• 18-12-2020, 01:31:38
    #28
    Fren balatalarınıza yazık, yaktığınız yakıt da yazık.. Başka da bir zararı yok
  • 18-12-2020, 01:44:44
    #29
    Zararlıdır, tehlikelidir.
    Boştayken motor dursa freniniz, direksiyonunuz sertleşir durmanız çok zor olur, panik yaparsınız.

    Ayrıca boşta giden aracın motoru rolantide çalışacağı için yakıt tasarrufu sağlamaz.
  • 20-12-2020, 13:30:36
    #30
    Eski modellerde direksiyon kitlenme olasılığı mevcut yeni model araçlarda böyle bir sorun yok ama vitesde inmeniz daha devirli inmenize sebep olur.
  • 20-12-2020, 13:38:05
    #31
    Yakıt tasarrufu derken daha çok yakıyorsunuz aslında. Enjeksiyonlu araçlar yokuş aşağı inerken yakıt püskürtmez, bu yüzden bir üst viteste yokuşu inerseniz yakıt tasarrufu sağlamış olursunuz. Vitesi boşa alırsanız araç rölantide olduğu kadar yakıt tüketir.
  • 20-12-2020, 13:54:31
    #32
    yeni araçlar viteste gaza basılmadığı sürece hiç yakıt tüketmemekte.
    eski araçlar tüketime rölanti oranında devam etmekte..

    Bir dönem ben de bazı güvenebileceğim yerlerde boşa alıp kullanmışlığım oldu. Fren yapacağım zaman vitesi de bir düşük vitese alır yapardım ama artık bırakmıyorum.


    Doğrusu aracı herzaman giderken viteste bırakmaktır. Boş vites araç dururkendir.

    Ayrıca az yaktırmak istiyorsanız araca, yokuş aşağı anormal şekilde basmadığın sürece zaten çok az tüketim olacaktır.