• 17-12-2020, 18:48:00
    #19
    Fren boşalır, araç daha fazla yakar, şanzıman dişlilerini yersin. Başka lazım mı
  • 17-12-2020, 18:50:36
    #20
    Hem zararlıdır hemde güvensiz.
  • 17-12-2020, 18:55:00
    #21
    Boşta aracı bende çok kullanıyorum ama hafif meyilli araçın hızlanmayacağı yerlerde boşa atıyorum. Rampa inerken boşa atmam
  • 17-12-2020, 18:59:10
    #22
    Senin araçtaki motor vw grubunun en dandik motoru.
    Çok yakar az kaçar ama sessiz ve sarsıntısı az bir motordur.

    Motor rolantide çalışırken direksiyon kilitlenmez frende boşalmaz.
    50 60 Km hızlarda tatlı meyiller varsa çok frenaj gerektirmeyen yollarsa bu bahsettiğin rampalarda boşta gidebilirsin.

    12 Km kış için yakıtı fazla yakmana sebep verir motor yolculuğun bitmeye yakın ısınır.

    Yapabiliyorsan 5. Viteste inmeye çalış en azından ayağını gazdan çekince Aracın yakıt yakmaz ve motorun çabuk ısınır.
  • 17-12-2020, 19:03:06
    #23
    fikirdanis adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yapabiliyorsan 5. Viteste inmeye çalış en azından ayağını gazdan çekince Aracın yakıt yakmaz ve motorun çabuk ısınır.
    Eğer bu şekilde daha hızlı ısınıyor ise bundan sonra böyle gidebilirim. Her gün 3 -4 km mahalle arası gidiyorum yollar biraz bozuk. 20-30km hızla boşta gidiyorum. B 3-4 km boyunca.
  • 17-12-2020, 23:42:17
    #24
    Boşta gitme hocam hem güvenliğin hemde araba için.
  • 18-12-2020, 00:29:09
    #25
    Zararlı, güvensiz, kesinlikle daha çok yakar, onun yerine bi üst vitese at öyle gitsin
  • 18-12-2020, 00:30:44
    #26
    Manuel varken otobandaysam salarım giderdi, fakat otomatikte öyle bir lüksümüz yok
  • 18-12-2020, 01:20:01
    #27
    Boşa atmak yerine yüksek vitese atın devri düşmez kolay kolay boşta gitmesi ile aynı olur
    ek olarak boşta giderken viteste oldugu gibi fren sağlam degil yani arada bir fark oldugunu hissettiriyor.