarak ASOyu öğrenin ve deneme yanılma yöntemlerini hiç bırakmayın. Ben yaklaşık 1 senedir bu ASO işini öğrenmeye çalışıyorum. Başardım mı hayır ama pes etmeden çalışmaya devam ediyorum. - 11-03-2021, 01:14:56bycaos adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
1-) Uygulama tamamen bitmeden Google play geliştirici konsoluna eklemem gerekiyor mu?
Hayır bitirince imzalı apk aab alıp yüklemeniz gerekiyor.
2-) Admob reklamlarına şimdiden mi başvuru yapayım yoksa uygulamam tamamen bittikten sonra mı?
Uygulamayı bitirince imzalı apk alamadan hemen önce admob reklamlarını yerleştirin.
Test aşamasında şu link işinizi görür.
https://developers.google.com/admob/android/test-ads
3-) Google play geliştirici konsol hesabımla admob hesabım aynı olmak zorundamı?
Hayır aynı olmak zorunda değil.
4-) Admob kayıt için sıfır bir mail açmam dahamı sağlıklı olur?
Farketmiyor bence hatta eski olması ufacık belki yararı vardır.
5-) Admob hesabımı uk açmam adsense gibi ödeme alırken yurt dışındanmı alıyoruz. yoksa hangi ülke olursa olsun istediğimiz banka çekebilirmiyim?
Ukrayna veya ingiltere açarsanız payoner ile ödeme alabilirsiniz TR hesabıyla alamazsınız.
6-) Geliştirici konsoluna uygulama eklemeden admob başvurusu yapılır mı?
Tabi ki yapılır. Başvuru değil hesabı açıyorsunuz onay süreci başlıyor onaylanınca uygulamayı ekliyorsunuz ve reklamları oluşturup uygulamaya ekliyorsunuz. En sonunda imzalı apk aab alıp play consoldan yayına gönderiyorsunuz. - 11-03-2021, 01:15:49amacım her zamanki gibi öncelikle para kazanmak değil diğer projelerimdede 2 3 yıl sonra meyvelerini kalıcı olarak yemeye başladım. benim tek sorunum herşeyi usulune uygun yapmak. örneğin trdeki vergilendirme sistemi yurt dısına göre daha fazla yani bu yuzden adsense gibi admobuda yurt dısı acmak daha mantıklımıdır diye sormak istedim. ek olarak pazarlama alaında oldukca iyi durumdayım bu konuda sorunum yok ve oyun değil bilgiye dayalı bir uygulama yaptım o yüzden sorun yok rekabeti olan bir proje değilsizdeyiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 11-03-2021, 01:17:21Bybitter adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
sade ve şık bilgilendirmeniz için teşekkür ederim hocam. - 11-03-2021, 01:35:53Konu sahibinin izniyle size bı sorum var hocam benim consol hesabı kimlik red yedi ücret iadesi aldım yeniden ödeme yapıp yeniden kimlik göndermek istediğimi mail attım ama bı türlü derdimi anlatamdim bende 2 . Hesabı açmak istiyorumsizdeyiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bazı kişiler 2. Consol hesabını açarsan ban yersin para boşa gider diyor böyle bı durum olurmu 2 . Hesabı açmak ban sebebimi ? - 11-03-2021, 01:44:44Kimlik doğrulama yöntemi ile olduğu için bir kişi üzerine sadece bir adet hesap açılır. Ailenizden yakın arkadaşlarınız üzerine Play console hesabı açabilirsiniz. Başka türlü açılmaztamer5559 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 11-03-2021, 01:46:27Hocam kimliğim red yedi onay almadı ben yeni hesap açıp kimliğimi gönderebilirmiyim ve 2.hesap açtığım için Ban yermiyim onu merak ediyorumsizdeyiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 11-03-2021, 01:48:23Büyük ihtimalle bir sorun olduğu için kabul etmediler. İkinci değil 10 defa da gönderseniz yine red yersiniz. Buradan bir arkadaştan bence satan birinden alabilirsiniz ztamer5559 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle