• 09-10-2020, 22:53:37
    #10
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gerekli sermaye ne kadar mesela
    Min 10.000 tl sermaye gösterilmeli Limited şirketinde, şahıs da ise böyle bir durum söz konusu değil.
  • 09-10-2020, 22:53:54
    #11
    GT7
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Hocam şahıstan zıplayıp ltd ye geçemiyorsun diye biliyorum ki şahıso kapatıp yeni ltd açman lazım bu senin yıllık yaptığın şahısta kârı vs vs. Hep silmek demek. İlk kez açıcaksan ve benim net gelir vergim yani 100 tl satış yaptın %18 i çık 82 tl sana kalıyor bu paranın %18 inden başlıyor %35 ine kadar devlet senin kazancına göre alıyor. 75.000 tl avantajı var ilk şirket kurulumunda bunu dene gelir vergisi verme limited de %44 e yakın devlet kârını alıyor bildiğim bunlar kendi şirketim dolayısıyla eksisi doğrusunu muhasebeci daha iyi bilir
  • 09-10-2020, 22:57:16
    #12
    kerimoglu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam şahıstan zıplayıp ltd ye geçemiyorsun diye biliyorum ki şahıso kapatıp yeni ltd açman lazım bu senin yıllık yaptığın şahısta kârı vs vs. Hep silmek demek. İlk kez açıcaksan ve benim net gelir vergim yani 100 tl satış yaptın %18 i çık 82 tl sana kalıyor bu paranın %18 inden başlıyor %35 ine kadar devlet senin kazancına göre alıyor. 75.000 tl avantajı var ilk şirket kurulumunda bunu dene gelir vergisi verme limited de %44 e yakın devlet kârını alıyor bildiğim bunlar kendi şirketim dolayısıyla eksisi doğrusunu muhasebeci daha iyi bilir
    Limiteddevergi oranı maksimum 22 diye duydum hocam 44 ne utanmasalar yarısını alcaklar
    Aynen şahıstan limitede zıplanmıyor kapanış vermek gerekiyor biliyorum ama şunu merak ediyorum trendyol n11 gibi pazaryerlerinde satış yapıyoruz ciromuz yükseldi ve şahısı kapatıp limitede geçmek istedik diyelim sıfırdan mı mağaza açmak gerekiyor yoksa sanal pazar yerleri bu geçiş sürecini yapıyorlar mı ?mağaza puanı yorumları gider yoksa
  • 09-10-2020, 22:57:55
    #13
    Elbette şahış. LTD her konuda sıkıntı, açması dert kapatması dert defteri başka dert. Çok gerekli değilse şahış candır gerisi heyecan.
  • 09-10-2020, 22:58:03
    #14
    Üyeliği durduruldu
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar peki şahıs firması oluşturduk diyelim. Bir yıl bağkurumuzu da devlet ödedi. Sonrasında şirketimin borcu yoksa eğer pat diye kapatabiliyor muyum? Yoksa çok fazla detayı var mı ve param gider mi?
    şahıs firmasını pat diye kapatabilirsin, diğerleri yorar
  • 09-10-2020, 22:58:36
    #15
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar peki şahıs firması oluşturduk diyelim. Bir yıl bağkurumuzu da devlet ödedi. Sonrasında şirketimin borcu yoksa eğer pat diye kapatabiliyor muyum? Yoksa çok fazla detayı var mı ve param gider mi?
    KapatabiliyorMUŞSUN onu bende merak ettim sonuçta devlet 1 yıl bağkur ediyor sonra borçlanmayalım
  • 10-10-2020, 04:35:40
    #16
    Merhaba. Ben mali müşavirim. Şirket kurma ve muhasebe hakkında sorularınızı cevaplayabilirim. Pm atabilirsiniz
  • 11-10-2020, 21:42:28
    #17
    Muhterem yazıverdim buraya..

    https://www.r10.net/sorum-var/252923...post1078260748
  • 12-10-2020, 11:29:32
    #18
    Firma türleri ve kuruluşlari ile ilgili detayli bilgi alabilirsiniz.