türkiye için üni diploması şart. ne olursanız olun. çünkü insanların ne bildiğinden çok, etiketlerine bakıyorlar işe alım süreçlerinde. zaten hi.ç bişe bilmeden mezun olan adamlarlada yolları ayrılıyor firma ile. onun haricinde okuduğun üniversite gerçekten önemli.
bugün ingilterede oracle genel merkezinde çalışan bir adam üni mezunu olmayabiliyor. burada neredeyse her iş kolu için artık üni mezunu isteniyor, maalesef.
Üniversite Şart mı?
22
●492
- 23-09-2020, 12:35:52
- 23-09-2020, 12:40:41Seneye hukuktayım. Çevre ve dişlilik vardı var olmaya devam edecek 😂 teşekkürlerphpkoder adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 23-09-2020, 12:42:57Yanlış. 6 senede okulu bitirmeme rağmen herhangi bir sorun olmadı. Tabi öküz gelip öküz gitmedik 6 senede olanları anlattım memnun kaldılar. Yani diploma işe yaramaz, en azından benim için yaramadı.( mühendislik)ihtiy4r adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 23-09-2020, 12:53:07Bazı yorumlardan anladığım kadarıyla okuma eylemi; tamamen materyalist bir eylem gibi görülmekte. Bu bana göre yanlış. Yani hukuk ile fizik arasında ben hiçbir fark görmüyorum. Ya da at antrenörlüğü ile tıp arasında. Okumak meraklanmaktır. Aynı zamanda bu merakı gidermektir. Ne kadar çok okunursa o kadar merak artar ve bu merakı çözmek için bir o kadar da iştah artar. Madem bu kadar maddeci görüyoruz niye üniversiteye gidiyoruz? Niye lise okuyoruz ki? Gider sanayide çalışırız ya da kuruyemişçi açarız değil mi? Maksat para kazanmak ise haksız mıyım bilemedim. Maksadımız itibar mı? İnsanlar önlerini iliklesinler mi istiyoruz? Bu da iyi bir üniversite ile olmuyor maalesef. O itibar başka yöntemlerle kazanılır. Herkese başarılar dilerim.
- 23-09-2020, 12:58:17Yazılım yazılım dillerini bilmeyle yetmiyor, özellikle matematik ve algoritma bilmen gerekiyor, diğer türlü basit işeri yapmaktan ileri gidebileceğini, özgün algoritmalar geliştirerek yazılımla problamlere çözüm üretebileceğini düşünmüyorum. Üniversiteye gitmeden bunları öğrenebilirsen gerek yok. Öğrenemeyeceksen gerekli. İşin cv ve iş bulma kısmına değinmiş genelde arkadaşlar ama senin merak ettiğin kısım bu galiba
- 23-09-2020, 13:28:45Türkiyede büyük şirketlerin diploma üzerinden aldıkları hibe indirimler teşvikler olduğundan kariyer hedefin varsa diploma şart, diplomada kısmında takılan arkadaşlarım oldu maaşlar xx.xxx haneli işler için, lise mezunu arkadaşlarım var hemen hemen hepsi şuanda aof bitirmeye çalışıyor eğer yaşın genç ise git okulunu oku bir şekilde derim
- 23-09-2020, 13:35:57kaç yaşındasın bilmiyorum ama türkiye de yaşıyorsun bunun bilincine varmak lazım sen gibi düşüncesi ile gidip felsefe okuyan arkadaşım vardı geldi 30 yaşına adam hala fatura ödeme derdinden dert yanıyor bir yere çıktığında hesap ne kadar gelecek diye korkuyor 20 yaşında arabaya biniyor kim ne derse desin türkiye gibi ülkelerde PARA daha önemlidir siz onun dışında başka bir alanı seviyorsanız hobi olarak devam edin o alanda kendinizi geliştirin o ayrı okumak ile üniversite okumak çok farklı şeyler okumak tabi ki çok güzel bir şey ama para kazanmadıktan sonra geliriniz olmadıktan sonra süründükten sonra anlamı yok 1 defa yaşayacağınız hayatı 3 5 senelik zevkleriniz için ömrünüzü çöp etmenize gerek yok yukarıda bir örnek vermişsiniz antrenörlük ve tıp demişsiniz tıp bitiren adam rahat rahat yaşarken antrenör olan insanların %90'ı ay sonu ne yiyeceğim içeceğim diye düşünüyor işte arada ki fark burada çıkıyor itibar falan da diyorsanız o işler iyi bir üniversite ile olmuyor evet doğru para ile oluyor burası 3. sınıf bir ülke burada her şey para ile oluyor basit bir örnek vereyimdmr88 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Her zaman gittiğim yere geçenlerde fiat linea ile gittim normalde vale hemen gelir aracı alır abi hoşgeldin buyurun falan derdi kapıyı açardı linea ile gidince kardeşim şöyle sağa çek bekle deyip oyaladı arabayı alırken aynı şekilde bir dünya bekletti bu olay bir çok alanda geçerli kim ne derse desin ne bildiğiniz değil neye sahip olduğunuza bakarlar ve bir alanda da çok çok ilerleyemezsiniz bir yerden sonra üstünüze ekonomik yükler binince öyle yurt dışında ki gibi okuyup edip hayallerimin peşinden koşayım olayı kalmıyor.
Ve tekrar dediğim gibi türkiye gibi bir ülkede gidip su mühendisiliği okuyacağına sanayide tornacı ol kendini geliştir işini sev 10 yıl sonra emin ol çok daha iyi yerlerde çok daha rahat pozisyonlarda olursun. - 23-09-2020, 13:50:39Bu sizin görüşünüz elbette, saygı duyarım. Bana göre para kazanmak amacıyla bir insan üniversiteye gitmemeli ya da meslek seçmemeli. 10 bin ₺ -20 bin ₺ maaş alıp sevmediğim ya da hayalini kuramadığım bir işi ben yapamam. Benim önceliğim: kendimi mutlu hissettiğim bir yerde çorbamın kaynamasıdır. Bu belki hikâye gelebilir ama işkembeden atmıyorum. Akademisyen olma durumum var ve vazgeçtim. Belki Tanzanya'da bu mesleği yapabilirdim, mutlu da olabilirdim ama burada yapamam. Herkesin hakkında hayırlısı.phpkoder adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle