BySocial adlı üyeden alıntı:
mesajı görüntüle
DGS 2.Sınıftayken mi Yapılıyor ?
19
●318
- 29-06-2020, 00:13:04Bu konu çok tartışılır hocam 2 sininde + - si çok var maalesef bende kararsızım valla sonumuz hayır olsun 😅
- 29-06-2020, 00:23:53yaşım çok geçti artık benden geçti ama şu anki aklım olsa lisansı bir kere bile olsun tercih etmeyi düşünmezdim.AlperOzmen adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Mimarlığı kazanamayan arkadaşım DGS sayesinde eşit ağırlıkçı olarak mimarlık diploması aldı. Nice lisans kazanamayan tanıdığım şu an lisansı DGS sayesinde bitirdiler hem de öyle boş yerler boş bölümler değil.
Örneğin batmanda sınavda zar zor 2 yıllık inşaat teknik bölümüne yerleşen arkadaşım 4 5 aylık DGS çalışması ile şu an Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İnşaat Mühendisliğinde okuyor. 2 sene daha sınava çalışsa giremezdi.
Peki nasıl oluyor bu?
TYT + AYT toplamda 280 sorudan sorumlusun DGS'de ise 120 sorudan
TYT + AYT'de Türkçe ve Matematiğin yanı sıra coğrafya, tarih, din, felsefe, fizik, kimya, biyoloji derslerinden sorumlusunuz. DGS'de ise sadece Matematik ve Türkçe
TYT + AYT'de müfredatın tamamı yani 4 yıllık lise eğitimindeki tüm konular sorulurken DGS'de ise Türkçede çoğunluk paragraf ve az sayıda dil bilgisi + Matematikte sadece lise 1 konuları yani TYT matematiği tek yetiyor.
Lisansa yerleşince işinizi yapabilmek için en az 4 sene beklemek zorundasınız. Önlisans sonrası DGS ile gidince lisans eğitimi sırasında myo diploması ile iş bulma ve çalışma şansınız oluyor.
Daha sayayım mı hocam? Bence pek tartışılacak bir yanı yok. Sadece ailelerimizin ve toplumun bakış açısı pek olumlu olmadığı için bize MYO + DGS kombinasyonu çok kötü gözüküyor ama diyorum ya bugünkü aklım zamanında olsa girer bilgisayar programcılığı okur 1 yıllık sağlam bir matematik + türkçe çalışmasıyla ODTÜ olur, Boğaziçi olur, İTÜ olur kallavi üniversitelerde bilgisayar mühendisliğine giderdim.
Bana şimdi 2 sene süre ver ben yine OBP denilen saçmalıktan dolayı bu saydığım üniversitelere girme şansım çok düşük.
Çıkmış DGS soruları; https://www.osym.gov.tr/TR,15068/dgs...s-sorular.html
bir de çıkmış YKS + LYS + YGS gibi üniversite sınav sorularına bakın. Farkı hemen anlarsınız. - 29-06-2020, 00:29:5432 yaşında DGS ile Mekatroniğe yerleştim, gidemedim dondurdum...
34 yaşındayım Elektorniğe zorluyorum kendi şehrimde...
Geç değil arkadaşlar - 29-06-2020, 00:30:01Evet hocam doğru aşırı derecede mantıklı fakat bunu aileye pek aciklayamiyorsunuz en büyük problem de bu benim için meslek liseliyim ve ayt yapamadım açıkçası tyt de orta seviyeli yaptım mezuna kalmayı istemiyorum DGS dusunuyorum bende bakalım hayırlısı artık hocamDemirayBilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 29-06-2020, 00:30:50Tamam neden sert yaptın ki? Arkadaş gireceği zamanı sormuş alttan dersim var dememişki?DemirayBilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 29-06-2020, 00:33:18Sert yapmadım ama yanlış bilgi verdiğiniz için konuyu arkadaşın hayatını etkileyecek bir karar almasına yol açabilirsiniz. MYO öğrencisi ise 1 sene boşu boşuna beklemesine yol açabilirsiniz. Ben alttan ders kısmını hani mezun olmayı bırakın dersiniz kalsa bile kazanıp kayıt yapılabildiğini anlatmak için örnek olarak verdim. Eminim ki sizin söylediğiniz karardan arkadaşın mağdur olmasını istemezsiniz sizde.BigSEO adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 29-06-2020, 01:07:01Yazdıklarım yanlış mı? Ek olarak kötü olarak lanse etmeye gerek yok ben yrdımcı olmaya çalıştım görünen o ki konu sahibi art niyetli olduğumu düşünmüş ki bir daha konu sahibinin konularına cevap yazmayacağım.DemirayBilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 29-06-2020, 01:18:32Mezun olduktan sonra girebiliyorsun. Aslında ilk senede de girebiliyorsun ama tercih yapamıyorsun deneme amaçlı girebilirsiniz. Haziranda mezun olursun 1-2 ay sonra sınav sonra tercih şeklinde.BigSEO adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Şu şekil mesaj atmışsınız.
Evet ilk senede girebiliyor. Haziran'da mezun olma durumu ve sonraki aylarda sınav - tercih durumu da farklı. Lakin konuyu açan arkadaşın sorduğu soruya bakınca DGS ile tercih verebilmem ve lisansa kayıt yapabilmem için 2.sınıftayken yapabiliyor muyum. Yoksa mezun olup ertesi sene sınavını mı beklemeliyim şeklinde bir sorusu var. Sizin verdiğiniz mezun olduktan sonra girebiliyorsun mesajınızı okuyan ve sistemi bilmeyen biri mezun olur ve sonraki sene sınava girer. Bu da 1 sene kayba neden olur.
Halbuki oradaki yanlış bilgi olmasa; okuyan kişi 2.sınıfa başlarken okul derslerinin yanında bir de DGS çalışarak sene kaybı yaşamadan eğitimine devam edebilir. Sizin hayat görüşünüzü bilmiyorum ama öğrencilik döneminde bir sene eğitim anlamında uzun ve yorucu bir süreçtir. Kimse bu tür bir kaybı yaşamak istemez. Bende bu yüzden alıntılayıp açıklama gereksinimi duydum.
