• 15-01-2020, 22:39:21
    #1
    Aramızdan Ayrılanlar - Vefat Edenler
    Merhabalar,

    2 adet mülk alacağım üstüme. Babam tarafımdan bana devredilecek.

    Birisi toprak tapulu daire

    Birisi ne toprak, ne normal tapulu daire. Yıllardır oturduğumuz, vergisini ödediğimiz dairemiz. Babamın üstüne o da.

    Ne gibi işlemler gerekiyor, ne kadarlık masrafı olur?

    Teşekkürler.
  • 15-01-2020, 23:41:40
    #2
    Üyeliği durduruldu
    satıs bedelinin %4 ü kadar tapu harcı cıkar
    alıcı ve satıcının kimlik fotokopileri
    ilgili taşınmazın emlak beyan değeri
    ve dask

    bu evraklar ile satıcı kişi alıcı olmadan tapuya gidip başvuru alabilir.
  • 15-01-2020, 23:48:36
    #3
    Kardeşleriniz veya başka varisi varsa ve bedelsiz devrederse yarın tapu iptal davası açabilirler.
    Başka varis yoksa sorun yok.
  • 16-01-2020, 08:14:29
    #4
    Garfield adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    satıs bedelinin %4 ü kadar tapu harcı cıkar
    alıcı ve satıcının kimlik fotokopileri
    ilgili taşınmazın emlak beyan değeri
    ve dask

    bu evraklar ile satıcı kişi alıcı olmadan tapuya gidip başvuru alabilir.
    Devir tarzı bir şey olmuyor anladığım kadarıyla... Satışı minimum gösterme hakkımız var mı?

    Instructor adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kardeşleriniz veya başka varisi varsa ve bedelsiz devrederse yarın tapu iptal davası açabilirler.
    Başka varis yoksa sorun yok.
    Varisi yok, abilerim var, herkesin hakkı pay ediliyor zaten şu an. Çok teşekkürler bilgi için.
  • 16-01-2020, 09:47:03
    #5
    Yalnız ileride neler olur bilinmez. Bila bedel devir olacaksa bütün kardeşler noterde bir taahhütname imzalasınız iyi olur. Yarın ben bu evi istememişim o evi istemiştim diye tantana çıkar dava açılırsa sıkıntı olur. Size gerçek bir hikaye anlatayım. Yıllar önce (40-50 sene misal) doğu illerimizin birinde baba vefat etmeden mallarını bölüştürür. Büyük abi ki babadan sonra onun sözü geçer. Şehir merkezindeki bir evi üstüne alır kardeşine de Ümraniyeden bir arsayı (arsa deyince öyle 200-300 mk değil yani birkaç dönüm var ve o zamanlar lafın gelişi dutluk yani dağın başı ümraniye o zaman itin öldüğü yer kimse yüzüne bakmaz) verdirir. Seneler geçer Ümraniyedeki arsa yıllar sonra tirilyon eder hale gelir. Doğu ilindeki şehir merkezindeki ev ise para etmez. Büyük abi kendi vermemiş gibi Ümraniyedeki arsada benim de hakkım var diye kardeşine tatava yapar ve yarısını alır.
  • 16-01-2020, 09:51:44
    #6
    Hisse devri oluyor galiba ama tapu olunca şuan %3 idi ama %4 oldu galiba tekrar.
    Ama arkadaşların dediği gibi, xxxx kardeş varsa hepsinin rızası olsun ilerde olmaz demeyin, olur, sorun çıkar.
  • 16-01-2020, 09:59:17
    #7
    Instructor adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yalnız ileride neler olur bilinmez. Bila bedel devir olacaksa bütün kardeşler noterde bir taahhütname imzalasınız iyi olur. Yarın ben bu evi istememişim o evi istemiştim diye tantana çıkar dava açılırsa sıkıntı olur. Size gerçek bir hikaye anlatayım. Yıllar önce (40-50 sene misal) doğu illerimizin birinde baba vefat etmeden mallarını bölüştürür. Büyük abi ki babadan sonra onun sözü geçer. Şehir merkezindeki bir evi üstüne alır kardeşine de Ümraniyeden bir arsayı (arsa deyince öyle 200-300 mk değil yani birkaç dönüm var ve o zamanlar lafın gelişi dutluk yani dağın başı ümraniye o zaman itin öldüğü yer kimse yüzüne bakmaz) verdirir. Seneler geçer Ümraniyedeki arsa yıllar sonra tirilyon eder hale gelir. Doğu ilindeki şehir merkezindeki ev ise para etmez. Büyük abi kendi vermemiş gibi Ümraniyedeki arsada benim de hakkım var diye kardeşine tatava yapar ve yarısını alır.
    Mükemmel bir örnekleme oldu hocam çok çok haklısınız. Dikkate alacağım.

    AlperDemircan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hisse devri oluyor galiba ama tapu olunca şuan %3 idi ama %4 oldu galiba tekrar.
    Ama arkadaşların dediği gibi, xxxx kardeş varsa hepsinin rızası olsun ilerde olmaz demeyin, olur, sorun çıkar.
    Anladım hocam çok teşekkür ederim, dikkate alacağım.
  • 16-01-2020, 10:05:54
    #8
    Bizde de benzer durum var, 3 kardeş varsa şuan lafı mı olur şu bu derler. Resmiyet yoksa hiçbirşey olmaz.

    1 dönüm toprak vardır üzerinize alırsınız. Üzerine 10 katlı bina dikersiniz. Yarın bir kardeşin kafası atar gider 5 sene sonra davasını açar, 10 katlı binaya ortak olur.

    Resmi olarak rıza almadan bir çivi çakmayın, maddi ve manevi bitersiniz. Resmi rıza veren olmazsa üzerinize almayın boşa masraf etmeyin.
  • 16-01-2020, 10:07:55
    #9
    Sungmert adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Devir tarzı bir şey olmuyor anladığım kadarıyla... Satışı minimum gösterme hakkımız var mı?



    Varisi yok, abilerim var, herkesin hakkı pay ediliyor zaten şu an. Çok teşekkürler bilgi için.
    Bu miras işlerinde kardeşin olsa dahi güvenilmez, imkanın varsa satış yoluyla tapuda değerinde göster ve o parayı banka transferi yoluyla tapu satıcısına gönder para giriş-çıkışı olsun.
    Muris Muvazaasına dayalı tapu iptal tescil davalarında zamanaşımı yoktur.