• 04-01-2020, 21:26:44
    #1
    Merhaba;
    internet üzerinden sattığım bir masaüstü uygulamamız var. yıllık lisans bedeli alıyoruz cüzi miktarda.
    daha 2 hafta önce iyzico entegresi ile kredi kartı ile ödeme almaya başladık.

    Şimdi e-fatura zorunlu mu bize ?
  • 04-01-2020, 21:30:29
    #2
    Merhaba, eğer son iki yıllık hasılatınız 5 er milyon ise e fatura zorunlu!! Değilse;
    E arşiv fatura şu koşulla zorunlu: günde bir vergi mükellefine 5 bin tl üstü fatıra, şahısa 30 bin tl üstü fatura kesecekseniz e arşivden kesmek zorundasınız. bu iki rakamın altında ise el faturası kesebilirsiniz.
  • 04-01-2020, 21:34:12
    #3
    bilgi için teşekkürler ancak e-ticaret diye bir madde daha gördüm. onun bizi bağlayan bir tarafı var mı ?
  • 04-01-2020, 21:36:58
    #4
    amthzrsln adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba, eğer son iki yıllık hasılatınız 5 er milyon ise e fatura zorunlu!! Değilse;
    E arşiv fatura şu koşulla zorunlu: günde bir vergi mükellefine 5 bin tl üstü fatıra, şahısa 30 bin tl üstü fatura kesecekseniz e arşivden kesmek zorundasınız. bu iki rakamın altında ise el faturası kesebilirsiniz.
    Evet, ben de böyle biliyordum ama geçen gün hepsiburada dan efatura ile ilgili mail geldi. Bu yukarıda yazılanlara ilave "bir günde kesilen toplam fatura tutarı 5binTL üzerinde ise e fatura geçişi zorunlu" diye madde vardı.
    Ben de muallakta kaldım
  • 04-01-2020, 21:38:52
    #5
    emrah24 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba;
    internet üzerinden sattığım bir masaüstü uygulamamız var. yıllık lisans bedeli alıyoruz cüzi miktarda.
    daha 2 hafta önce iyzico entegresi ile kredi kartı ile ödeme almaya başladık.

    Şimdi e-fatura zorunlu mu bize ?
    Muhasebeci mden gelen mail direk

    ÖNEMLİ DUYURU :
    Değerli müşterimiz,

    Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından yayınlanan VUK tebliğine göre 1 Ocak 2020 tarihinden itibaren aynı gün ve aynı vergi mükellefine kesilecek fatura tutarı kdvdahil 5,000 (Beşbin) TL yi aşıyorsa bu fatura yada faturalar mevcut kullandığınız kağıt faturalarla düzenlenmeyecek www.efatura.gov.trweb adresinden gibportala girilerek e-arşiv faturası şeklinde elektronik ortamda düzenlenecektir.
    Aynı şekilde aynı gün içinde ticari mal, hizmet ve demirbaş alımlarınıza ilişkin olarak kdvdahil toplam tutar 5 bin TL yi aşıyorsa satıcı tarafından size e-arşiv faturası düzenlenmesi mecburidir.

    (Vergi mükellefi olmayan nihayi tüketiciye kesilecek kdvdahil fatura toplam sınırı 30 bin TL dir.)
    30 bin TL yi aşan vergi mükellefi olamayan nihayi tüketiciye kesilecek faturalar da gib portal üzerinden
    e-arşiv faturası olarak düzenlenecektir.
    UYGULAMA İLE İLGİLİ DETAYLI BİLGİ AŞAĞIDAKİ LİNKTEDİR:

    https://youtu.be/XaMska6inXk
  • 04-01-2020, 21:51:21
    #6
    masterdisk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet, ben de böyle biliyordum ama geçen gün hepsiburada dan efatura ile ilgili mail geldi. Bu yukarıda yazılanlara ilave "bir günde kesilen toplam fatura tutarı 5binTL üzerinde ise e fatura geçişi zorunlu" diye madde vardı.
    Ben de muallakta kaldım
    yok hocam 1 Vergi mükellefine geçerli o. İster 50 farklı kişiye 4 er bin tl kesin farketmez. ama bir kişiye örn. Bana sabah 2 bin tl kestiniz ben tekrar 4 bin tl lik daha aldım saat 3 gibi... siz 2 bin olanı elden kestiyseniz iptal edip e arşivden 6 bin tekkeseceksiniz. Bunlar önemli