Boş viteste araba kullanmak zararlımı
31
●704
- 18-12-2020, 01:31:38Fren balatalarınıza yazık, yaktığınız yakıt da yazık.. Başka da bir zararı yok
- 20-12-2020, 13:54:31yeni araçlar viteste gaza basılmadığı sürece hiç yakıt tüketmemekte.
eski araçlar tüketime rölanti oranında devam etmekte..
Bir dönem ben de bazı güvenebileceğim yerlerde boşa alıp kullanmışlığım oldu. Fren yapacağım zaman vitesi de bir düşük vitese alır yapardım ama artık bırakmıyorum.
Doğrusu aracı herzaman giderken viteste bırakmaktır. Boş vites araç dururkendir.
Ayrıca az yaktırmak istiyorsanız araca, yokuş aşağı anormal şekilde basmadığın sürece zaten çok az tüketim olacaktır.
Enjeksiyonlu araçlar yokuş aşağı inerken yakıt püskürtmez, bu yüzden bir üst viteste yokuşu inerseniz yakıt tasarrufu sağlamış olursunuz. Vitesi boşa alırsanız araç rölantide olduğu kadar yakıt tüketir.