Selamlar,
Çok ayrıntıya girmeden olayı özetleyeyim;
TTNET denilen pişmanlık firmasıyla 24 ay taahhütlü sözleşme imzaladım. TTNET'in fibere geçirememesinden dolayı sözleşmemin bitimine 8 ay kala feshettim ve türknet'ten kat ve kat hızlı internet hizmetine geçiş yaptım. Bunlar 1100 TL fatura çıkarmış 100-150 TL'si modem ücreti, kurulum ücreti vs. olsa 1000 TL'lik bir cayma bedeli söz konusu. Bir yıldan uzun sözleşmeleri istediğiniz zaman feshedebiliyorsunuz diyenlere kanmayın. Firmalar zaten 'bu ceza değil size tanımladığımız indirimler.' şeklinde açıklama yapıyorlar ve sözleşmeyi 12+12 yapıyorlar. TR'de kanun böyle bir şey işte kılıf uyduruyor herkes bir şekilde. Ben aylık 120 TL ödüyorum adamlar bana 180 TL indirim yapıyorlarmış... BTK'ya ve Tüketici Hakem Heyetine başvuru yaptım. Benim lehime bir sonuç çıkmayacağına eminim.
Asıl sorum; bu parayı ödemezsem faturam hukuk bürosuna gittiğinde ekstra ne kadar öderim? Ya da hiç ödemezsem ne olur? Son olarak asla ve asla TTNET'e yanaşmayın ve taahhütlü hiçbir hizmet almayın...
TTNET Cayma Bedeli Ödenmezse?
12
●198
- 15-12-2020, 11:42:20
- 15-12-2020, 11:45:15ilk 12 ayı geçtiyseniz herhangi bir şekilde cezanız olmaz hocam. Tüketici heyetine başvurun.
https://medium.com/t%C3%BCrkiye/taah...m-7d7821f0b4dd - 15-12-2020, 11:45:44Sözleşme bitene kadar bekleyin, bitmeye yakın 10 20 lira gibi bir cayma bedeli ödersiniz o sırada iptal ettirin zararınız büyük olmasın. Yoksa hertürlü ödetirler
- 15-12-2020, 11:46:26Maalesef öyle olmuyor.. Çoğu yerde okuduğumda Tüketici hakem heyetleri kullanıcı aleyhine sonuç vermiş. Halı hazırda başvuru yaptım ama sonuç çıkmayacaktır.Ment adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 15-12-2020, 11:47:59Ödeyeceksin hocam. Size 7 gün süre ile eğer hizmet vermezler ise o zaman ceza ödemeden sıyırabiliyorsunuz. Başıma geldi 2000 küsür ceza çıkardılar yok port sorunu yok çart sorunu diye oyaladılar. BTK başvurdum çıkan sonucu Türknet bildirdim zamanında ceza iptal edildi
- 15-12-2020, 11:51:26Üyeliği durdurulduHocam eğer ben uğraşırım tüketici heyetine giderim mahkemeye giderim diyorsanız ödemeyin. Ama o kadar boş vaktiniz yoksa ödeyin bence. Benimde başıma vodafone da gelmişti bana 600TL fatura çıkardılar ve açıklamaları aynen dediğiniz gibi bu cayma bedeli değil efendim bu size taahüt karşılığı yaptığımız indirimlerdir dediler ve imzaladığımız sözleşmede de eğer sözleşmeden cayarsam yapılan indirimleri ödemeyi kabul ederim tarzı bi yazı vardı bana gözüme soka soka okuttular bi avukat arkadaşıma danıştım bu konuda kanunda açık olduğunu bunların da bunu kullandığını mahkemeye başvurulsa dahil %30 %40 gibi bir ihtimalle ancak kazanabileceğimi söylemişti.
- 15-12-2020, 11:53:00Üyeliği durdurulduHocam hakem heyeti bu konuda bişey yapmıyor bu çünkü ceza adı altında kesilmiyor güya yaptıkları indirimleri geri alıyorlar. Ve sözleşmelerinde de bunu yazıyorlar sözleşmeden cayarsam indirimleri ödemeyi kabul ederim diye.Ment adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle