• 23-12-2020, 20:35:36
    #1
    Herkese iyi forumlar. Yarın kısmetse şahıs şirketi açmak için gerekli işlemleri başlatacağım. 29 yaşından küçük olanlar için devletin çıkarttığı genç girişimcilikten faydalanacağım. Devlet 1 sene boyunca benim bağkurumu karşılıyor (yani benim anladığım o şekilde) Şuan ise babamın sigortasından yararlanıyorum. Oldu da 3 ay sonra şirketi kapatmak zorunda kaldım. Devletin ödediği bağkur kesilecek. Tekrar babamın sigortasından yararlanabilecek miyim ? İşletmeyi açtığım zaman ve kapattığım zaman dolaylı yada dolaysız yoldan mahrum kalacağım haklarım var mı ? Bilgisi olanlar yardımcı olursa çok sevinirim.
  • 23-12-2020, 20:39:04
    #2
    Google 1. Sayfa Garantili
    Eğer genç girişimcilikten faydalanacaksanız şirket açtıktan sonra hesabınıza hizmet veya ürün satışıyla giren her tutarın faturasını kesmeniz gerek. Sırf 100tl 'nin faturasını kesmediği için genç girişimcilik hakkı men edilen kişiler var.
  • 23-12-2020, 20:39:09
    #3
    Mali Müşavir
    Merhaba Hocam ben mali müşavirim Zaten 1 yıl bağkurdan yararlansanız bile şu an sigortadan faydalandığınız gibi şirketi kurduğunuzda da faydalanmaya devam edeceksiniz. Yani teşvikten yararlansanızda yararlanmasanızda babanızın yanında sigortalı olmaya devam ettiğiniz sürece bağkur ödemeyeceksiniz. Teşekkür ederim
  • 23-12-2020, 20:42:21
    #4
    benimmuhasebecim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba Hocam ben mali müşavirim Zaten 1 yıl bağkurdan yararlansanız bile şu an sigortadan faydalandığınız gibi şirketi kurduğunuzda da faydalanmaya devam edeceksiniz. Yani teşvikten yararlansanızda yararlanmasanızda babanızın yanında sigortalı olmaya devam ettiğiniz sürece bağkur ödemeyeceksiniz. Teşekkür ederim
    Bilgilendirme için teşekkür ederim


    Backlinkim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eğer genç girişimcilikten faydalanacaksanız şirket açtıktan sonra hesabınıza hizmet veya ürün satışıyla giren her tutarın faturasını kesmeniz gerek. Sırf 100tl 'nin faturasını kesmediği için genç girişimcilik hakkı men edilen kişiler var.
    Ya sürekli hesabıma para girişi oluyor ve aynı şekilde iş yaptığım ve vergisini veren kişilerin hakkına girdiğimi düşündüğüm için yapmak istiyorum bunu. Teşekkürler uyarınız için
  • 23-12-2020, 20:45:27
    #5
    Ocakta kurun hocam iki kez dosya masrafı ödemeyin
  • 23-12-2020, 20:50:33
    #6
    Kendi üzerine eğer açarsan direkt bağkurlu oluyorsun ve babanın sigortasından çıkmış bulunuyorsun.Şirketini kapatsan dahi bağkurlu olmaya devam ediyorsun.Bu sebepten emekli bir bireyin üzerine açmanızı tavsiye ederim ve muhasebecinizi iyi seçin aksi takdirde büyük sıkıntılara mal olabilir.Bulunduğunuz bölgedeki Esnaf Sanatkarlar Odasına gitmenizi ve aklınızdaki tüm soruların en doğru yanıtlarını alabilirsiniz ayrıyetten Esnaf Sanatkar Odasına bağlı kalmanızı tavsiye ederim.İyi forumlar
  • 23-12-2020, 20:50:38
    #7
    Hocam genç girişimcilik şuan bana göre tuzak gibi bir şey bir çok kişi bu durumdan şikayetçi mesela yarın bir gün sizin eskiden kazandığınız paraların vergisini ödemediğiniz açığa çıkarsa ki bunu kontrol ediyorlar. Yani şöyle siz şirket kurmadan önce kazandığınız paraların vergisini vermediniz ya bunun için size ceza kesiyorlar üstüne birde sen usulsüzlük yaptın deyip senin genç girişimcilik kapsamında ki faydalarını yok sayıyorlar yani 3 yıl ödemediğiniz vergileri de misli ile alıyorlar üstüne usulsüzlük cezası yiyorsunuz. Bence genç girişimcilikten yararlanmayın derim ama tabi ki en doğru kararı siz verirsiniz.
    • zgrizm
    zgrizm bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 23-12-2020, 20:57:50
    #8
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam genç girişimcilik şuan bana göre tuzak gibi bir şey bir çok kişi bu durumdan şikayetçi mesela yarın bir gün sizin eskiden kazandığınız paraların vergisini ödemediğiniz açığa çıkarsa ki bunu kontrol ediyorlar. Yani şöyle siz şirket kurmadan önce kazandığınız paraların vergisini vermediniz ya bunun için size ceza kesiyorlar üstüne birde sen usulsüzlük yaptın deyip senin genç girişimcilik kapsamında ki faydalarını yok sayıyorlar yani 3 yıl ödemediğiniz vergileri de misli ile alıyorlar üstüne usulsüzlük cezası yiyorsunuz. Bence genç girişimcilikten yararlanmayın derim ama tabi ki en doğru kararı siz verirsiniz.
    Katılıyorum hocam, bu süreçte fazla dikkatli ve bilgili olmanız gerekmekte.
  • 23-12-2020, 22:17:06
    #9
    ocakta kur hocam çift tescil ödersin