• 18-08-2019, 20:36:22
    #1

    bunu proteusda test ettim, virtual monitör penceresi açılıyor ama sadece gps modulünden 2 satır cevap gelip kesiliyor, komut gönderemiyorum(ben aynı anda iki cihazı da kontrol edebilir diye düşünmüştüm). gps ve gsm modüllerini ayrı ayrı bağladığımda ise çalışıyorlar. bu bağlantıyı arduno üzerinden bu şekilde yapsam yine çalışmaz diye tahmin ediyorum değil mi?
  • 18-08-2019, 20:51:46
    #2
    Proteus çalışmayan gerçek hayatta hıç çalışmaz. Elektronik varsayım olarak yürümez.
  • 18-08-2019, 21:00:13
    #3
    Orcad pspice daha iyidir ama bu modülleri desteklemiyor galiba bende deniyecem şimdi hocam ama bu programda topraklama olmaz ise çalışmıyor.
    GSM1 Modülünü kütüphaneden bulamadım hocam eklemem gerekli herhalde.
  • 18-08-2019, 21:39:52
    #4
    Arifap adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Proteus çalışmayan gerçek hayatta hıç çalışmaz. Elektronik varsayım olarak yürümez.
    tabi hocam o yüzden önden testlerini yapıyorum.
    beyuzman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Orcad pspice daha iyidir ama bu modülleri desteklemiyor galiba bende deniyecem şimdi hocam ama bu programda topraklama olmaz ise çalışmıyor.
    GSM1 Modülünü kütüphaneden bulamadım hocam eklemem gerekli herhalde.
    https://www.theengineeringprojects.c...y-proteus.html sim modulünü bu siteden indirdim hocam, arduinoda aynı şekilde yok, kütüphanesi internette çok sitede var zaten onun

    https://www.robotistan.com/pl2303-us...ftdi-donustucu bu ürün ile rx-tx üzerinden gerçek hayatta pcye bağladım ve çalışıyor, gsm modulü daha gelmediği için onu deneyemedim, ikisini bu şekilde paraler bağlasam çalışır mı diye merak ediyordum. cihazlar zarar görür mü ondan da emin olamiyorum. İnternette arduino üzerine farklı pinler ile bu şekilde iki modülü de bağlayıp çalıştırmışlar ama ben arduinodan ziyade pic veya atmel mcular ile devam etmek istiyorum, onlarda daha öyle bir farklı pinler ile bağlantı yapanı göremedim, hep direkt rx -tx pinlerini bağlayıp kullanıyorlar ama ayrı ayrı.
  • 18-08-2019, 22:06:29
    #5
    oktayman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    tabi hocam o yüzden önden testlerini yapıyorum.

    https://www.theengineeringprojects.c...y-proteus.html sim modulünü bu siteden indirdim hocam, arduinoda aynı şekilde yok, kütüphanesi internette çok sitede var zaten onun

    https://www.robotistan.com/pl2303-us...ftdi-donustucu bu ürün ile rx-tx üzerinden gerçek hayatta pcye bağladım ve çalışıyor, gsm modulü daha gelmediği için onu deneyemedim, ikisini bu şekilde paraler bağlasam çalışır mı diye merak ediyordum. cihazlar zarar görür mü ondan da emin olamiyorum. İnternette arduino üzerine farklı pinler ile bu şekilde iki modülü de bağlayıp çalıştırmışlar ama ben arduinodan ziyade pic veya atmel mcular ile devam etmek istiyorum, onlarda daha öyle bir farklı pinler ile bağlantı yapanı göremedim, hep direkt rx -tx pinlerini bağlayıp kullanıyorlar ama ayrı ayrı.
    hocam devre çalışacaktır bende http://theelectronics.co.in/wp-conte...01/gsmNgps.jpg bunu gördüm bu nedenle çalışır diyorum. Size önerim 16F877A ile yapmanızdır önce entegreyi kodlayıp sonra entegrenin gerekli devresini yaparsanız daha sağlıklı olur diye düşünüyorum. kodlanması basittir 16F877A'nın dilerseniz asembly dilinde yaparsınız dilersiniz pic C de. güzel bir çalışma olacaktır kolay gelsin şimdiden.
    not: entegre devreye bağlı iken kodu entegreye yazmaya çalışmayın hata alırsınız kod doğru yazılmaz entegreye.
  • 18-08-2019, 22:22:21
    #6
    beyuzman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam devre çalışacaktır bende http://theelectronics.co.in/wp-conte...01/gsmNgps.jpg bunu gördüm bu nedenle çalışır diyorum. Size önerim 16F877A ile yapmanızdır önce entegreyi kodlayıp sonra entegrenin gerekli devresini yaparsanız daha sağlıklı olur diye düşünüyorum. kodlanması basittir 16F877A'nın dilerseniz asembly dilinde yaparsınız dilersiniz pic C de. güzel bir çalışma olacaktır kolay gelsin şimdiden.
    not: entegre devreye bağlı iken kodu entegreye yazmaya çalışmayın hata alırsınız kod doğru yazılmaz entegreye.
    teşekkür ederim deneyeceğim hocam